۴۷۹۷۳۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

حکایت عجیب هوآوی؛ فروش بیشتر، پول کمتر!

در خلال سال ۲۰۱۶ که بازار فروش گوشی‌های هوشمند در بهترین حالت ممکن نیمه گرم بود، گوشی‌های هوآوی چنان فروشی کردند که گویی از نان شب مردم هم واجب‌تر شده است!

وب سایت ترنجی - جلیل جعفری: آمریکایی‌ها حکایت عجیبی با گوشی‌های هوآوی دارند چون از یک طرف می‌بینند که این گوشی‌ها فروش خوبی دارند و همه برای داشتن دست کم یک نمونه از گوشی هوشمند هوآوی علاقه نشان می‌دهند (حالا بماند بعضی‌ها حتی بلد نیستند اسمش را تلفظ کنند!) و از طرف دیگر می‌شنوند که دست‌اندرکاران هوآوی می‌گویند که کسب و کارشان کساد است!
حکایت عجیب هوآوی؛ فروش بیشتر، پول کمتر!

همه اینها در حالی است که هوآوی ادعا می‌کند تا سال ۲۰۲۱ میلادی به برجسته‌ترین تولید کننده موبایل در دنیا مبدل می‌شود و فرسنگ‌ها از شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ پیش می‌افتد.
از شواهد این گونه برمی‌آید که شرکت هوآوی با افزایش ۳۰ درصدی فروش در سال ۲۰۱۶ سال به سال به هدف نهایی خود که همان یکه‌تاز بودن در جهان است نزدیک‌تر می‌شود. در خلال سالی که بازار فروش گوشی‌های هوشمند در بهترین حالت ممکن نیمه گرم بود، گوشی‌های هوآوی چنان فروشی کردند که گویی از نان شب مردم هم واجب‌تر شده است!

از سوی دیگر، متاسفانه این را هم باید گفت که سیر صعودی هوآوی زیاد دوام نیاورد و چندی بعد به ته خط رسید. برپایه آمار و ارقام موجود، شرکت هوآوی در سال گذشته ۲ میلیارد دلار از محل فروش گوشی‌های هوشمند عایدی داشته است و این رقم ۱۰ درصد زیر ۲٫۲ میلیارد دلار فروش در سال ۲۰۱۵ است یعنی این که تیر هوآوی نه تنها به نشانه‌گذاری او برای کسب ۲٫۵ میلیارد دلار به هدف اصابت نکرد بلکه به سنگ هم خورد. با این همه، هوآوی در سال گذشته میلادی در مجموع با ۲۶ میلیارد دلار فروش در زمینه گوشی هوشمند به رشد ۴۲ درصدی دست یافته است.

وجود رشد در زمینه فروش و در نتیجه سودآوری بیشتر به طور طبیعی باعث تولید بیشتر هم می‌شود اما نمی‌توان حاشیه‌هایی که دامنگیر این شرکت چینی است و انتقادهایی که از آن می‌شود را نمی‌توان نادیده گرفت.
برای علت‌یابی فروش خوب گوشی‌های هوآوی و این که چرا در ویترین و قفسه‌های فروشگاه‌ها این قدر خوش می‌درخشند باید به عنصر قیمت‌گذاری آن دقت کرد و از آن جا که این شرکت روز به روز بزرگ‌تر می‌شود، بدیهی است که لاجرم باید برای حضور پررنگ‌تر در بازارهای جهانی بیش از پیش هزینه کند.
همچنین با تامل در تعداد فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی می‌توان دریافت که این شرکت سودآوری را فدای گرفتن سهم بیشتر از بازارهای جهانی کرده است و این همان هدف‌گذاری هوآوی برای سال ۲۰۲۱ میلادی است.

اکنون صحبت از این است که شرکت هوآوی اهداف داخلی سختگیرانه‌ای را برای سال ۲۰۱۷ تعریف و مشخص کرده است که شامل دو برابر شدن سود گروه مصرف کننده تا چهار میلیارد دلار است. برای نیل به چنین رشدی در صعنتی که به دلیل رقبای متعدد دیگر پر رونق نیست، مستلزم این است که شرکت هوآوی پولش را به شکلی گسترده در جهت ارتقای محصولات خود هزینه کند.

از منظر دیگر، هوآوی باید دغدغه و خیال بالاتر از اپل و سامسونگ نشستن را از سر بیندازد و به جای آن تمام هم و غمش را صرف سودآوری از محل فروش دستگاه‌های خود کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    من یبار گرفتم واسه هفت پشتم بسه اشغال چینی

  • حمید مقدم

    جان ناقابل و بی ارزشم فدای هوآوی

    هوآوی عاشقانه هوادارت هستم

    هوآوی به معنای بالاترین امکانات مناسب ترین قیمت

    هوآوی جانم فدات

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج