۴۶۹۱۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سردار صفوی: اگر ایران نبود، عراق و سوریه سقوط کرده بود

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر مشاوره‌های نظامی ایران نبود بغداد و دمشق سقوط کرده بود.

خبرگزاری فارس: سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی عصر امروز در یادواره سردار شهید مهندس سید محسن صفوی، شهدای مهندس و مهندسی رزمی استان اصفهان اظهارکرد: سلام مقام معظم رهبری را به شما مردم اصفهان ابلاغ می‌کنم.

وی افزود: شهدای رزمی مهندسی مظلومانه جنگیدند و تأثیرگذارترین نیروهای دفاع مقدس بودند؛ ماه بهمن ماه پیروزی‌ انقلاب اسلامی است و از طرف دیگر بیشترین عملیات‌های دفاع مقدس همچون عملیات کربلای ۵، خیبر و بدر در این ۲ ماه پایانی سال رقم خورد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: چه کسی باور می‌کرد روزی در این قطعه زمین در گلستان شهدای اصفهان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید آرمیده شوند، گویی این قطعه شهدا، قطعه‌ای از بهشت بر روی زمین است.

وی تصریح کرد: اگر پل‌ها و بیمارستان‌هایی که توسط شهدای مهندسی رزمی ایجاد نشده بود بسیاری از پیروزی‌های دفاع مقدس میسر نبود؛ بیمارستان‌هایی که در آن عمل جراحی قلب می‌کردند.

رحیم صفوی عنوان داشت: کلید رمز پیروزی دفاع مقدس مهندسی رزمی بود و شهدای جهاد سازندگی اصفهان و شهدای لشکر ۸ نجف اشرف نقش به سزایی در دفاع مقدس داشتند؛ با همت رزمندگان مهندسی رزمی بود که بیش از ۲۰ هزار نیرو برای آزادی خرمشهر از اروند عبور کردند و در یک شب ۲۵ کیلومتر عبور کردند.

وی اذعان کرد: شهدای مهندسی رزمی رکن اساسی همه پیروزی‌های دفاع مقدس بودند؛ در هیچ عملیاتی نبود که رزمندگان قهرمان اصفهانی نقش‌آفرینی نکنند و استان اصفهان همان‌گونه که یک قطب صنعتی بود یک قطب دفاعی در زمان دفاع مقدس بود؛ مردم استان اصفهان در سال‌های دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: خون شهیدان مکتب مقاومت را بین کشورهای اسلامی ایجاد کرد، ظرفیت استقامت ملت ایران و صبوری خانواده‌های آنان به عنوان الگوی مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه، یمن و عراق معرفی شد که امیدواریم به زودی غرب موصل نیز آزاد شود.

وی یادآور شد: مسلمانان مقاومت را از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آموختند و مکتب مقاومت، آزادی سوریه،عراق و یمن قهرمان آموختند و درسی است که به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان دادند و حماسه تاریخی ملت ایران و مقام معظم رهبری در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

رحیم صفوی در پایان متذکر شد: اگر مشاوره‌های نظامی ایران نبود بغداد و دمشق سقوط کرده بود، فرزندان ایران اسلامی و رهبری خردمند رهبر اقتدار آفرین و فرمانده دفاع از بلاد مسلمین بودند که توانستند حرم اهل بیت(ع) را از آتش دشمن بیرون کشند؛ عملکرد شهدای ما عملکردی است که در جهان بی‌نظیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج