اصفهان؛ رتبه سوم سوادآموزی در ایران
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید صبر کرد تا نتایج سرشماری مشخص شود تا بتوان به آمار سوادآموزی در کشور پرداخت؛ اصفهان سومین استان در رتبهبندیهای سوادآموزی کشور است و بیشترین باسواد را در کشور دارد.
وی با اشاره به سرشماری امسال، افزود: باید صبر کرد تا نتایج سرشماری مشخص شود تا بتوان به آمار سوادآموزی در کشور پرداخت؛ اصفهان سومین استان در رتبهبندیهای سوادآموزی کشور است و بیشترین باسواد در کشور را دارد.
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان پیشنهادهای شورا برای پیشرفت در سوادآموزی، خاطرنشان کرد: اگر همه ما جهادی در این موضوع وارد شویم امکان باسواد شدن افراد هست، اما اگر خودمان را محدود به آموزش و پرورش کنیم به نتایج دلخواه نمیرسیم؛ تعدادی از بیسوادان پس از شناسایی با تلاشهایی که انجام شده جذب شدند، اما هنوز وضعیت بقیه مشخص نیست.
وی افزود: در سال ۹۵ در مناطق هدفگذاری کردیم و شاهد هستیم که در برخی نواحی سوادآموزی به صفر رسیده که در برنامه داریم تا در این نواحی جشن گرفته شود تا انگیزهای برای بقیه نواحی باشد؛ باید توجه کرد دیگر افراد بیسواد فقط افراد مسن نیستند و این موجب افزایش آسیبهایاجتماعی در کشور میشود.
امیدقائمی بیان کرد: آمار اولیه که تهران ارائه داد ۹ هزار نفر بیسواد بود که تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ را نفر جذب کردهایم و این نشان دهنده ۲۰ درصد پیشرفت در زمان اخیر بوده و پیشنهاد این است که برای ریشهکن کردن بیسوادی در اصفهان در ابتدا برخی نواحی با هم تجمیع شوند.
وی تصریح کرد: در پنج ناحیه سوادآموزان دوره ICDL را میگذرانند و این دوره به خاطر تعاریف یونسکو در رابطه با سوادآموزی است که طبق تعاریف این سازمان هفت سواد تعریف میشود که یکی از این سوادها ICDL است.
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان با اشاره به جذب صورت گرفته از بیسوادان گفت: در بحث سوادآموزی علاوه بر جذب، نگهداشتن افراد جذب شده و امتحاناتی که از این افراد گرفته میشود اهمیت بسیاری دارد، چرا که هیچ اطمینانی وجود ندارد کسانی که جذب میشوند حتماً تا آخر در دورهها حضور پیدا کنند.
ارسال نظر