۴۳۲۹۷۵
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

لوکوموتیوران سمنان - مشهد کوتاهی نکرد

براساس اظهارات کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی دلیل حادثه برخورد دو قطار، علاوه بر مشکل درسیستم"ای تی سی"، خطای انسانی بوده است و دراین میان مسئول کنترل ترافیک خط،اشتباه اصلی رامرتکب شده است.

خبرگزاری مهر: براساس اظهارات کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی دلیل حادثه برخورد دو قطار، علاوه بر مشکل درسیستم"ای تی سی"، خطای انسانی بوده است و دراین میان مسئول کنترل ترافیک خط،اشتباه اصلی رامرتکب شده است.

با گذشت یک هفته از برخورد دو قطار، بحث های کارشناسی و فنی درباره علت و عوامل ایجاد حادثه همچنان داغ است البته تمام نگاه ها به ارائه گزارش ویژه آخوندی در مجلس است و کارشناسان نظرنهایی درباره حادثه را موکول به ارائه گزارش وزیر می کنند اما باوجود این نگاهی به مجموع نظرات کارشناسان نشان می دهد که اشتباهات مکرر سیستم "ای تی سی" و خطای انسانی مهمترین عوامل این حادثه بوده است.

رییس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت می گوید: سیستم "ای تی سی" درست عمل کرده و قطار را متوقف کرده است اما مسئول "سی تی سی" شاهرود به لوکوموتیوران دستور داده که ای تی سی را خاموش کرده و شروع به حرکت کند.

جبارعلی ذاکری ادامه می‌دهد: خطای اصلی مربوط به مسئول کنترل ترافیک "سی تی سی" شاهرود بوده اگر چه وجود بالیس در بلاک های میانی هم می توانست در جلوگیری از وقوع حادثه تاثیرگذار باشد اما به هرحال مامور "سی تی سی" از وجود دو قطار مطلع بوده و نباید اجازه حرکت به قطار سمنان-مشهد می‌داده است.

مسئول ترافیک موقعیت دو قطار را اشتباه گرفته است

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد که متصدی ترافیک خط موقعیت دو قطار را اشتباه گرفته و تصور کرده که قطار تبریز-مشهد پشت سر قطار سمنان-مشهد است، بنابراین دستور حرکت قطار را داده است.

به گفته رییس دانشکده مهندسی راه آهن، سه قطار در یک مسیر و با فاصله نه چندان زیاد حرکت می کردند که قطار تبریز-مشهد متوقف بوده و قطار سمنان-مشهد، پشت این قطار در حرکت بوده و قطار دیگری هم عقبتر از این قطار بوده است که به نظر می‌رسد مسئول کنترل ترافیک موقعیت دو قطار جلویی را اشتباه گرفته بوده است.

علی ذاکری معتقد است: مامور کنترل ترافیک خط در تجزیه و تحلیل موقعیت قطارها دچار مشکل شده و درحالی که با قطار اولی صحبت می کرده، تصور کرده که با لوکوموتیوران قطار دومی صحبت کرده و از لوکوموتیوران پرسیده که شما راننده قطار تبریز-مشهد هستید و وی درپاسخ اعلام کرده که قطار تبریز در پشت این قطار درحرکت است البته لوکوموتیوران مسئولیتی دراین زمینه نداشته و نظارت به عهده مسئول کنترل بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • اوسیراک

    این حرفای الکی چه دردی دوا مکنه .....مهم جان او مسافرای بدبخت بود که تباه شد رفت....نوش دارو بعد مرگ سهراب

  • شهروند تبریزی

    حقوق کارکنان را نداده بودند پرسنل روحیه خدمت و کار کردن ندارند . البته دلیل نمیشه که باجان مردم بازی کنند اما بی تاثیر هم نیست .
    آخوندی وزیر راه مقصر اصلی این کشتار است .

  • ایران

    آخوندی وزیر راه مقصر است . او غفلت و کوتاهی کرده .

  • رزمنده

    آخوندی اشتباه و قصور خودش را بپذیرد و قبل از استیضاح شدن استعفا بدهد .

  • رزمنده ایرانی

    هر مجموعه ای نیاز به توجه رسیدگی و حمایت دارد ، مجلس در حد توان حمایت و کمک کرده اما قصور و غفلت از سوی آخوندی بوده است .
    او تمام وقت خود را برای تخریب جناح مخالف اختصاص داده و اخیرا هم یکسره در سفر اروپا بوده ، سیاسی کاری و انجام امور جناحی ، موجب غفلت آخوندی در رسیدگی به وظایف جاری اش گردیده .
    امیداست اینک که برای مرتبه دوم استیضاح او در دستور کار قرار گرفته ، نمایندگان محترم برای جلوگیری از تکرار حوادث ،،، آخوندی را استیضاح و رای عدم اعتماد بدهند به او .

  • شریفی رییس قطاربازنشسته

    باسلام بادوخطه کردن مسیرتهران مشهد مامورین میبایستی کلاس ودوره های علمی وعملی داخلی ومتعاقب ان بابکارگرفتن سرویس ای .تی .سی که اجازه اعزام 3وسیله نقلیه ریلی راهمزمان وبافاصله تعریف شده پشت سرهم دریک بلاک اعزام کرد . امابشرطی عملی میشود که مدیرمربوط بسیروحرکت خودش دوره تکمیلی فنی راطی کرده باشدتابتوانداززیرمجموعه خودایرادبگیردمتاسفاته سطح اموزش برای راه اندازی عجله ای دوسیستم جدیدکه تواماصورت گرفته برای راه اهن مازوداست این سانحه اولین نبوده واخرین هم نخواهدبودوبجای مقصرقلمدادکردن این وان کارراازریشه درست کنیم

  • بدون نام

    ماقطارهای صدسال پیش رانمیتوانیم کنترل بکنیم اگه قطلرهاامروزی بودندبیش ازاین کشته میدادیم بهتراست بااسب وقاطرسفرکنیم لااقل نسوزیم

  • بدون نام

    حدود 50درصد قطارهای کشور در مسیر مشهد رفت وآمد دارند پس دو خطه جواب گو نیست بایست به فکر 3خطه کردن این مسیر پر ترافیک بود

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج