۴۲۴۷۰۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سیاست متفاوت نمایی روحانی!

سیاست «ارائه‌ تصویری متفاوت از آنچه هست» در همه‌ ۳ سال و نیم اخیر در دستور کار دولت و تیم رسانه‌ای آن بوده و از همان ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون در حوزه‌های مختلف می‌توان این منش رفتاری دولت را در نوع مواجهه با اجتماع مشاهده کرد.

علی‌اکبر عباسی در وطن امروز نوشت: سیاست «ارائه‌ تصویری متفاوت از آنچه هست» در همه‌ ۳ سال و نیم اخیر در دستور کار دولت و تیم رسانه‌ای آن بوده و از همان ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون در حوزه‌های مختلف می‌توان این منش رفتاری دولت را در نوع مواجهه با اجتماع مشاهده کرد.
موضوعی که هم در برخی رفتارهای شخصی رئیس دولت مانند انتشار تصاویر رئیس‌جمهور در هیبتی خاص به هنگام تماشای فوتبال می‌توان دید و هم در مواضع و رفتارهای سیاسی- اجتماعی رئیس‌جمهور و دولتمردان قابل مشاهده است. سخن گفتن از آزادی بیان و آزادی انتقاد و سخن از اینکه هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم و مواردی از این دست، همگی بیانگر این نوع منش دولت است. راز اینکه چطور می‌شود که رئیس‌جمهوری هم مدام کوس آزادی بیان بزند و کباده‌ حریت مطبوعات کشد و در عین حال هجمه به منتقدان به انحای مختلف را نیز در کارنامه خود داشته باشد، در همین سیاست مذکور نهفته است. اگرنه چرا باید حمله به منتقدان حتی در تریبون عمومی هم مطرح شود و چرا باید هنوز ۲۴ ساعت از سخنان هیجانی رئیس دولت درباره لزوم نشکستن قلم‌ها نگذشته، معاون او از شکایت از رسانه‌های منتقد بگوید؟!
در واقع این نوع تناقض‌ها و تضادها در مواضع و رویکردهای دولت یازدهم همگی نتیجه همان تلاش‌هاست برای ارائه تصویری غیر از آنچه واقعیت دولت است که در مواردی از قالب ژست و تصویرسازی بیرون می‌زند و خود واقعی دولت را نشان می‌دهد.
واکنش رئیس قوه‌قضائیه به سخنان نمایشی رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات و انتقاد از مواضع دوگانه وی، گوشه‌ای دیگر از سیاست تصویرسازی توسط دولت را نمایان کرد. اینکه چطور می‌شود فردی که به گفته‌ رئیس قوه‌قضائیه حتی «نزد مقام معظم رهبری هم گلایه می‌کند که چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است» در تربیون عمومی نمایشگاه مطبوعات با چنین شور و هیجانی از اینکه «نباید با بهانه‌های واهی، قلم‌ها را شکسته و دهان‌ها را ببندیم» سخن بگوید، از پیامدهای همین نوع سیاست تصویرسازی است. سیاستی که در مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۲ نیز خود را نشان داد.
به طوری که محمدباقر قالیباف در رابطه با مواضع حسن روحانی در مناظره آخر و بحث «برخورد گازانبری با دانشجویان» در گفت‌وگویی با ویژه‌نامه نوروزی همشهری گفته بود: «در برنامه مناظره‌ها، بعد از برنامه که از آنجا می‌آمدیم بیرون، یکی از نامزدهای محترم به من گفت که آقای قالیباف واقعاً ببخشید من قصدم این نبود و... گفتم که شما در حضور ۵۰ میلیون بیننده حرفی را که خودت می‌دانی واقعیت ندارد می‌زنی ولی عذرخواهی‌اش را در جمع ۳ نفره اعلام می‌کنی. به‌نظر شما این یک رفتار انسانی اسلامی است؟ در فضای عمومی حرفی را بزنید که خودتان هم می‌دانید واقعیت ندارد ولی بعد اینجا در یک جمع کوچک عذرخواهی کنید».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر روحانی رای بیاورد مردم مستحق سختیهای بیشتر هستند.

    • بدون نام

      روحانی بدرد ریاست جمهوری نمیخوره مردم اشتباه کردن به شما رای دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج