۳۷۹۸۷۲
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

برگ برنده‌ای در حوزه مسکن رو نشد

سید رضا قهاری کارشناس مسکن معتقد است، طی دو سه سال اخیر بخش عمده انرژی سیاست‌گذاران مسکن صرف نفی عملکرد دولت‌های پیشین شد و با بدنه فعال در بخش مسکن ارتباط موثری صورت نگرفت.

ایسنا: سید رضا قهاری کارشناس مسکن معتقد است، طی دو سه سال اخیر بخش عمده انرژی سیاست‌گذاران مسکن صرف نفی عملکرد دولت‌های پیشین شد و با بدنه فعال در بخش مسکن ارتباط موثری صورت نگرفت.

سید رضا قهاری اظهار کرد: کسی منکر رکود بخش مسکن که ارمغان عملکرد دولت‌های قبل بود و در پایان دولت قبل رقم خورد نمی‌شود اما دولت یازدهم می‌توانست همفکری و همدلی فعالان و کارشناسان برای درمان رکود مسکن را بیشتر کند و سیاست‌های تشویقی بخصوص در حوزه تولید مسکن را به کار گیرد.

وی افزود: قطعا دولتمردان به تنهایی نمی‌توانند مشکلات عرضه و تقاضای مسکن را حل کنند. تجربه مسکن مهر نیز این موضوع را ثابت کرد که دولت نه باید مستقیما وارد تولید مسکن شود و نه مانعی برای فعالان این بخش ایجاد کند. دولت فقط باید نقش حامی و واسط را در جهت عرضه، تقاضا و گردش مالی بخش مسکن به انجام برساند.

این عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با بیان این‌که ما مدام منتظر بودیم دولت برگ برنده‌ای در زمینه مسکن رو کند، گفت: نه تنها برگ برنده‌ای رو نشد بلکه روزنه‌های کوچکی هم که می‌توانست توسط بخش خصوصی ایجاد شود بسته شد.

به گفته قهاری، سیاست‌های مسکن نباید تحت تاثیر تفکرات جناحی قرار گیرد. وقتی از موضع سیاسی به مسائل اقتصادی نگاه می‌کنیم معمولا دچار اشتباه در تصمیم‌گیری می‌شویم. تولید مسکن نیز از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به قانون مالیات‌های مستقیم که طبق آن مسکن و ساخت و ساز مشمول مالیات می‌شوند خاطرنشان کرد: در شرایطی که ساخت و ساز در رکود کامل قرار دارد تصویب مالیات‌های مستقیم به جای اتخاذ سیاست‌های تشویقی راهی معکوس خواهد بود.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: سیاست تنبیهی در شرایط رکود خود را نشان نمی‌دهد؛ چون در این شرایط تولید انجام نمی‌شود که مالیات به چشم بیاید. اما به محض آن‌که بخش مسکن وارد فاز رونق شود خود را نشان خواهد داد.
مثل این است که یک نفر می‌خواهد بدود و شما دست و پای او را ببندید. این باعث می‌شود نتواند اصلا حرکت کند. سازندگان در دوره رکود نه تنها نمی‌توانند بدوند بلکه در تولید معمولی خود هم مانده‌اند؛ زیرا تعهداتی که بر دوش آنها گذاشته شده قدرت حرکتشان را سلب کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • حاکم

      کاملا حرفت درسته آقای قهاری مسکن مهر به حال خودش رها شده فقط بخاطر اینکه پایه گذار مسکن مهر احمدی نژاد بوده ...

    • مستاجر

      مردم پول ندارن که واریزکنن مگه باسی تومن وام میشه،مسکن مهرراخریدمن خودم مسکن مهرم تموم شده چهاربارهم اخطارگرفتم ولی ازکجابیارم حداقل وام مسکن مهررازیادکنیدپنجاه میلیون تومن ازکجابیارم من که دارم ماهیانه اجاره میدم وام رازیادکنیدتاعوض اجاره به بانک قسط بدم

    • بدون نام

      پس این همه مسکن مهر تکمیل کردند که تو دولت روحانی فقط ۸ هزار تا همین هفته دولت تو پرند تحویل دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج