۳۲۰۳۲۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با روسای مجالس دوما و سنای روسیه بحث های نسبتاً طولانی و مفیدی داشتیم که درخصوص مسائلی مانند توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری گفت وگوهایی انجام شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با روسای مجالس دوما و سنای روسیه بحث های نسبتاً طولانی و مفیدی داشتیم که درخصوص مسائلی مانند توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری گفت وگوهایی انجام شد.

علی لاریجانی که برای شرکت در اجلاس روسای مجالس اوراسیا به روسیه سفر کرده بود، بامداد امروز (پنجشنبه ۲ اردیبهشت) پس از بازگشت از سفر خود، در فرودگاه مهرآباد با تبریک سالروز میلاد امیرالمومنین علی (ع) گفت: در این سفر نسبتاً کوتاه به روسیه، کارهای متعددی انجام شد.

وی ادامه داد: در کنفرانس کشورهای اوراسیا شرکت کردیم که در این کنفرانس از روسای مجالس کشورها دعوت به عمل آمده بود. البته اینچنین اجلاسی از ابتکارات کشورهای روسیه و کره جنوبی بوده است که این نهاد باید رشد یابد.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه در روسیه در کل بحث های خوبی انجام شد، افزود: بانکی مون دبیرکل سازمان ملل نیز پیامی برای اجلاس روسای مجالس اوراسیا داشت و پشتیبانی از این نهاد را اعلام کرد.

لاریجانی ادامه داد: در اجلاس روسای مجالس کشورهای اوراسیا پیشنهادی از سوی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نهادمند شدن این اجلاس و دایر کردن دبیرخانه ارائه شد که اعضا آن را مورد توجه قرار دادند و مصوب شد تا دبیرخانه ای در این خصوص تشکیل شود تا کارها سامان یابد.

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: حجم زیادی از تجارت جهانی در این حوزه است و از نظر رشد اقتصادی کشورهای اوراسیا نقش قابل توجهی دارند و علاوه بر قرابت های فرهنگی و نیازهای امنیتی، باعث می شود اعضای این نهاد را بهم پیوند دهد.

وی گفت: در حاشیه این اجلاس با روسای پارلمان های شرکت کننده در زمان محدود بحث های گوناگونی انجام شد.

لاریجانی افزود: برخی کشورها مانند آذربایجان در این مدت درگیر مسائل مهم و حادی بودند که الحمدالله آتش بس انجام شد، افغانستان نیز وضعیت بحرانی داشته و بحث هایی حل و فصل مسائل صورت گرفت.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: در حاشیه اجلاس مذکور با رئیس مجلس قزاقستان و برخی کشورهای دیگر گفت وگوهایی انجام شد.

وی درخصوص روابط ایران با روسیه افزود: با روسای مجالس دوما و سنای روسیه بحث های نسبتاً طولانی و مفیدی داشتیم که درخصوص مسائلی مانند توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری گفت وگوهایی انجام شد. همچنین موضوع همکاری در بخش های امنیتی و دفاعی نیز از محورهای رایزنی بود، مخصوصاً مبارزه با تروریسم از محورهای اصلی گفت و گو بود.

لاریجانی تصریح کرد: در خلال بحث ها فرصتی نیز فراهم شد تا با برخی از صاحب نظران و رسانه ها گفت و گوهایی انجام شود و برداشت من این است که فضای کلی همکاری ایران و روسیه خوب است و توجه به این موضوع بود که تعلق خاطر دو کشور بیشتر شود.

رئیس مجلس در پایان افزود: امیدوارم بخش های اجرایی کارها را پیگیری کند.

در سفر لاریجانی به کشور روسیه قربانی، آشوری، سبحانی فر و علیمردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس را همراهی کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج