۳۱۳۸۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حمایت مرسی از مبارزات مردم فلسطین

رئیس جمهور مصر با تاکید بر اینکه ملت فلسطین برای بدست آوردن کرامت و عزت انسانی خود مبارزه می‌کنند، خواستار ایجاد اصلاحات در شورای امنیت و تغییر حق ناعادلانه وتو در این شورا شد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور مصر با تاکید بر اینکه ملت فلسطین برای بدست آوردن کرامت و عزت انسانی خود مبارزه می‌کنند، خواستار ایجاد اصلاحات در شورای امنیت و تغییر حق ناعادلانه وتو در این شورا شد.

محمد مرسی رئیس جمهور مصر امروز چهارشنبه در سخنرانی مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد گفت: امیدواریم بتوانیم در این نشست اقدامات درستی را برای جامعه جهانی داشته باشیم و بار دیگر در عرصه بین الملل صاحب قدرت شویم.

محمد مرسی در ابتدا از جمهوری اسلامی به خاطر میزبانی این نشست تشکر کرد و گفت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر گامهایی که برای پیشبرد برنامه های جنبش عدم تعهد داشته و در طول ۳ سال آینده خواهد داشت تشکر می کنیم.

وی همچنین از اعضای جدید تروئیکای جنبش عدم تعهد شامل بولیوی و ونزوئلا که قرار است از سال ۲۰۱۵ هفدهمین نشست این جنبش را برگزار کنند تشکر کرد.

مرسی با تشکر ویژه از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گفت: جهان در یکی از مهمترین لحظات تاریخ کنونی به سر می برد پس از انقلاب مصر در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ مسلمانان یک دل و یکصدا رژیم دیکتاتوری حاکم بر مصر را که حاضر نبود رای ملت را بپذیرد کنار زدند.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: ملت مصر توانسته از مرحله انتقالی سخت بگذرند، این مرحله چالش های بسیار سختی داشته است.

وی وحدت و نظم ملت و ارتش و یکپارچگی فعالیت های میان ارتش قدرتمند و ملت را که دارای تاریخی گرانقدر هستند عامل عبور از شرایط انتقالی خواند و گفت: این عوامل باعث شد ملت مصر در میدان مبارزه و جهاد پویا باشد.

محمد مرسی گفت: آغاز بکار جنبش عدم تعهد با مشارکت فعال مصر در آن زمان بوده که ملت و مسئولان یکپارچه بودند و مردم با عبدالناصر یکی بودند و توانستند راهی را برای اتحاد برخی کشورهای جهان بیابند.

وی انقلاب مصر را آغازگر اصلاحات در جهان عرب خواند و گفت: در ادامه این اصلاحات انقلاب در کشورهای تونس و لیبی ادامه یافت و تحولاتی را نیز امروز شاهد آن هستیم.

رئیس جمهور مصر با تاکید بر اینکه انقلاب مصر توانسته است به اهداف خود دست یابد، گفت: انتقال قدرت به قدرت مردمی در مصر آغاز شده و مصر تبدیل به کشوری مردمی و دموکراتیک به معنای واقعی شده است که دموکراسی نوین در آن حاکم شده و ملت مصر توانسته اند دموکرسی را در آن در دست بگیرند.

محمد مرسی افزود: اکنون تمام اعضا با اعضای جنبش عدم تعهد با چالش هایی روبرو هستند، ملت فلسطین واقعا برای بدست آوردن کرامت و عزت انسانی در حال مبارزه هستند.

وی تاکید کرد: عرصه بین المللی با چالش های بزرگی روبرو است.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: بسیاری از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با دخالت های داخلی و خارجی روبرو هستند و تبعیض و نژاد پرستی در منطقه بوجود آمده و آفت های فقر و بیسوادی در مردم زیاد شده است.

محمد مرسی خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد باید نقش محوری خود را در این مرحله بازی کند.

وی افزود: جنبش عدم تعهد با آغاز جنگ سرد آغاز شد که برخی کشورها قصد داشتند ملت ها را به استعمار بکشندو اجازه نمی دادند ملت ها استقلال داشته باشند. استعمار تلاش می کرد اقتصاد ، سیاست ، مسائل دینی و مذهبی ملت ها از آنها سلب کند.

رئیس جمهور مصر با تاکید بر اینکه دولت های استعماری قصد تغییر نقشه و ترکیب کشورهای منطقه را داشتند گفت: جنبش عدم تعهد توانسته قدرت ملت های خود را حفظ کند و در برابر رژیم های استعمارگر بایستد.

محمد مرسی ادامه داد: اکنون با کشورهایی روبرو هستیم که جدیدا استقلال خود را باز یافته اند و همچنین کشورهای جدیدی به جنبش عدم تعهد پیوستند. امیدواریم این عزت برای اعضای جنبش عدم تعهد باقی بماند آن زمان می توانیم به اهداف عالی خود دست یابیم.

وی تاکید کرد: باید ائتلاف هایی را میان خود بوجود آوریم تا قطبی گری در جهان وجود نداشته باشد.

رئیس جمهور مصر اظهار داشت: حکومت مشترک در جهان عنوانی است که مناسب می بینم جایگاهی برای اعضا داشته باشد. این امر باید شعار ما باشد.

محمد مرسی افزود: جهانی که عدالت در آن بیشتر باشد شعاری است که می توانیم آن را به واقعیت تبدیل کنیم. باید تلاش خود را به سمت تحقق این شعار معطوف کنیم. اعضای عدم تعهد باید در عرصه نظام بین الملل نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی مصر جدید به دنبال تحقق عدالت جهانی است عدالتی که کشورهای جهان سوم بار دیگر جایگاه و مشارکت خودرا در عرصه بین الملل باز یابند. باید توافق جهانی را برای این امر بوجود آوریم.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: باید تمام اهتمام خود را برای محترم شمردن امور دموکراتیک در کشورهای متمرکز کنیم تا در عرصه بین الملل وحدتی میان کشورها بوجود آید. باید مسائل اختلاف برانگیز را در عرصه بین المللی کنار بگذاریم. مصر برای تحقق این دیدگاه تمام تلاش خود را بکار خواهد بست.

وی تاکید کرد: در عرصه بین المللی کشورهای استعمار گر در تلاش برای بوجود آوردن اختلاف میان کشورهای جهان سوم هستند. ما باید در عرصه بین المللی عدالت را حاکم کنیم.

رئیس جمهور مصر اظهار داشت: اصلاح و توسعه شورای امنیت به صورت کامل اولین گام در این راستاست تا این شورا بتواند نمایانگر عدالت جهانی و همچنین منعکس کننده آرای کشورهای جهان باشد.

محمد مرسی با تاکید بر اینکه ما باید در برابر ظلم بایستیم گفت: آفریقا شاهد ظلم تاریخی است حتی برخی از کشورهای این قاره از عضویت در شورای امنیت محروم شده اند. باید از طریق جنبش غیر متعهدها حق عضویتی برای آنها بدست آوریم.

وی با اشاره به لزوم اصلاحاتی در مجمع عمومی جهانی گفت: باید برای استقلال صلح در جهان تلاش کنیم و نماینده واقعی ملت های خود باشیم.

رئیس جمهور مصر در خصوص شورای امنیت نیز گفت: اکنون انتظار داریم در شورای امنیت بحران های زیادی حل و فصل شود اما حق وتو چالش بزرگی است و ما شاهد بی عدالتی های بزرگی در حق وتو هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج