۳۰۵۲۸۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جزئیات جدید از قرارداد پژو با ایران

معاون وزیر صنعت در امور صنایع و اقتصادی با اشاره به برنامه زمان‌بندی تولید پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ با مشخصات فعلی تا ۳ سال آینده، گفت: ایران‌خودرو ۳۰۰ هزار دستگاه محصول جدید با برند خود بر روی پلت‌فرم پژو تولید خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت در امور صنایع و اقتصادی با تشریح جزئیات جدید از قرارداد پژو اظهار داشت: در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، یک شرکت مستقل ایجاد خواهد شد که نام این شرکت تا پایان سال مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: در این شرکت جدید، هر کدام از طرفین سهم ۵۰ درصدی دارند و هر اقداماتی که در این شرکت انجام می‌شود، مستقل از ایران خودرو و پژو خواهد بود و در واقع به نام شرکت مشترک ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در اولین اقدام شرکت مشترک، یک پلت فرم تعریف شده که سه محصول بر روی آن تولید خواهد شد و برای سال اول و بخشی از سال دوم فعالیت شرکت، این سه محصول توسط شرکت جوینت ونچر تولید خواهند شد.

صالحی نیا اظهار داشت: تأمین قطعات، گریدبندی قطعات، زمان‌بندی تأمین قطعه، موضوع تأمین قطعات برای شبکه در هر کدام از بخش‌های صادرات، بازاریابی، مواد تولید و سایر مسایل توسط شرکت مشترک تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه شرکت مشترکی به صورت جوینت ونچر بین خودروسازان ایرانی و خارجی تعریف نشده بود، گفت: حتی در همکاری رنو و خودروسازان ایرانی نیز این مسئله شکل نگرفت، در قرارداد رنو نیز یک شرکت به نام رنو پارس تشکیل شد که ۲۶ درصد سهام آن به ایران خودرو، ۲۶ درصد به سایپا و بقیه آن به رنو اختصاص داشت که فقط تأمین قطعات تندر ۹۰ را در شبکه رنو انجام دهد.

وی تأکید کرد: وظیفه آن شرکت فقط تأمین قطعات بود، ولی شرکت مشترک پژو و ایران خودرو وظیفه‌اش تولید خودرو است که در فاز اول، این تولیددور سایت‌های ایران خودرو انجام می‌شود.

دلیل آموزش کارشناسان ایرانی تحت عنوان غرامت

آموزش کارشناسان ایران خودرو یکی از مواردی است که به عنوان غرامت پرداختی از سوی پژو به ایران خودرو مطرح شده است.

خبرنگار فارس پرسید آموزش کارکنان در تمام قراردادهای خارجی پیش‌بینی می‌شود، چطور ایران خودرو این کار را به حساب غرامت می‌گذارد؟ صالحی نیا پاسخ داد: جوینت ونچر یک شرکت است و هرچه در محدوده این شرکت تعریف شود، برای همین شرکت خواهد بود. سقف تولید خودرو توسط جوینت ونچر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است و در کنار آن، تولید ایران خودرو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر سهم ۵۰ درصدی ایران خودرو از تولید ۲۵۰ هزار دستگاه شرکت جوینت ونچر، حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو نیز در ایران خودرو تولید خواهد شد.

معاون وزیر صنعت توضیح داد: آموزش دو جنبه دارد، در این زمینه یک سطح خارجی برای آموزش پرسنل ایران خودرو در بحث غرامت تعریف شده است که هیچ ارتباطی به شرکت جوینت و نچر ندارد.

تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در پایان سومین سال همکاری مشترک

وی با بیان اینکه تولید شرکت جوینت ونچر ایران خودرو و پژو در پایان سومین سال همکاری دو شرکت به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید، گفت: هم اکنون بیشترین تیراژ تولید ایران خودرو وابسته به پژو است و این شرکت در حال به روز رسانی محصولات پژو از نظر استاندارد مصرف سوخت، نصب موتورهای یورو ۶، استانداردهای جدید آلایندگی، تنوع، صادرات و رضایت‌مندی مشتریان است.

وی ادامه داد: یکسری محصولات ایران خودرو نیز با تجربه‌ای که این شرکت از همکاری با پژو کسب می‌کند و امتیازاتی که بابت تولید محصول بر روی پلت فرم‌های گروه پژو سیتروئن (PSA) کسب کرده، تولید می‌شود.

تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو روی پلت فرم پژو و به نام ایران خودرو

صالحی نیا تصریح کرد: ایران خودرو می‌تواند تا حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو بر روی پلت فرم PSA و به نام ایران خودرو تولید کند.

وی افزود: ایران خودرو علاوه بر تولید در جوینت ونچر، بخشی از محصولاتش را نیز بر روی پلت فرمی که از گروه پژو می‌گیرد، تولید خواهد کرد.

ادامه تولید پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ تا سه سال آینده

به گفته صالحی نیا، تولید پژو ۲۰۷ طی دو تا سه سال ادامه خواهد داشت، تولید پژو ۲۰۶ نیز ادامه می‌یابد و تولید این محصولات تا وقتی که به لحاظ تیراژ اقتصادی، تأمین قطعه و پاس کردن استانداردهای مصوب و تا زمانی که مشتری دارد، ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چشم‌اندازی برای تولید محصولات فعلی پژو در ایران وجود ندارد؟ گفت: تولید پژو ۲۰۶ با توجه به اینکه بسیاری از استانداردها را پاس می کند و بین مشتریان نیز مطلوبیت دارد حتماً طی دو تا سه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عرضه محصولاتی که بر روی پلت فرم ۲۰۶ تولید می‌شوند مانند پژو ۲۰۷ نیز قطعاً ادامه خواهد داشت، در پاسخ به این سوال که آیا تولید پژو ۲۰۶ از سه سال آینده متوقف خواهد شد، گفت: این تولید قطعاً ادامه خواهد یافت، اما با شرایط جدید و با استفاده از پلت فرم‌هایی که ایران خودرو در اختیار دارد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه خودروهای پژو ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸ بر روی یک پلت فرم تولید می‌شوند، گفت: اگر بخواهیم مدام دنبال پلت فرم جدید باشیم، نمی‌توانیم تولید اقتصادی داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    همه این زحمت ها فقط برای شیره مالیدن سر مردمه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج