۳۰۰۰۳۷
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

انهدام باند فوق‌ حرفه‌ای سرقت موبایل

اعضای باند حرفه‌ای سرقت گوشی‌های تلفن همراه در جریان تحقیقات ویژه پلیسی به دام افتادند.

روزنامه شرق: اعضای باند حرفه‌ای سرقت گوشی‌های تلفن همراه در جریان تحقیقات ویژه پلیسی به دام افتادند.

مأموران کلانتری جامی چند روز پیش حین گشت‌زنی در خیابان میردامادی به سرنشینان جوان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ با پلاک‌های ناخوانا مشکوک شدند. سرنشینان دو موتورسیکلت با مشاهده مأموران به یکباره اقدام به فرار کردند و در این زمان، تعقیب و گریز گشت کلانتری با مظنونان آغاز شد.

راننده موتور به قصد فرار از دست مأموران تلاش کرد تا با افزایش سرعت، موتور را به حالت پرش از جوی آب عبور دهد که موفق به این کار نشد و موتورسیکلت داخل جوی واژگون شد. با وجود این سرنشینان موتور با تهدید قمه و عربده‌کشی سعی داشتند از محل فرار کنند. سرانجام با حضور مأموران در محل، راننده موتورسیکلت دستگیر و در بازرسی اولیه از وی پنج دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد. پرونده این متهم به دستور دادیار اول دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. متهم که در زمان دستگیری خود را به نام «محمد اکبری» معرفی کرده و منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی، به‌ عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار تحت تعقیب پلیس آگاهی و سارق حرفه‌ای در زمینه کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی شناسایی شد.

بررسی سوابق «امیر. خ» (٣٦ساله) نشان داد وی یکی از سارقان سطح یک شهر تهران محسوب می‌شود که روز ٢٣ آبان از زندان آزاد شده و مجددا سرقت‌های خود را به شیوه‌های مختلف کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی و زورگیری آغاز کرده است. کارآگاهان با بررسی سوابق گوشی‌های به‌دست‌آمده در زمان دستگیری متهم، اطمینان پیدا کردند هر پنج دستگاه گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت به شیوه موبایل‌قاپی است.

یکی از مال‌باختگان پس از حضور در پلیس آگاهی، ضمن شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان فردوسی روبه‌روی بانک مسکن ایستاده بودم که متهم سوار بر موتور و همراه یک ترک‌نشین به من نزدیک شد. ناگهان ترک‌نشین موتور، در یک لحظه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کرد و هر دو نفر به سرعت از محل فرار کردند».

مال‌باخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش عنوان کرد: «دو نفر با موتورسیکلت هوندا ١٢٥، در خیابان خارک روبه‌روی تالار وحدت، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کردند. راننده موتور کاپشن مشکی و ترک‌نشین آن کاپشن زردرنگ به تن داشتند و این متهم همان راننده موتور بود». «امیر. خ» که پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی و شناسایی از سوی تعدادی از مال‌باختگان چاره‌ای جز اعتراف و بیان واقعیت نداشت، به ده‌ها فقره سرقت به شیوه کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی و همچنین بارکنی محموله‌های گوشی تلفن همراه در محدوده بازار و خیابان جمهوری اقرار کرد.

«امیر» در اعترافاتش، ضمن معرفی همدستانش به کارآگاهان گفت: «همراه فردی به نام «جعفر. س» و دو برادرش اقدام به سرقت می‌کردیم». «جعفر»، یکی از سارقان حرفه‌ای و شناخته‌شده در شهر تهران و دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام انجام سرقت به شیوه‌های مختلف کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی و همچنین بارکنی محموله است که برابر اعترافات امیر، مقابل مراکز تجاری به‌ویژه در خیابان جمهوری اقدام به شناسایی افراد می‌کرد و در ادامه در یک فرصت مناسب، همراه دو برادرش و همچنین امیر سرقت محموله‌های گوشی‌های تلفن همراه را انجام می‌دادند. بررسی سوابق جعفر (٢٦ساله) نشان داد وی با داشتن ١٧ سابقه دستگیری در پلیس آگاهی تهران بزرگ و داشتن ١٣ سال محکومیت قطعی، پس از تأمین قرار و اخذ مرخصی از زندان خارج شده و سرقت‌های خود را همراه دو برادرش و امیر که یکی از همدستان قبلی‌اش بود آغاز کرده است.

با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق جعفر و دو برادرش به‌نام‌های احمد (٢٤ساله) و جواد (١٩ساله) که آن دو نیز همراه برادر ارشد خود از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت محسوب می‌شوند، مخفیگاه آنها در شهر بومهن شناسایی و هر سه نفر آنها مجددا دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه داوودفـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به سوابق متعدد متهمان به‌ویژه سرکرده گروه سارقان در ارتکاب سرقت به شیوه‌های مختلف موبایل‌قاپی، کیف‌قاپی و به‌ویژه بارکنی محموله‌های گوشی تلفن همراه و به منظور شناسایی سایر جرائم ارتکابی متهمان و همچنین مال‌باختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضائی صادر شده است و از شکاتی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • علی

      ذبح به جرم زورگیری ومحاربه.

    • بدون نام

      دوباره آزادشون میکنن ... دوباره روز از نو روزی از نو

    • بدون نام

      نوشتید سارق سابقه دار و حرفه ایی ؟؟ چرا این افراد ازاد هستند اصلا چرا زنده هستند ایا وجود این افراد مهمتر از ارامش جامعه است که اعدامشان نمیکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج