قطار در تمام مسیرها برای اکثر روزها به ویژه در مسیر پرترافیک تهران-مشهد موجود است.
ایسنا نوشت:قطار در تمام مسیرها برای اکثر روزها به ویژه در مسیر پرترافیک تهران-مشهد موجود است.
مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راهآهن با بیان اینکه یک چهارم بلیت قطارهای نوروزی پیشفروش شدهاند٬ گفت: قطار در تمام مسیرها برای اکثر روزها به ویژه در مسیر پرترافیک تهران-مشهد موجود است.
مرتضی جعفری درباره آخرین وضعیت پیشفروش بلیت قطارهای مسافری طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین ۹۵ گفت: کل ظرفیت ایجادی برای این مدت ۹۲ هزار و ۲۸۵ صندلی به صورت روزانه و یک میلیون و ۸۴۵ هزار و ۷۰۰ صندلی در کلیه مسیرها است که بلیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار صندلی در برنامه پیشفروش قرار دارد و نحوه فروش بلیت قطارهای محلی و حومهای نیز متفاوت است.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار بلیت در طرح نوروزی تا به امروز توسط هموطنان عزیز پیش خرید شده است٬ افزود: این رقم حدود یک چهارم بلیتهای عرضه شده است. در حال حاضر بلیت در تمام مسیرها برای اکثر روزهای طرح نوروزی موجود است و متقاضیان برای تهیه بلیت میتوانند به سامانه اینترنتی پیشفروش بلیت به نشانی www.rai.ir و آژانسهای مسافرتی و مراکز فروش بلیت قطار مراجعه کنند.
این مقام مسئول در شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در مسیر تهران -مشهد برای تمامی تاریخها قطار موجود است که البته از قطارهای با کیفیت٬ بهتر در این مسیر استقبال شد و این نوع قطارها پُر شدهاند ولی قطارهایی مثل قطارهای اتوبوسی که به نسبت در قیاس با سایر قطارها خدمات کمتری به مسافران میدهند هنوز ظرفیت دارند.
وی در پاسخ به این سوال که استقبال مردم از قطارهای با کیفیت بیشتر بوده یا قطارهای ارائه دهنده خدمات ارزان٬ به پایگاه خبری وزارت راه اظهار کرد: با نظارتی که بر روی ارائه خدمات به مسافران وجود دارد عمده قطارهای موجود در طرح نوروزی با کیفیت هستند و کمتر از قطارهای درجه ۲ و اتوبوسی استفاده شده است ولی به طور کلی مردم از قطارهایی که از کیفیت خدمات بهتری برخوردارند٬ استقبال بیشتری کردهاند.
مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راهآهن افزود: بر اساس اطلاعات موجود ۲۴ درصد بلیت قطارهای مسافری عرضه شده از طریق اینترنت و مابقی از طریق مراکز پیشفروش بلیت بوده است.
وی یادآور شد: متقاضیان خرید بلیت طرحهای نوروزی میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تهیه بلیت با سامانه صدای مسافر به شمار تماس ۵۱۴۹ اطلاعات کاملتر کسب کنند.
جعفری با بیان اینکه تا به امروز گزارشی از شکایت مردمی دریافت نشده است٬ افزود: به این دلیل که فروش بلیت قطارهای نوروزی به صورت تدریجی انجام شد و ازدحام زیادی نیز برای تهیه بلیت شاهد نبودیم٬ بنابراین مشکل خاصی گزارش نشده است.
جعفری اظهار کرد: در عین حال بازرسی به صورت محسوس و نامحسوس در آژانسهای مسافرتی و مراکز فروش بلیت انجام میشود تا بر فروش بلیت به مسافران نظارت کافی وجود داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر