۲۸۱۶۰۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

گله های عضو شورا از شهرداری

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره ضعف‌ها و کمبود‌های حمل و نقل عمومی در تهران گفت:شهرداری بهتر است برای حل مشکل الودگی هوا به جای زرگراه‌سازی و پل‌سازی، حمل و نقل عمومی را گسترش دهد.

ایلنا: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره ضعف‌ها و کمبود‌های حمل و نقل عمومی در تهران گفت:شهرداری بهتر است برای حل مشکل الودگی هوا به جای زرگراه‌سازی و پل‌سازی، حمل و نقل عمومی را گسترش دهد.

محمد حقانی در ارتباط با آلودگی هوای تهران گفت: به‌جای بزرگراه‌سازی و پل‌سازی در شهر تهران که در واقع دعوت از اتومبیل‌ها برای آمدن به خیابان است، باید این اعتبارات و بودجه‌ها را به مترو و حمل و نقل عمومی تخصیص می‌دادیم تا اکنون با چنین وضعیتی روبرو نباشیم.

وی ادامه داد: در طرح جامع حمل و نقل قرار بود در افقی که جمعیت تهران به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد، ۷۵ درصد از زیرساخت‌های حمل و نقل نیز آماده شود؛ اما حال جمعیت به این تعداد رسیده اما زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی ما به ۲۵ درصد هم نرسیده است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: پیشرفت زیرساخت‌های ما در مورد مترو و حمل و نقل ریلی متاسفانه هنوز به ۱۵ درصد هم نرسیده‌است. در طرح جامع قرار بوده است ما ۷۵۰ کیلومتر مترو داشت باشیم اکنون با این مقدار فاصله زیادی داریم زیرا دولت‌ها کمک‌های لازم را نکرده‌اند و شهرداری و شورای شهر نیز آنگونه که باید به این مساله توجه نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تنها راهکار برای حل معضل الودگی هوای تهران پرداختن به سیستم حمل و نقل عمومی با الویت مترواست؛ اظهار کرد: ما در تهران حدود ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم یعنی درواقع حدود ۵۰۰۰ اتوبوس کم داریم. از طرفی ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌ها نیز تحت تعمیر و زمین گیر هستند و از ۷ هزار اتوبوس دیگر نیز ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس، فرسوده، از رده خارج و دودزا هستند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: علاوه برآن ۱۱۰۰ مینی بوس نیزدر شهر تهران وجود دارد که تمامی آن‌ها از رده خارج هستند بنابراین سیتم حمل و نقل عمومی ما دچار نقص است. دولت پیشین نیز هیچ کمکی برای حل این مشکل نکرده و دولت کنونی هم توانایی مالی برای کمک را ندارد.

حقانی با بیان اینکه تعطیلی مدارس، طرح آسمان آبی زمین پاک، طرح LEZ و... هیچ کدام در کاهش آلودگی هوا تاثیر نخواهند داشت، توضیح داد: اصل قضیه این است که ما در شهر تهران ۲منبع آلاینده، یعنی منابع متحرک (خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها) ومنابع ساکن (صنایع و کارخانه‌ها و...) داریم که۷۰ درصد آلودگی‌ها مربوط به منابع متحرک است. از طرفی ما در تهران حدود ۵. ۲ میلیون موتورسیکلت که برخی از آن‌ها کاربراتوری هستند و آلایندگیشان ۸ برابر یک خودرو با استاندارهای یورو۲ است؛ داریم. حضور ۵. ۲میلیون موتورسیکلت مانند این است که ۲۰ میلیون خودرو در تهران در حال تردد باشند. بنابراین باید راه حلی پیدا کنیم که زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی تکمیل شود و طرح جامع ترافیک هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج