۲۶۰۹۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بهای سنگین آب بازی در تهران

یکی از خانه هایی که در منطقه نیاوران با استخر و جکوزی عرضه شده است، ۲۷۰ مترمربع زیربنا دارد و از عمرش حدود شش سال می گذرد. مالک آن را متری ۱۵ میلیون تومان قیمت گذاشته که روی هم قیمتش برای خریدار می شود حدود چهار میلیارد تومان ناقابل!

بهای سنگین آب بازی در تهران





روزنامه هفت صبح: احتمال اینکه یک نفر صبح از خواب بیدار شود و با خودش بگوید امروز بروم یک خانه با استخر و سونا و جکوزی بخرم، زیاد نیست. با این حال آمارها نشان می دهند در بهار امسال از مجموع هفت هزار و 263 خانه ای که بهار امسال در مناطقی همچون فرمانیه، نیاوران، الهیه، آجودانیه، اقدسیه، جردن، دروس، کامرانیه، زعفرانیه، فرشته، پاسداران، ونک، ولیعصر، ولنجک و میرداماد، برای فروش گذاشته شده بودند، دو هزار و 700 تایشان به سونا و جکوزی و بیش از هزار و 800 ملک به استخر مجهز بوده اند.

فکر می کنید چنین خانه هایی باید چقدر ارزش داشته باشند؟ یک مشاور املاک می گوید در منطقه ای مثل نیاوران و فرمانیه وجود استخر در یک ملک قیمت آن را در هر متر حدود دو میلیون تومان بالا می برد. آن هم در شرایطی که خانه های موجود در این محدوده به خودی خود و با توجه به نوع مصالح و موقعیت کوچه و خیابان متری 9 میلیون تا 25 میلیون قیمت دارند.

بدون مشتری می مانند

یکی از خانه هایی که در منطقه نیاوران با استخر و جکوزی عرضه شده است، 270 مترمربع زیربنا دارد و از عمرش حدود شش سال می گذرد. مالک آن را متری 15 میلیون تومان قیمت گذاشته که روی هم قیمتش برای خریدار می شود حدود چهار میلیارد تومان ناقابل! این آپارتمان با سنگ کفپوش شده، سه اتاق خواب دارد، چوب کاری شده و در ساختمانی چهار طبقه قرار دارد. فکر می کنید با توجه به امکانات و قیمت، چقدر مشتری بالای سر این آپارتمان نشسته؟ هیچی! دقیقا از آذرماه پارسال مدام آن را آگهی می کنند اما خبری از خریدار نیست. تازه باید بدانید این آپارتمان خیلی هم گران نیست.

بهای سنگین آب بازی در تهران

گران ترین آپارتمان ها با استخر، سونا و جکوزی

حوالی همان نیاوران یک آپارتمان با زیربنای ۳۸۰ مترمربعی وجود دارد که ۱۲ سال از عمرش می گذرد. در طبقه پنجم ساختمان قرار درد و مثل قبلی به کفپوش سنگی مجهز است. اگر از امکانات رفاهی بخواهید بدانید باید بگوییم همه چیز فراهم شده؛ از آیفون تصویری و گچ بری و پکیج دیواری گرفته تا باربیکیو و استخر و سونا و جکوزی و یک تراس ۱۰ متری. این آپارتمان در هر مترمربع ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آگهی شده که در مجموع باعث می شود قیمت به پنج میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان برسد. لازم نیست زیاد عجله کنید چون این یکی هم از تیرماه سال ۹۳ تا به حال بدون مشتری مانده است.

اگر با همین فرمان دنبال گران ترین آپارتمان با امکان استخر بگردیم یک راست به ساختمانی در خیابان سئول تهران می رسیم. این آپارتمان بزرگ سه هزار و ۱۰۰مترمربعی را که در طبقه همکف واقع شده با قیمت هر مترمربع ۱۵ میلیون تومان قیمت گذاشته اند. یعنی در کل قیمت می شود ۴۵ میلیارد تومان!

مالک می گوید نوساز است و در ساخت آن از لوازم آمریکایی استفاده شده است. استخر و سونا و جکوزی اختصاصی دارد و آشپزخانه اش را با چوب تزئین کرده اند. خیلی هم با اعتماد به نفس در آگهی شان زده اند فروش با این قیمت تنها برای مدتی محدود و اگر دلتان خنک می شود، باید بگوییم از اردیبهشت سال ۹۳ بالای سر آگهی نشسته اند تا شاید به فروش برود.

بعد از این مورد اکازیون دومین رکورددار این عنوان را با قیمت کلی ۹ میلیارد و ۶۳۵ هزار تومان در اختیار دارد. این آپارتمان هم در محله نیاوران واقع شده و سن بنا به ۱۸ سال می رسد. مالک مساحت زیربنا را ۳۰۰ مترمربع قید کرده و برای آن متری ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است. می گوید کف آپارتمان را با پارکت پوشانده اند و خانه پنج اتاق خواب دارد. استخر و سونا و جکوزی هم که هست.

در شمال غرب و در محله سعادت آباد آپارتمان دیگری پیدا کردیم که متراژش به ۳۰۰ مترمربع می رسد، چهار خواب دارد و در طبقه پنجم واقع شده است. مالک می گوید نوساز است و برایش دو پارکینگ درنظر گرفته اند. قیمت آن متری ۱۵ میلیون تومان است که روی هم می شود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ظاهرا در سعادت آباد آب کردن آپارتمان گرانقیمت با استخر و سونا و جکوزی از بقیه محله ها مشکل تر است چون این آپارتمان بیشتر از دو سال است که بدون مشتری مانده و مدام آگهی می شود.

بهای سنگین آب بازی در تهران

ارزان ترین آپارتمان ها با استخر، سونا و جکوزی

حالا برویم سراغ ارزان ترین ها! مثلا به سراغ آپارتمان ۶۵ متری نوسازی در جنت آباد برویم که فقط یک خواب دارد، کفش با سنگ پوشیده شده و در ساختمانی شش طبقه واقع شده است. مالک می گوید سونا و استخر و جکوزی اش مشترک است. به همین خاطر می توان با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان آن را خرید.

البته در همان ساختمان آپارتمان های ۸۰ متری و ۹۰ متری هم وجود دارد که قیمت شان ۴۸۰ و ۵۴۰ میلیون تومان است.

اگر با بودجه زیر یک میلیارد تومان دنبال آپارتمانی با استخر، سونا و جکوزی می گردید، به غیر از جنت آباد می توانید به مشاوران املاک در اقدسیه هم سری بزنید. مثلا ما در این محله آپارتمان نوساز ۱۱۰ متری پیدا کردیم که مالکش می گوید کفپوش سرامیکی دارد، به دو اتاق خواب مجهز شده و در طبقه دهم است. این یکی را متری هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاشته اند که برای خریدار تقریبا می شود ۸۲۵ میلیون تومان. قیمت بدی نیست چون دقیقا در همان منطقه یک آپارتمان ۸۰ متری با تنها یک اتاق خواب را یک میلیارد قیمت گذاشته اند.

جست و جو در میان جدیدترین آگهی ها

اگر جست و جو را براساس تاریخ آگهی ها دنبال کنیم، به نتایج قابل توجهی می رسیم. مهمترین مزیت این جست و جو طرف شدن با مالکانی است که پس از مدت ها سر و کله زدن با مشاوران املاک به دید واقع بینانه تری از بازار دست پیدا کرده اند. احتمالا کمی فتیله قیمت هایشان را پایین کشیده اند و حاضرند بیشتر با مشتری راه بیایند.

مثلا مالکی در فردوس شرق حاضر است آپارتمان ۴۰۸ متری خود را که در ساختمانی چهار طبقه واقع شده، متری ۱۱ میلیون تومان بفروشد. این آپارتمان علاوه بر استخر، سونا و جکوزی، پاسیو و حیاط خلوت هم دارد. مالک می گوید آشپزخانه را فلزی کار کرده و تعداد زیادی اتاق خواب برای آن در نظر گرفته اند؛ تنها مشکل عمر نسبتا زیاد بنا است که به ۱۶ سال می رسد.

اگر با سن بنا مشکلی ندارید می توانید در میان فایل های تازه سری هم به آپارتمان شمالی بهستان چهارم در پاسداران بزنید که مالک برایش متری هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است که روی هم قیمت آپارتمان دور و بر یک میلیارد و ۴۵ میلیون خواهد بود.

منتها این واحد دیگر حیاط خلوت ندارد، تعداد خواب هایش سه اتاق است و کف آن با سنگ پوشیده شده است.

بهای سنگین آب بازی در تهران

با چنین بودجه ای می توان نگاهی به آپارتمان ۱۶۰ متری الهیه انداخت که نوساز است و سه اتاق خواب دارد ولی دیگر خبری از حیاط و حیاط خلوت نیست. در آن از سنگ برای کفپوش استفاده شده است و در طبقه پنجم ساختمان واقع شده است. مالک برای هر مترمربع آن ۱۱ میلیون تومان قیمت تعیین کرده که به عبارتی برای خریدش باید یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان پول داشته باشید. اگر بعد از بازدید چشم تان را نگرفت می توانید دست روی نقطه ضعف بزرگ این آپارتمان بگذارید بگویید سخت تان است که در واحدتان رو به واحد دیگری باز شود. این ساختمان در هر پنج طبقه اش دو واحد وجود دارد.

مشابه همین وضعیت در آپارتمان ۲۰۲ متری دیباجی جنوبی هم وجود دارد. تازه این یکی فقط توالت فرنگی دارد که ممکن است خیلی ها با آن راحت نباشند.

مالک این ساختمان برای هر مترمربع از آپارتمان خود قیمت هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته که بهای کل را به یک میلیون و ۵۷۵ میلیون تومان می رساند. آپارتمانش هم در ساختمانی هفت طبقه واقع شده است و سن بنا به پنج سال می رسد.

جست و جو در میان واحدهای نوساز

خیلی از معاملات املاکی ها پیچ و مهره دهانشان را سفت می کنند و به مشتری هایی که دنبال آپارتمان با استخر و سونا و جکوزی می گردند، نمی گویند که بوی نا در این ساختمان ها کم کم به مشکلی آزاردهنده تبدیل می شود. هرچقدر که از عمر بنا بگذرد، نم به خشت خشت ساختمان نفوذ می کند و هر چقدر هم که مراقبت کنید بی فایده است.

به همین خاطر آنهایی که واقعا دنبال خرید چنین آپارتمانی هستند، ترجیح می دهند دست روی یک نوسازش بگذارند. در میان آگهی های جدید که برای فروش آپارتمانی نوساز منتشر شده اند ما به خیابان مهماندوست در فرمانیه رسیدیم. به آپارتمانی ۱۵۷ مترمربعی با سه اتاق خواب که مالکش کف آن را با پارکت پوشانده است. بالاخره خانه نوساز خریدن بهایی دارد که به عنوان مثال در این مورد باید به قیمت ۱۶ میلیونی آپارتمان در هر مترمربع اشاره کنیم. به این ترتیب آپارتمان درکل قیمتی در حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیدا کرده است. مشکل دیگر وجود سه واحد در هر طبقه ساختمان است.

در میان ارزان ترین آپارتمان های نوساز مجهز به استخر و سونا و جکوزی به آگهی آپارتمانی ۱۶۶ متری در خیابان دربند رسیدیم. این یکی در هر طبقه اش فقط یک واحد مسکونی وجود دارد، به سه اتاق خواب مجهز است و از سنگ در کفپوشش استفاده کرده اند. مالک هر مترمربع را ۱۲ میلیون تومان قیمت گذاشته که در مجموع می شود یک میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان ناقابل! اگر این ملک هم چشم تان را نگرفت می توانید بهانه بیاورید که در طبقه اول واقع شده و از آنجا بیرون بزنید.

مقصد بعدی تان می تواند خیابان خزر در الهیه باشد که در آن آپارتمانی نوساز و ۱۶۰ متری با سه اتاق خواب آگهی شده است. مالک می گوید از سنگ برای کفپوش استفاده کرده و با در نظر گرفتن قیمت هر مترمربع از قرار ۱۱ میلیون تومان، در کل آپارتمان یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان فروخته می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج