۱۴۸۴۰۰۶
۳۶ نظر
۱۸۷۲
۳۶ نظر
۱۸۷۲
پ

آمار تکان‌دهنده از وضعیت بحرانی دانش‌آموزان!

طبق نتایج آزمون تیمز، ۲۱ درصد از دانش‌آموزان ایران عملکرد بسیار ضعیفی دارند و از هر ۵ دانش‌آموز، ۲ نفر هیچ‌چیزی نمی‌آموزند.

روزنامه شرق نوشت: طبق نتایج آزمون تیمز، ۲۱ درصد از دانش‌آموزان ایران عملکرد بسیار ضعیفی دارند و از هر ۵ دانش‌آموز، ۲ نفر هیچ‌چیزی نمی‌آموزند. این وضعیت ناشی از روش‌های نامناسب آموزش و سیاست‌های نادرست در حمایت ناکافی از مدارس دولتی و دانش‌آموزان ضعیف است.

0

مسعود کبیری؛ مدیر مرکز مطالعات تیمز و پرلز ایران، معتقد است که نتایج ضعیف ایران در تیمز 2023، ضرورت توجه ویژه به مناطق محروم، مدارس کم‌برخوردار و دانش‌آموزان نیازمند به توجه علمی را برجسته می‌کند. او می‌گوید که در حال حاضر، رویکرد آموزش و پرورش اشتباه است و منابع به‌گونه‌ای تخصیص می‌یابد که مدارس موفق‌تر و دانش‌آموزان قوی‌تر بیشتر حمایت شوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

می‌خواید یکبار برای همیشه از «بی‌پولی» خلاص شید؟ این وبینار رایگان برای شماست 👇

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • گل صبر

    بچهاتغذیشون خوب نیست وکمبودویتامین دارن

  • حام

    وقتی که اموزش و پرورش رو به گداخونه تبدیل کردید.این هم از نتیجه اش.نه فوق العاده ویژه.نه حق مسکن.نه حق ایاب ذهاب . نه فوق العاده مناسبتی و نه حق ارزاق ماهیانه.نه پاداش درست و حسابی.منتظر بدتر از این هم باشید

  • قنبر

    معلمین گرسنه و بی انگیزه فقط دنبال تشکیل کلاس فوق العاده هستن،اونم فقط برا پولش نه برا یاد دادن

  • حامد

    وطنم؟

  • منفرد

    تنها مطلبی مهمی که اصلا مسولین آموزش وپرورش گوش شنوا ندارد...نحوه آموزش غلط..نداشتن انگیزه در هیچ خلاقیتی...حمایت نکردن....حالا دانش آموز به این نتیجه رسیده اصلا درس نخونه...راحت با دهه ۸۰ بیسواد مواجه هستیم

  • مریم جون

    چون تعداد دانش آموز یک کلاس رو زیاد میکنند ومعلم ها اصلا اهمیت نمیدن فقط حقوق میگیرند

  • بدون نام

    به جمعیت زیاد کلاس ربط نداره.دهه ۶۰ بیشترین دانش اموزها داشتیم و با امکانات فوق العاده کم اما همه چیز خوب بود .همه راضی بودن .

  • بدون نام

    متأسفانه , معلمها خصوصا معلمهای دبستان , سطحِ سوادشون خیلی پائینه. خب نتیجش میشه همین.

  • قادر

    خدا وکیلی یادش بخیر سال ۶۸ ۶۹ درس میخوندیم از اول ابتدایی تو کلاسهای بالای۴۰نفر دولتی اونموقع اصلا کلاسهای پولی غیر انتفاعی خصوصی چه میدونم این اسمهای عجیب غریب که فقط برای پول روش هست میزارند رو هیچ کس نه میدونست چیه و نه کسی از دروبرامون اونجا بود از مردم عادی ولی هرچی در اومد از اون کلاسهای ۴۰ ۵۰نفره درمیومد ازدکتر بگیر تا مهندس. معلم خودش رو تیکه و جر میداد چیز یادمون بده معلم میومد سر کلاس بنده خدا رو تو کل سال با یک‌ پیراهن میدیدیم ولی خدایی سختگیر و زدنشون هم حق و به جا بود که حساب ببریم کلی ادم از اون موقع بیرون اومد که یک چیزی شدن برا خودشون ولی دریغ از الان که کل بچها هیچ هیچ نمیفهمند فقط مدرسه خانواده بچه رو پول میبینه معلم بی خیال از معلم ده اواسط هفتادی چه انتظاری میشه بهتر از این نمیشه

  • بشاراسد

    آفرین عزیزم درسته

  • پرواز تا بینهایت

    .. وضعیت بد اقتصادی... تورم و فقروبدبختی... عدم حمایت وتنزل شان وجایگاه معلمان آنان رابی انگیزه کرده... ونتیجه آیندگانی بیسواد..

  • چشم سوم

    دیگه گفتن رد نکنید!نمره بدهیدحداقلی!

  • بی خبر

    ازبس مدرسه هامونو پراز اتباع غیرمجاز شده وبچه های ایران زمین خودشون تو محرومیت سختی ازدرس و تحصیل دارن جا میمونن .والا بخدا ظلم نکنید درحق بچه ها وفرزندان ایران

  • کاربر برترین ها

    معلمای الان اصلا براشون مهم نیست بچه چیزی یاد بگیره یا نگیره درسو تند تند میده میره هی میگن ما از بودجه بندی عقبیم

  • کاربر برترین ها

    عزیزم دیگه از ی کارگر با اون همه زحمت کمتر نمیگیرن کلا ۴ساعت تو مدرسه هستن از سرو تهشم میزنن دیر میان زود میرن تمام مسئولیت درس وتکالیف همه رو انداختن گردن خانواده ها دیگه چی میخوان ناراضین انصراف بدن برن کارگری

  • معلم بازنشسته

    دانش آموزان تنبل شدند و بی انگیزه و همه موبایل بدست و مشغول بازی‌های بی خاصیت معلمان و سیستم آموزشی هم نا کارآمد و گرفتار معیشت خراب و قسط و نداری هزار مشکلات دیگر

  • کاربر برترین ها

    از وقتی نمره دادنا توصیفی شد ،خیلی خوب ونیاز به تلاش بیشتر شد دیگه سطح سواد تموم شد ،از دهه ۸۰به بعد آدم باسواد به تعداد انگشتان دست داریم

  • شهرباران

    با شما موافقم

  • صدا

    سوء تغزیه سوءنظارت وسوءمدیریت (مدرسه ایکه نصف هفته رابدلیل قطعی گاز،برق،آب،نبودمعلم ووو تعطیل است) عامل کندذهنی وتنبلی دانش آموزان است،سری به ادارات آموزش وپرورش بزنیدوباتماشای درب ودیواروحرکت کارکنانش متوجه اوضاع خرابش میشوید.همه اش سیاست وگروه بازی، حتی راه رفتنشان هم صدهاحرف داردفقط توجه به ظواهر،دریغ ازتعهدوتخصص.

  • حبل المتین

    ۴ میلیون افغانی را تپاندن به مدرسه ها کلاس ۶۰ ،۷۰ نفری باید هم کیفتش پائین باشد

  • شاهان

    کتاب های درسی ، بی محتوا و پر از دروس غیر ضروری برای یادگیری هستند.
    دروسی که اکثرا لازم نیست دانش آموزان بخوون و کلی هم فشار فقط برای حفظ کردن ، و نمره گرفتن بهشون وارد میشه ،
    مؤلفین کتاب های درسی ، غیر کارشناسانه، کلی مطالب بدرد نخور داخل کتاب ها گنجاندن و طراحان سوال های نهایی هم کلی ادا درمیارن و سوالات رو مثلا مفهومی طرح می‌کنند و فقط با روان بچه ها بازی می‌کنند.
    ۱۲ سال بچه ها مدرسه میرن اما دریغ از اینکه یه زبان رو درست یاد بگیرند یا یه ورزش و هنر رو حرفه ای دنبال کنند .
    یا با مسائل مالی و حرفه ای آشنا بشوند. تازه توی ۱۸ سالگی بچه های ما باید دنبال این باشند میخوان چکار کنند .
    سیستم آموزشی ایران از بنیان اشتباه هست

  • امید

    مقصر اصلی آموزش و پرورش نیست بنظر من پایه خولق و خو و ادب از خود خانواده شروع میشه تا قبل از مدرسه شما کاری با فرزندان خودتون می کنید که همه چیز براش باید آماده باشه و به حرف شما اصلا کوش نمیده میخواید همچین فرزندی به معلم و درس هایی که می ده گوش بده.

  • سلاجقه

    محتوای آموزشی خوبند و بر اساس نیاز دانش آموز و جامعه تدوین شده اند ، ولی شیوه آموزش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در کشور ما خیلی بد می باشد.

  • یه مادر

    یعنی چی بچه‌ها ی اتباه معلم باید خوب درس بده معلم ها خوب کار نمی کنند

  • یه مادر

    چه دخالتی داره

  • آخرین سنڪَـر سڪوتـه

    هرچی افغانیه ریختن تو مدارس مدرسه رو به گند کشیدن همه شبش زده و کثیف . حرفمون هم به هیچ جا نمیرسه

  • c

    معلمهاهیچی بلدنیستن یادبدن خودشون تجمع وتفریح موندن

  • هموطن

    به عنوان یک معلمی که پارسال بازنشست شدم نظر میدم علل افت تحصیلی ۱ - مطالب زیاد و نه چندان مفید بعضی از دروس با توجه به زمان آموزش ۲- عدم توانایی بعضی معلمان در امر تدریس ۳- برنامه های پرورشی بیهوده که نه تنها مفید نیستند بلکه یا ریاکار پرورش میده یا وقت کلاسهای مفید رو می گیره البته اگر پنج شنبه ها رو به پرورش ادب و هنر و ورزش اختصاص می دادن عالی می‌شد ۴- عدم تخصیص بودجه به آموزش و پرورش ۵- جمعیت زیاد دانش آموزان در کلاسها ۶- ساعت شروع کلاسها کمی زوده اگر از ساعت ۹ تا ۲ بود خیلی خوب می شد چون بچه ها ساعت اول کلا خوابند ۷-در مناطق محروم بچه ها معمولا گرسنه اند و فقر غذایی دارند باید یه زنگ به صبحانه ی مجانی بچه ها اختصاص داده بشه ۸- بچه ها نیاز به شادی و نشاط دارند ولی متاسفانه مدارس مثل پادگان‌ها اداره میشه بهتر بود در مدارس زنگهایی مخصوص آموزش آواز خوانی و موسیقی و نمایش برگزار می شد
    به طور کل من ۳۰ درصد آموزش و پرورش رو قبول دارم اون هم بخاطر فداکاری از ته دل معلم‌های با وجدانه

  • c

    واقعن درست میگی

  • کادر درمان

    تعطیلات خیلی زیاد برف بارون اعتصابات آلودگی هوا پنجشنبه سنگ میاد تعطیل زلزله میاد تعطیل خلاصه تعطیلات زیاد ،معلم که به نفعش هر جی تعطیلی باشه بهتر حقوق ش سر جاش،بچه‌های ما هستن که عقب میمون از زمان کرونا که غير حضوری باب شده بچه‌ها افت کردن ما مادر پدرها بیچاره شدیم تا به بچه‌ها مون یاد دادیم کاش جای تعطیلات جبرانی میذاشتن پنجشنبه ها رو حتی جمعه ها رو چطو. ادارات دیگه دارن ولی معلم روزی ۴ ساعت به زور کار میکنه

  • 🌹

    دبیرستان‌متوسطه دویی که در پردیس ساعت ۱۱ونیم تعطیله و حتی در برخی ساعت معلم غایبه یا نداره اعتراض هم کنی بدبخت میشه بچه اداره هم بدتر از اون به دادمان که رسیدگی نمیشه

  • رابین هود

    آموزش و پرورش هیچ اهمیتی برای آقایون نداره و اگر خیرین نبودن هنوز باید در کپر درس 📚 میخوندیم

  • زهرا

    احسنت که حق گفتین

  • زهرا

    دقیقا

  • زهرا

    بچه ها همه بی سواد

  • سالار

    سعی میشود که علم ودانش درایران فراموش شود نحوه‌ی انتخاب معلمان اشتباه است اکثرا بیسواد هستند واعلم ودانش لی بهره

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج