۱۴۷۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

كلاهبرداري ۷ ميلياردي توسط شبكه ماهواره‌اي

وقتی با ماهواره هم می توان میلیاردر شد

دو مرد شياد با راه‌اندازي يك نظرسنجي ماهواره‌اي از ۲۰ هزار نفر كلاهبرداري كردند و حدود هفت ميلياردو۲۰۰ ميليون تومان به جيب زدند.

دو مرد شياد با راه‌اندازي يك نظرسنجي ماهواره‌اي از ۲۰ هزار نفر كلاهبرداري كردند و حدود هفت ميلياردو۲۰۰ ميليون تومان به جيب زدند.

از چندي پيش گزارش‌هايي به دست پليس فتا رسيد كه از فعاليت‌هاي غيرقانوني يك شركت حكايت داشت. ماموران وقتي تحقيق در اين رابطه را آغاز كردند به تماشاي شبكه ماهواره‌اي نشستند كه شركت موردنظر آن را براي به تله انداختن شهروندان انتخاب كرده بود.

اين شركت با راه‌اندازي يك نظرسنجي ساده كه به صورت زيرنويس از اين شبكه پخش مي‌شد از بينندگان دعوت مي‌كرد با ارسال پيامك در قرعه‌كشي بزرگي كه به‌زودي به راه خواهد افتاد، شركت كنند.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات‌شان متوجه شدند اين شركت در گام بعدي براي اينكه بتواند فريب‌خوردگان را سركيسه كند براي همه افرادي كه برايشان پيامك فرستاده‌اند، پاسخي ارسال مي‌كند به اين مضمون كه آنها برند قرعه‌كشي شده‌اند و جوايز نفيسي از قبيل لوازم آرايشي و بهداشتي، اسباب بازي، محصولات فرهنگي، پلاك طلا و...

به زودي برايشان ارسال خواهد شد البته يك شرط در اين پيامك وجود داشت و برندگان بايد قبل از هر كاري مبلغ ۳۶۰ هزار تومان را به‌عنوان هزينه پست و ساير هزينه‌هاي مربوط به تحويل جايزه به حساب بانكي اعلام شده واريز مي‌كردند و فيش آن را به يك صندوق پستي مي‌فرستادند. كارآگاهان بهترين راه را براي به دام انداختن كلاهبرداران رديابي صندوق پستي موردنظر تشخيص دادند و با استعلام از شركت پست متوجه شدند اين صندوق متعلق به استان البرز است البته پس از آن پيگيري سرنخ‌هاي به دست آمده از اين طريق ممكن نشد و افسران پليس فتا اين بار شيوه تازه‌اي را براي پی‌گرفتن تجسس‌ها انتخاب كردند و به بانكي رفتند كه اغفال‌شدگان به حسابي در آن پول واريز مي‌كردند.

ماموران در اين مرحله وقتي فهميدند اين حساب به نام يك شركت افتتاح شده با كمك كارمندان بانك توانستند مشخصات فردي را كه معمولا از آن پول برداشت مي‌كرد به دست آورند. به اين ترتيب تفحص‌ها براي دستگيري اين فرد با جديت بيشتري ادامه پيدا كرد و مرد مظنون بعد از چند روز در فرديس كرج شناسايي و بازداشت شد.

او در بازجويي‌ها از ماجراي كلاهبرداري ابراز بي‌اطلاعي كرد و گفت: «من به‌عنوان پيك موتوري براي يك شركت در تهران كار مي‌كنم و ماهانه ۳۰۰ هزار تومان حقوق مي‌گيرم و از جزييات كارهاي اين شركت خبر ندارم. يكي از وظايف من اين است كه هر چند روز يك‌بار به بانك بروم و پول‌هايي را كه واريز شده، برداشت كنم و به مدير شركت تحويل بدهم.»طبق اطلاعاتي كه اين كارمند در اختيار پليس قرار داد مدير شركت مردي به نام عارف بود و علاوه بر او فردي به نام ايليا نيز به‌عنوان مدير روابط عمومي در آنجا كار مي‌كرد و از كاركنان اصلي شركت محسوب مي‌شد.

ماموران بعد از به دست آوردن مشخصات لازم از شركت با گرفتن حكم قضايي به آنجا رفتند و عارف و ايليا را بازداشت و در بازرسي از دفتر، مقداري لوازم بهداشتي و آرايشي و جعبه‌هاي محصولات فرهنگي كشف كردند. پس از آن عارف تحت بازجويي قرار گرفت و با اعتراف به جرمش گفت:

«من با راه‌اندازي يك نظرسنجي ساده‌اي در شبكه پربيننده ماهواره‌اي مردم را به شركت در قرعه‌كشي ترغيب کردم و با نقشه‌اي كه كشيده بودم كاري مي‌كردم كه آنها به خيال خود براي رسيدن به جايزه‌اي باارزش و نفيس مبلغ ۳۶۰ هزار تومان به حسابم واريز كنند. بعد از آن از تحويل دادن جايزه خودداري يا برايشان هدايايي با قيمتي بسيار پايين‌تر از پولي كه دريافت كرده بودم ارسال مي‌كردم.»

اين متهم اعتراف كرد از ابتداي فعاليتش تاكنون از اين طريق از ۲۰ هزار نفر كلاهبرداري كرده و حدود هفت ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به چنگ آورده است. بنا بر اين گزارش عارف و مدير روابط عمومي شركت وي كه با او در اين كلاهبرداري همدستي داشت در حال حاضر در بازداشت به سر مي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

در همين حال سرهنگ مهدي كاكوان رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان البرز ضمن هشدار به شهروندان، خاطرنشان كرد: پرداخت هزينه ارسال هديه، يكي از انواع كلاهبرداري است كه در اين شيوه قرباني ملزم به پرداخت هزينه‌هاي قابل توجهي پيش از دريافت جايزه است به اين ترتيب قرباني اين هزينه‌ها را مي‌پردازد ولي چيزي در ازاي آن دريافت نمي‌كند.

رييس پليس فتا استان البرز با بيان اينكه اين كلاهبرداري زماني رخ مي‌دهد كه طعمه فكر مي‌كند موفق به كسب جايزه بزرگ در قرعه كشي شده است، گفت: «متاسفانه اين شيوه در حال حاضر به صورت گسترده در كشورمان در حال شكل‌گيري است و مردم بايد پيش از پيش مراقب باشند تا از سوي كلاهبرداران مورد سوءاستفاده قرار نگيرند.»

منبع: شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

وقتی با ماهواره هم می توان میلیاردر شد



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج