۱۴۶۲۰۶۵
۴۹
۴۹
پ

لاغری با کرایوتراپی چگونه انجام می شود؟

کرایوتراپی یکی از روش‌های پیشرفته و مدرن برای کاهش وزن است که به طور غیرتهاجمی سلول‌های چربی را درمان کرده و از بین می‌برد.

چاقی به یکی از مشکلات اخیر افراد در سراسر دنیا تبدیل شده است. تغذیه نامناسب، رژیم غذایی اشتباه، خواب ناکافی و به طور کلی سبک زندگی ناسالم موجب چاقی و اضافه وزن در تمام سنین مختلف می‌شود. کرایوتراپی یکی از روش‌های پیشرفته و مدرن برای کاهش وزن است که به طور غیرتهاجمی سلول‌های چربی را درمان کرده و از بین می‌برد. کرایوتراپی به صورت موضعی چربی‌های شما را از بین می‌برد، اما بافت اطراف آن را بهم نمی‌ریزد. آشنایی بیشتر با این روش کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در رابطه با این موضوع بگیرید.

لاغری با کرایوتراپی چگونه انجام می شود؟

کرایوتراپی لاغری چیست؟

کرایوتراپی یکی از جدیدترین روش‌های نو، برای از بین بردن چاقی موضعی با استفاده از سرما است. این راهکار مدرن، بدون هیچ عمل جراحی یا عمل ساکشن، چربی‌های اضافه شما بدن شما را از بین می‌برد. کرایوتراپی هم مانند هر روش دیگر، مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. دستگاه کرایوتراپی روی قسمت‌های مختلف بدن شما قرار می‌گیرد و توده‌های چربی را با سرد کردن بافت اندام‌، حذف می‌کند که با کاهش سایز همراه است.

با استفاده از دستگاه کرایوتراپی، فعل و انفعلاتی با سرد شدن بافت در بدن شما اتفاق می‌افتد که باعث از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شود. کرایوتراپی با دریافت تاییدیه FDA (انجمن غذا و داروی آمریکا) یکی از روش‌های پیشرفته و البته موفق، برای کاهش سایز به حساب می‌آید.

لاغری با کرایوتراپی چگونه انجام می شود؟

دستگاه لاغری کرایوتراپی با استفاده از سرما، چربی‌های شما را به صورت موضعی از بین می‌برد. این دستگاه دمای قسمت‌های مختلف بدن شما را پایین می‌آورد و سلول‌های چربی بدن شما را کریستالی می‌کند. کریستالی کردن موجب مرگ سلول چربی و در ادامه کاهش حجم آن‌ها می‌شود. جریان خون در قسمت سرد شده افزایش پیدا کرده و باعث سریع‌تر شدن متابولیسم بدن می‌گردد.

لاغری با کرایوتراپی چگونه انجام می شود؟

حجم تمامی نواحی به صورت یکنواخت و یکدست کاهش پیدا می‌کند و کالری سوزی به 500 تا 800 کالری در هر سه دقیقه می‌رسد. این سلول‌ها نسبت به سرما بسیار حساس هستند، اما این چربی‌ها وارد خون یا بدن شما نخواهند شد. به عبارتی روش حذف این سلول‌های چربی درست مانند حذف سلول‌های پیر است. به تدریج با کاهش فیزیولوژیک سلول‌های چربی، ضخامت بافت کم می‌شود و در نتیجه لاغری و کاهش سایز را برای شما به دنبال دارد.

دمای دستگاه کرایوتراپی لاغری

یکی از نکاتی که باید قبل از استفاده از دستگاه کرایوتراپی رعایت کنید، این است که بدن شما باید قبل از وارد شدن به اتاقک دستگاه، خشک باشد. شما حدود دو الی سه دقیقه داخل دستگاه کرایوتراپی قرار می‌گیرید. فراموش نکنید که در طول این مدت، حتما دستکش و جوراب مخصوص را بپوشید.

علت پوشیدن این جوراب و دستکش‌ها، محافظت پارچه‌ای از رگ‌های خونی و بافت‌های عصبی است؛ چون سرمای دستگاه تا یک میلی‌متر به پوست شما نفوذ می‌کند و باعث فعال شدن سیستم عصبی مرکزی می‌شود. لاغری با این دستگاه اصلا درد ندارد و با رسیدن دما به زیر هفت درجه سانتی گراد، با کاهش سلولیت همراه خواهد شد. این دستگاه باعث تغییر دمای هسته مرکزی بدن نمی‌شود. سرما از پاها شروع می‌شوند و تا بالاتنه ادامه پیدا می‌کنند؛ زیرا گرما، در ارتفاع بالاتری قرار می‌گیرد.

لاغری با کرایوتراپی چگونه انجام می شود؟

نواحی مناسب برای لاغری با کرایوتراپی

اگر به دنبال کاهش چربی موضعی هستید، لاغری با کرایوتراپی برای شما مناسب است. اگر شاخص توده بدنی شما (BMI) زیر 30 باشد، می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. اگر دچار اضافه وزن بالایی هستید، باید به صورت طبیعی و عمومی وزن کم کنید. مشکل چاقی خود را می‌بایست از طریق ورزش، رژیم غذایی، بالن یا جراحی و دیگر روش‌های معمول استفاده کنید.

اما اگر از وزن فعلی خود رضایت دارید، استفاده از کرایوتراپی برای کاهش چربی سوزی موضعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.  قسمت‌هایی مانند شکم، پهلو، اطراف بند سوتین، زیر سوتین، باسن، زیر باسن و بخش داخلی و خارجی ران پا برای لاغری با کرایوتراپی مناسب هستند. با این دستگاه می‌توانید سرمعده، بازوها، کمر و مچ پای خود را هم لاغر کنید.

لاغری با کرایوتراپی برای چه کسانی ممنوع است؟

کرایوتراپی برای افرادی که به طور کلی دچار چاقی هستند، توصیه نمی‌شود و روش‌های دیگری مانند ورزش یا جراحی برای آن‌ها بهتر و مفیدتر است. افرادی که در سطح پوستشان بریدگی یا زخم دارند، افرادی که دچار بیماری واریس، درماتیت یا سایر ضایعات پوستی دارند، نباید از دستگاه کرایوتراپی استفاده کنند. همچنین افرادی که تحمل سرما برایشان سخت است و حساسیت غیرطبیعی به سرما دارند هم نمی‌توانند با این روش وزن کم کنند.

این روش برای افرادی با بیماری رینورد که یک بیماری نادر است و باعث نرسیدن خون به انگشتان در سرما می‌شود، توصیه نمی‌شود. بیماری کرایوگلوبولینمی نوعی از التهاب‌های رگ‌های خونی است که خون بیمار در سرما حالت جامد پیدا می‌کند و باعث مشکلات عروقی پیدا می‌شود. یا بیماری‌هایی مانند هموگلوبینوری، کهیر از سردی خون و آگلوتینین بسیار خطرناک است و به طور کلی می‌توان گفت که روش کرایوتراپی برای آن‌ها ممنوع است. این روش برای خانم‌های باردار یا شیرده، اختلالات عصبی و بیماری‌های پوستی بسیار خطرناک است.

لاغری با کرایوتراپی چگونه انجام می شود؟

عوارض لاغری با کرایوتراپی

کرایوتراپی یک روش غیرتهاجمی است و طبعا نیازی به عمل جراحی، بیهوشی، بخیه و دارو ندارد؛ بنابراین، احتمال اینکه شما دچار آلرژی و عوارض جانبی در برابر چیزی را داشته باشید کمتر است. با این حال، ممکن است عوارضی پیدا شود و شما را دچار مشکل کند، اما احتمال آن بسیار کم است. عوارضی مانند گرفتگی عضلانی، حساسیت، قرمزی پوست، ورم موضعی، احساس سوزش، کبودی و درد موضعی و بی حسی ممکن است رخ بدهد.

بروز این عوارض بسیار نادر است و بستگی به بدن بیمار و ناحیه تحت درمان دارد. با این وجود این عوارض برای بهبود تقریبا به زمانی حدودا یک ماه نیاز دارد. باید ذکر شود که بهتر است افرادی از این نوع درمان استفاده کنند که از سلامت عمومی بالایی برخوردار هستند و مشکلات عصبی و عضلانی نداشته باشند. این روش برای افراد که چاق هستند، توصیه نمی‌شود و افرادی که چاقی موضعی دارند باید از این روش استفاده کنند.

کاهش سایز و لاغری با کرایوتراپی چه زمانی خودش را نشان می دهد؟

روند حذف چربی‌ها مانند حذف سلول‌های مرده به طور طبیعی انجام می‌شود. با این حساب، به محض خروج شما از اتاقک کرایوتراپی لاغری اتفاق نمی‌افتد. شما در هفته اول و دوم بعد از انجام کرایوتراپی به دلیل هجوم سلول‌های ایمنی، کمی دچار ورم می‌شوید و کاهش سایز شما به چشم دیده نمی‌شود. بهتر است بدانید که باید 14 الی 15 روز از انجام کرایوتراپی شما بگذرد تا بتوانید میزان کاهش سایزتان را مشاهده کنید. انجام این پروسه سه الی چهار ماه طول می‌کشد و بعد از آن، سایز شما به صورت دقیق مشخص می‌شود.

سخن پایانی

لاغری با استفاده از کرایوتراپی یک روش کارآمد برای کاهش وزن است. این روش تنها با استفاده از سرما اتفاق می‌افتد و خبری از هیچ ساکشن، تیغ یا جراحی‌ در آن نیست. این روش موثر و کم خطر برای کسانی که می‌خواهند به صورت موضعی وزن کم کنند و سلول‌های چربی خود را از بین ببرند، بسیار کارساز است. لاغری و کاهش سایز با استفاده از کرایوتراپی بعد از سه الی چهار ماه مشخص می‌شود. 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج