قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۵۱۹۷۷
۱۱ نظر
۲۹۱۴
۱۱ نظر
۲۹۱۴
پ

بعد از ستایش، این سریال لقب «سلطان غم» را گرفت!

تلویزیون سریالی دارد به اسم «طوبی». آن را سعید سلطانی ساخته کارگردان سریال معروف «ستایش». وجه اشتراک هر دو اثر، صرفا نام زنانه و قرار گرفتن یک بانو در مرکز درام نیست؛ بلکه حجم غم و ناله آن‌ها نیز شبیه یکدیگر است.

برترین‌ها: تلویزیون سریالی دارد به اسم «طوبی». آن را سعید سلطانی ساخته کارگردان سریال معروف «ستایش». وجه اشتراک هر دو اثر، صرفا نام زنانه و قرار گرفتن یک بانو در مرکز درام نیست؛ بلکه حجم غم و ناله آن‌ها نیز شبیه یکدیگر است.

بعد از ستایش، این سریال لقب «سلطان غم» را گرفت!

مجله تی وی بان نوشت: تا حالا بیست و هفت قسمت از «طوبی» روی آنتن شبکه یک رفته. سریال شروعی ضعیف داشت و داستانش آبکی بود. یک خانواده شاد در دهه پنجاه دور هم خوش بودند که ناگهان برای پدر (هومن برق‌نورد) پاپوش درست شد و در نهایت مُرد. همسر و سه دختر او ماندند که چه کنند.

طوبی خانم (شبنم قربانی)، فخرالدین (امین زندگانی) را مقصر می‌دانست اما وقتی پی به حُسن نیت او برد، به ازدواجش درآمد. در این فاصله، مادر و خواهران طوبی آواره بودند و با غم، روزگار می‌گذراندند. طوبی در عراق عروس شد و صاحب دو فرزند. فکر کردیم ایام مصیب به سرآمد که مادرش سکته کرد و رفت پیش همسر مرحوم خود.

طوبی با دیدن جای خالی مادر، اشک‌ها ریخت و کارگردان هم تا توانست دل بیننده‌ها را خون کرد. او به همراه همسر و خواهر و فرزندان خردسال خود در حال بازگشت به عراق بود که گیر ماموران ایرانی افتادند. در حین تعقیب و گریز، یکی از بچه‌ها توی رودخانه پرت شد و خودتان می‌دانید تماشای این صحنه چه قدر دردناک است. 

پخش سریال «طوبی» ادامه دارد و دل خیلی‌ها خون است از مصیبت‌های این بانو. لابد مدیران تلویزیون هم کیف می‌کنند که توانسته‌اند با یک سریال، غم و درد مردم بی‌نوا را بیشتر کنند. 

می‌گویند «طوبی» سریالی است که بیننده کم ندارد؛ خب خدا را شکر! ما خود نیز آن را از قسمت اول دنبال می‌کنیم؛ چون کارمان این است. ولی راحت بگوییم: «طوبی» سریالی ضعیف است و پُر از ایرادات ساختاری و روایی. غم و اعصاب خردی‌های آن جای خود.  

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • 007

      خوب شما که طاقت غم و ناراحتی طوبی رو ندارید، نگاه نکنید، چطور راجب فیلم های سیاه نمای پر از رنج و غم نظری ندارید، راجب پوست شیر با اون همه اتفاق تلخ نگفتید َسلطان غم، الان طوبی شد سلطان غم؟ شاید هم پر بییننده بودن سریال واستون گرون تموم شده، چقدر حب و بغضی انتقاد میکنید، شرم آوره

    • ناشناس

      ناف ملت مارو با گریه و غم بریدن

    • پ♥

      فقط آهنگ پایانی سریال، باصدای استاد محمد اصفهانی،قشنگ و شنیدنیه که من دانلود کردم.وگرنه فیلمش خیلی بی سر وته و پرت و پلا هست.من عصرها از آی فیلم میدیدم ولی دیگه از دنبال کردن سریال منصرف شدم

    • ناشناس

      سریال بسیار زیباییه.شما هم از دیده شدنش سوختید

    • سریال مزخرف

    • اعصاب خورد کن

    • سریال شاد پخش کنید خودمون به اندازه کافی غم وغصه بی پولی گرفتاری داریم

    • ناشناس

      خیلی استرس به بیننده میده اگه این همه استرس را درچندماه میداد نه در۲۷ قسمت.قابل قبول تر بود.حتی اگر کتاب هم باشه نویسنده اش خودش معلومه خوشش می‌آمده این همه اضطراب واسترس را

    • لاله

      حداقل با نویسنده بخش فرهنگی یه هماهنگی داشته باشید که اونجا ابراز امیدواری از پیشرفت داستان نداشته باشه که بعدش بیاین بگین از اول ضعیف بوده!
      هرچند موافقم از ابتدا هم نویسنده نشسته فکر کرده چجوری اعصاب مردم بهم بریزه این حجم از تخیلات دردناک وارد داستان کرده

    • سامان

      آقای سعید سلطانی عادت داره به ساخت سریال هایی که حتی یک بار مصرفم نیستن انگار دنبالشون کردن کلی اتفاقات مهم رو در پنج دقیقه به شکل فوق آماتور به تصویر میکشن! فیلمنامه ، کارگردانی و بازیگری خیلی خیلی ضعیفن

    • مرجان

      ببخشید که سریال بر اساس داستان واقعی ساخته شده
      دیگه به مردم میگیم زندگیتون انقدر غم نداشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج