قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۹۹۸۴
۴۵ نظر
۵۰۳۲
۴۵ نظر
۵۰۳۲
پ

این نطق مثلا منطقی آقای رئیس جمهور، ملت را شاکی کرد

اظهارات جدید پزشکیان درباره «یارانه بنزین» گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه دولت چهاردهم در حوزه سوخت را بیشتر کرده است.

برترین‌ها: اظهارات جدید پزشکیان درباره «یارانه بنزین» گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه دولت چهاردهم در حوزه سوخت را بیشتر کرده است.

این نطق مثلا منطقی آقای رئیس جمهور، ملت را شاکی کرد

در حالی که انتقاد روز گذشته مسعود پزشکیان از نحوه پرداخت یارانه بنزین خبرساز شده، همزمان ویدئویی از صحبت‌های رئیس دولت چهاردهم درباره قیمت سوخت در زمان برگزاری مناظرات انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی بحث برانگیز شده و خشم شهروندان را برانگیخت.

مسعود پزشکیان دیروز در حاشیه مراسم معارفه عراقچی به عنوان وزیر خارجه در سخنانی گفته بود: هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. باید دید این دیدگاه مورد قبول دانشمندان است یا خیر؟ آیا علم اقتصاد و دانشمندان این موضوع را قبول می‌کنند؟ اقتصاددانان باید به این سیاست‌های نادرست اعتراض کنند. زمانی که پول گندم، نهاده و حقوق بازنشسته را نداریم، بنزین را دلاری ۵۰ تومان میخریم و ۱۰ تومان می‌فروشیم. هر انسان دغدغه‌مندی این نوع سیاست را نمی‌پذیرد.

این در حالی است که مسعود پزشکیان در زمان انتخابات ریاست جمهوری در مناظره تاکید کرده بود قیمت بنزین را گران نخواهم کرد.

به نظر می‌رسد صحبت‌های رییس‌جمهور درباره روند «غیرمنطقی» مصرف سوخت در ایران را باید به عنوان یک سیگنال تصمیم احتمالی برای گرانی بنزین تلفی کرد.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده بخش اول مربوط به سخنان پزشکیان درباره یارانه بنزین است و بخش دوم مربوط به اظهارنظر وی درباره نرخ سوخت در ایام انتخابات ریاست جمهوری‌ است.

نگاه تک بُعدی افزایش قیمت بنزین چاره ساز نیست

وحید شقاقی شهری، اقتصاددان: مسائل اقتصادی هیچوقت تک بُعدی نیستند و ساده سازی مسائل پیچیده اقتصادی، قابلیت حل مسائل کشور را فراهم نمی کند و بر معضلات و نگرانی ها در جامعه می افزاید. در مساله بنزین باید متغیرهای کلیدی نظیر متغیر قیمت بنزین در جهان و همسایگان و تفاوت آن با قیمت داخل، کیفیت خودروهای داخلی و میزان مصرف سوخت خودروها، دستمزد پرداختی به مردم، قیمت سایر اقلام انرژی و جایگزین بنزین نظیر گاز، میزان بالای اشتغال اثرپذیر از قیمت بنزین طی سالهای اخیر نظیر افراد شاغل در اسنپ، سهم خانوارهایی برخوردار از خودرو و میزان مصرف بنزین آنها، تورم بالای ۴۰ درصدی ۷ سال اخیر و تضعیف شدید قدرت خرید ایرانیان، و نیز موضوع توزیع عادلانه یارانه انرژی در کشور، مدنظر قرار بگیرد. تصمیم گیری درخصوص قیمت بنزین و ناترازی بیش از ۴ میلیارد دلاری در این حوزه به این راحتی مقدور نیست. مسائل اقتصادی به صورت یک زنجیره به یکدیگر متصل هستند و یک حرکت اشتباه همانند دومینو خطاهای پی درپی ایجاد خواهد کرد.

این نطق مثلا منطقی آقای رئیس جمهور، ملت را شاکی کرد

مهدی معصومی، تحلیلگر در همین رابطه نوشته است: ‌باز دوباره اول کار دولت جدید شد و شعارهای جراحی اقتصادی و اصلاح سوبسید و …. هم شروع شد!!! میدانیم که آزادسازی قیمتها و حذف سوبسید انرژی و … امکانپذیر نیست، پس یا باید یک رییس جمهور خودش رو فدا کنه و اساسی این سیاست رو اصلاح کنه که باید منجر به شناوری قیمت حامل های انرژی باشه و نه افزایش سکته ای و نیم بند و جراحی ناقص که بعضا اوضاع رو بدتر میکنه که بهتر نمیکنه خلاصه اینکه با این اوضاع اقتصاد سکته زده و نیم بند امروز، این شعارها خیلی خیلی دپرتر از واقعیت هستند، واقیت اینه که هم بانک ها باید تعیین تکلیف بشن، هم بنزین، هم گاز و هم … اما خیلی چیزها باید اصلاح بشه نه فقط بنزین! در مورد بنزین، واقیت اینه که اتفاقاً تفکر و حساسیت عموم مردم در مورد بنزین اشتباهه.

امروز بخاطر این قیمت نامتعادل و سوبسید وحشتناک، مقدار قابل ملاحظه ای قاچاق میشه… تصور غلط عام مردم اینه که پول سوبسید از جیب دولت میره دیگه…. خیر! پول این قبیل سوبسیدها با این اقتصاد بیمار و خراب، عمدتاً از چاپ پول بدون پشتوانه و استقراض دولت از بانک مرکزی تامین میشه و این یعنی افزایش روزافزون تورم روی همه کالاهای اساسی و عیر اساسی مورد نیاز مردم که از جیب تک تک مردم تامین میشه به بیانی تک تک مردم باید هزینه این قاچاق و مصیبت رو مستقیما از جیب خودشون بدن! مشکل اینجاست، اما قبول دارم که افزایش قیمت بی هدف و بدون شناوری و همچنین بدون اصلاحات در تمام قسمتهای اقتصاد و بدون رعایت رفاه عموم مردم هم اشتباهه و فایده که نداره، هیچ، مضر هم میتونه باشه.

این نطق مثلا منطقی آقای رئیس جمهور، ملت را شاکی کرد

این اظهارات پزشکیان با واکنش منفی و عصبی کاربران همراه شده است که در ادامه می‌خوانید:

احسان بداغی، روزنامه‌نگار: این منطق درست درباره عرضه بنزین به قیمت فوب خلیج فارس دو بخش ناگفته دیگر هم دارد؛ اول اینکه دولت باید قدرت خرید جامعه را هم به همان سطح نزدیک کند. دوم هم اینکه واردات و قیمت خودرو در کشور آزاد شود. غیر از این عرضه بنزین به قیمت آزاد، زدن جیب مردم است.

متین غفاریان، روزنامه‌نگار: یک دیدار با جناب شفیعی کدکنی و یک برکناری آقای انتظاری موجب شده هوا برتان بردارد که می‌شود بنزین را گران کرد؟ گران حساب نمی‌کنید بنزین را پای‌مان؟ این ایده که با بالارفتن مشروعیت می‌توانید بنزین را گران کنید هم پرهزینه است، هم اشتباه.

پیمان مولوی، اقتصاددان: هیچ منطقی وجود ندارد که ما خودرویی که ۱۰ هزار دلار قیمت دارد را در ایران به ۴۰ هزار دلار بخریم جناب اقای دکتر پزشکیان خیلی چیزها در ایران منطق ندارد! دلیل منطقی نبودن مردم نیستند سیاست های دولت و مجلس در سال‌های اخیر بوده است.

احسان پرنیان، روزنامه‌نگار: آقای رئیس جمهور افزایش قیمت بنزین دم دستی ترین راه حل برای کسری ناترازی بنزین آنهم بصورت موقت است! در شرایط تورمی شدید فعلی،شوک افزایش قیمت بنزین مانند گیوتین کمر خم شده اقتصاد را از وسط دو نیم خواهد کرد!راهکارهای غیرقیمتی که وزیر نفت‌تان در برنامه هایش بیان کرده را دنبال کنید.

هادی نوشت: ماهی ۱۰۰ لیتر بنزین ۵۰ هزار تومنی بزنی سالی ۶۰ میلیون تومن میشه ۱۰ سال میشه ۶۰۰ میلیون تومن، اینجا دارن ماشین ۱ میلیاردی رو ۴ میلیارد تومن به مردم میدن، ۳ میلیارد گرونتر، راضی هستیم بنزین به قیمت جهانی بدن ماشین هم به قیمت جهانی باشه حقوقم به نرخ جهانی.

سودابه قیصری:‌ هیچ منطقی وجود ندارد که حقوق و دستمزد مردم را به ریال پرداخت کنید و کالا‌ها را به دلار آزاد به آن‌ها بفروشید.

آق بهمن: هیچ منطقی هم وجود ندارد که با این وضع بی‌پولی، بخش بزرگی از بودجه مملکت، در حد هزاران میلیارد تومن، به موسسه مصباح و … بدون هیچ کارکرد مفیدی برسه. چرا از اونجا شروع نمیکنی آی پزشکیان؟!

امید ویو: طبق کدوم منطق مردم ایران باید گاری های تولید داخل رو یک میلیارد بخرن؟؟ طبق کدوم منطقی اتومبیل خارجی ده برابر قیمت واقعی به مردم فروخته میشه؟؟ آقای پزشکیان چرا قسمت منطق شما همش به سمت کَندن از مردم کار میکنه؟؟؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دکتر مشکل رو گفتن هنوز راه حل رو نگفتن ،صبر کنید اگر راه حلشون افزایش یک طرفه قیمت بود بدون توجه به مشکلاتی که برای مردم ومعیشتشون ایجاد میکنه بعد انتقاد کنید ،

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اقای دکتر حقوق کارگرت نسبت به بنزین چقدره بعد بنزین رو با اون بسنجید بنزین باید بشه لیتری سیصد تومن

    • ناشناس

      حقوق ودرامدمردم هم به دلاپرداخت کنیدتاحساب بیادبه دستتون گرچه همچی میدونید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شما هم روی فرهنگ کنترل قاچاق تون کار کنید

    • زهرا

      خواهش میکنم کمی به فکر مردم باشید.

    • محمد آهنگر

      درآمد دلاری درست کنید پول بنزین هم دلاری.براساس نرخ دستمزد به بنزین ایران گران ترین نرخ بنزین را دارد

    • همه چی عجیب شده

      ماشین بامصرف صدی دولیتر وقیمت مناسب وارزان بدین وهمه ماشینهای قراضه که حتی خودروهای مدل بالا که مصرف سوخت صدی شش به بالاست رو جمع آوری کنید بعد بنزین راهم گران کنیدتا تاثیر ی در زندگی مردم نداشته باشد

    • حسین رضایی

      شما به عنوان یک رسانه وظیفه دارید این موضوع که قیمت بنزین نسبت به درامد .مردم ایران درحال حاصر هم گران هست .اقایان باید بفهمن .هزینه ایرانی بر اساس دلارهست.نه ریال .حداقل دست مزد روزی ۸ دلار .حال محاسبه کنید با کشورهای حاشیه خلیج.ففط بلدن دست تو جیب مردم کنند

    • ناشناس

      حالا که می‌خواهيد قیمت بنزین را با کشورهای همسایه همسان سازی کنید چرا نحوه‌ی تعامل باجهان راباکشورهای همسایه همسان سازی نمیکنید وازابتدای انقلاب ما باید تحریم باشیم؟

    • محسن

      آقای پزشکیان. شما هم. بدون شک به هیچ‌درد ملت نمی‌خوری.

    • ناشناس

      مگه احمدی نزاد قیمت بنزین راجهانی نکرد لیتری یک دلار. چرانشد و باز هم تکرار.
      ملت رنج بسیاری از گران شدن دلار برد و دولت ها هم سودش را و این نتیجه اون عملکرده

    • ناشناس

      اینکه خودش گفته بود بنزین باید بشه ۲۵هزار،پس جای تعجب ندارد.اون۱۶میلیون هم که رفتن بهش رای دادن همه ی اینها رو میدونستن‌.پس الان دیگه حق اعتراض ندارن و باید سکوت کنن و لذنش وببرن🤣نوش جان ملت فهیم و نمک شناس!

    • ناشناس

      صبح يك ماشين برا سوار شدن پيدا نميشه مترو هم كه مشكل خودش رو داره اول حمل و نقل عمومي رو درست كن تا مردم ماشين شخصي سوار نشن

    • ناشناس

      آقای پزشکیان اول قدرت خرید مردم را بالا ببرید بعد بنزین گران کنید. گرانی بنزین مساوی است با تورم افسار گسیخته

    • ناشناس

      احسنت به شجاعت دکتر پزشکیان
      باید قیمت بنزین اصلاح شود این به نفع ملت است.

    • فری

      بدترین رییس جمهور پزشکیان میشود

    • خواهر

      کجا هستن طرفداران پزشکیان کجا هستند کسانی که بهش رای دادن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینجاهستیم قربان همچنان پشت سر دکتر

    • ................................

      چاره وقتی نیست چیکار کنه

    • ناشناس

      کی دکتر پزشکیان گفته بود قیمت بنزین اصلاح نشود؟! اتفاقا بباید اصلاح شود چون به نفع همه مردم و به ضرر برخی دلالان و مفت‌‌خوران است.

    • ناشناس

      آقای رییس‌جمهور هیچ منطقی قبول نمیکند حقوق کارگران را با یال پرداخت کنی جنس به دلار بفروشید پس حقوق کارگران را با نرخ کشورهای اروپایی یا منطقه پرداخت کنید

    • ناشناس

      خداوکیلی جالبه نه!! حقوق و دستمزد به ریال پرداخت بشه قیمت خودرو چند برابر قیمت خارج
      به مردم فروخته شه اونوقت قیمت بنزین جهانی بشه؟ پس لطف کنید حقوق و دستمزد رو جهانی و دلاری پرداخت کنید قیمت خودرو رو با قیمت افغانستان و عراق بدید بسم الله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      هنوزکارش راشروع نکرده پایش رابرگلوی مردم گذاشت.خداملت ایران راازخواب غفلت بیدارکند

    • sayedreza

      بنزین را همین الان هم دارید ب ملت گران‌میفروشید
      با توجه ب حقوقی ک‌میگیریم

    • ناشناس

      آقای دکترپزشکیان شما درمناظرات انتخاباتی گفتید حاملهای انرژی گران نخواهد شد بلکه وضعیت خودرو وخودروسازان را سامان خواهیم داد پس چیشد شما گفتید اگرنتوانستم کارکنم کناره گیری بهترین روش راانتخاب خواهم کرد حالا میخوای مثل ابراهیم رئیسی جراحی اقتصادی کنی ؟! بنظر میرسد که جنابعالی هم درانتخابات مردم را گول زدی

    • ناشناس

      دکتر بعدا منطقیه حقوق یک کارگر بشه 6 باک پراید اونم تو این آشفته بازار و گرفتاری مردم در انواع مشکلات
      ظاهرا آسونترین گزینه ناترازی جیب مردم بینواست و فقیرتر کردنشون
      دوباره دلار بدون خواست مردم رو سیاست های کلان بالا میره بازم فکر میکنید سوبسید میدین
      راهکار اصلاح ساختار و ثبات اقتصادیست که در توان هیچ دولتمردی نیست
      کورسوی امید ملت چشم انتظار را کور کردی

    • ناشناس

      پزشکیان هم ...................

    • ناشناس

      بجای گرانی بنزین فکر مشکلات باشه اگه بنزین گران بشه تورم صدرصدی

    • ناشناس

      اول حقوق کارگر به دلار اون موفعش نرخ بنزین هم به قیمت جهانی این منطقیه

    • ناشناس

      مثلا جلیلی این کارو نمیکرد

    • ناشناس

      توهم با ما نبودی

    • کولبرزخمی

      اینم که مثل قبلیامیخوادجیب ملتوبزنه

    • ناشناس

      حقوق ها به ریال است هزینه ها به دلار اول این را درست کنید بعد حالا خود دانی

    • رایان

      اقای پزشکیان کدام منطق ماشین رو چند برابر به خورد مردم میکنه....

    • ناشناس

      اینم مثل بقیه روسای جمهور باوعده وشعاردروغ اومده مثل جراحی اقتصادی که ملت ایران ایستاده همه مردن

    • ناشناس

      من قبولش دارم دنبال عدالت

    • ناشناس

      احمق اونیه، که فکر کنه اگر رقیبش رای میاورد، بهتر بود.

    • ناشناس

      بهتره بگی کجایند آنهائیکه کلاً رفتن و رای دادن ، فکر میکنید اگر هر کس دیگری رئیس جمهور میشد وضع مملکت بهتر میشد ؟؟
      زهی خیال باطل!!!

    • جواد

      چشم حقوق بکنید ۱۰۰ میلیون تو این گرونی وحشتناک چشمو دلمون روشن دیگه چی

    • ناشناس

      لعنت خدابرکسانیکه همه‌ چیزهارابادلارحساب می‌کنند و حق وحقوق مردم‌ راریال پرداخت می‌کنند تورم‌ رانمیتوانندمهارکنند جيب مردم که تهییست مجددا خالی میکنندخزانه راباخون ودل مردم‌ پرمیکنند

    • ناشناس

      حرف آقای پزشکیان کاملا منطقی است. هیچ جای دنیا بنزین اینقدر مفت نیست. نتیجه اش این شده که در هر خانه ای ۳ یا ۴ ماشین پارک شده و خیابان‌های شهر مملو از ماشین و سرب و دود سمی شده. تازه یه نکته دیگه: چرا باید پول و منابع ملی و بیت المال فقط یارانه به کسانی بده که ماشین دارند؟ بسیار هستند کسانی که توانایی خرید ماشین را ندارند و از این حق محرومند. از طرف دیگه بخاطر این سهمیه و یارانه خیلی از مردم از روستاها و چهار گوشه مملکت کشاورزی و کارشون را رها کرده، یه پراید قراضه می خرند و میان تهران مسافر کشی. شهر مملو از ماشین شده. یه نفر بالاخره باید این مشکل مملکت را حل کنه. بجای یارانه، وسایل نقلیه عمومی را بیشتر کنند، حمایت کاری کنند، شغل ایجاد کنند و زیر ساخت‌های جامعه را اصلاح کنند. اینقدر منافع و مصلحت ملی را فدای منافع شخصی مان نکنیم. به فکر نسل‌های بعدی و زندگی و سلامت اونها هم باشیم. شهرها پر شده از دود و سم سرطان زا.

    • Namam

      این افزایش قیمت بنزین احتمالن پیشنهاد عبدل ناصر همتی وزیر اقتصاد بوده ، چون همتی زمان روحانی رئیس کل بانک مرکزی بود دلار 3 هزار تومانی را کرد 30 هزار تومان دقیقن 10 برابر ، روحانی هم آبان 98 بنزین هزار تومانی را کرد 3 هزار تومان ، از این قماش بیشتر از این انتظاری نیست.

    • محمد

      اگر واقعا قیمت بنزین را آزاد کند و یارانه پنهانی که دارد به مردم بدهد بهترین کار را انجام داده است
      و کاری انجام داده است که هیچ رئیس جمهوری تا کنون توانایی انجام آن را نداشته است

    • ناشناس

      ...مثلاً الان جلیلی بود واسمون بهشت بربن درست میکرد ؟ زرشککک .

    • ناشناس

      در اینکه قیمت بنزین ما مفت هست شکی نیست. اما اینکه فقط تو اینجور موارد خودمونو با کشورهای خارجی و قیمت دلار و لیر مقایسه میکنیم جالبه. آسفالت و برق و آب بی کیفیت و حقوق پایین کارمند و کارگر و نمیبینن فقط چیزایی که به نفع خودشون هست و با کشورهای دیگه مقایسه میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج