آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۲۷۹۱۰
۱۲۵۵۹
۱۲۵۵۹
پ

نقد و بررسی سریال در انتهای شب

یکی از نکات حائز اهمیت در سریال انتهای شب، اشاره به مخاطبان سنی این اثر است که در پلتفرم های پخش کننده،محدویت سنی بالای هفده سال برای تماشا اعلام شده است.

 

نقد و بررسی سریال در انتهای شب

 

سریال در انتهای شب جدیدترین محصول شبکه نمایش خانگی، قرار است در چرخه سریال سازی پلتفرم های پخش فیلم خود را مطرح کند.

با توجه به مابقی آثارٍ پخش شده در پلتفرم ها،نظیرٍ افعی تهران ، دفتریادداشت ، هفت و مرداب که به نوعی قوی ترین تولیدات پلتفرم ها محسوب میشود، سریال در انتهای شب با توجه به تیم بازیگران و عوامل پشت صحنه باید انتظارات را برآورده کند.

این سریال قرار است در نه قسمت چهل الی پنجاه دقیقه ای میزبان مخاطبان باشد.

 

داستان سریال در انتهایی شب

سریال در انتهای شب در ژانر عاشقانه پلیسی نگاشته شده و داستان آن در مورد دختری به نام نیکاست که در پی حقیقت مرگ لیلا می گردد، او از جوانی به نام آرین که از دوران دانشجویی با او آشناست، کمک می‌خواهد تا پرده از رازهای گذشته برداشته شود اما آرین و نیکا با خطرات و تهدیدات متعددی مواجه می‌شوند که آنها را از ادامهٔ راه بازمی‌دارد اما  تصمیم دارند تا آخرین نقطهٔ معمای مرگ لیلا را روشن کنند و عدالت را برسر بیاورند.

 نقد و بررسی سریال در انتهای شب

 

با توجه به خلاصه داستان این سریال میتوانیم متوجه شویم داستانٍ سریال بر پایه کشف ٍ حقیقت و معما طراحی شده و با توجه به صنعت سریال سازی این روزها در ایران و جهان  ژانر معمایی ، پلیسی و راز آلود یکی از مهم ترین شاخصه های فیلم نامه نویس برای نوشتن، تهیه کننده برای مذاکره و کارگردان برای ساختن است.

میتوان فرض کرد اهرم قدرت این روزهای پلتفرم های رایج ، تولید و پخش سریال و برنامه هایی است که وظیفه شان جذب حداکثری مخاطب  تعریف میشود،فرمولی که این روزها برای سرمایه گذاران تا حدودی سودآور بوده است.

نقد و بررسی سریال در انتهای شب

عوامل سریال در انتهای شب

بازیگرانٍ اصلی این سریال در انتهای شب برعهده پارسا پیروزفر،رایان سرلک هدی زین العابدین رضا بهبودی و پدرام شریفی است.

مابقی بازیگران این سریال عبارت است از جمشید حسینی،هاشم روحانی،نسرین نصرتی و احمد پورخوش.

مدیریت فیلمبرداری در انتهای شب را فرشاد محمدی و تدوین این سریال را عماد خدابخش برعهده دارند.

موسیقی درانتهای شب توسط رامین کوشا ساخته شده و صدای قسمت اول این سریال توسط علیرضا علویان  طراحی وساخته شده.

و در نهایت  آیدا پناهنده بعنوان کارگردان ، حمید شوریده بعنوان دستیار اول کارگردان ،ساناز قراملکی بعنوان برنامه ریز ،غزل رشیدی در مقام منشی صحنه، علیرضا عابدی بعنوان دستیار تولید محمد یمینی در مقام تهیه کننده و أرسلان امیری و آیدا پناهنده بعنوان فیلمنامه سریال انتهای شب را به مخاطبان معرفی میکنند.

 نقد و بررسی سریال در انتهای شب

نقد و بررسی سریال در انتهای شب

آیدا پناهنده و أرسلان امیری بعنوان فیلمنامه نویس در انتهای شب از قواعد ترکیب ژانری استفاده کردند ترکیبی متشکل از معمایی ، پلیسی ، عاشقانه ،ترکیبی که میتواند رمز موفقیت یک اثر و یا عاملی برای یک شکست شناخته شود،با توجه به سوابق کاری و فعالیت های هنری ایدا پناهنده و عوامل صحنه و پشت صحنه انتظار میرود از نظر فیلمنامه نویسی در انتهای شب یک برگ برنده باشد اما ببینم با توجه به قسمت اول که مهم ترین قسمت از نظر معرفی شخصیت ها و داستان است و نامش را گذاشتند (( اتوبوس جهانگردی)) برگ شان تا چه اندازه برنده است .

در خصوص شخصیت پردازی ها ،رابطه عاطفی بهنام و ماهرخ با توجه به داده ها در داستان در ابتدا عاشقانه بوده اما رفته رفته کم رنگ میشود.

آنها در فاز ۸ پردیس زندگی میکنند و با توجه به شرایط کاری هردو،بهنام از این موضوع ناراحت است.

دارا تنها پسر خانواده در دنیای کودکی اش زندگی میکنند اما با توجه به شخصیت پردازی و دیالوگ ها هوش نسبتا بالایی دارد.

سریال با مفقود شدن بهنام ( همسر ماهرخ و پدر دارا ) در شب ٍ تولد چهل و هشت سالگی اش شروع میشود و با پیدا شدن بهنام در پایانٍ نیم ساعت اول، او چرایی غیبتش را برای ماهرخ تعریف میکند و ما به صبح روز قبل برمیگردیم...

تدوین زمانی سریال درانتهای شب غیرخطی است و این میتواند برای ایجاد تعلیق و وابط علت و معلولی داستان کارآمد باشد.

در قسمت اول سریال با پدیده عجیب و غریبی مواجه نیستیم، یک روزمرگی که دارد رفته رفته منحل میشود و میتواند برای ایجاد یک جرقه و درست کردن یک آتش در فیلمنامه موثر باشد.

سریال در انتهای شب برای قسمت اول با توجه به بازی ها و فیلمنامه و روند های علت و معلولی در منطق داستان نمره تقریبا قابل قبولی میگیرد،باید دید در ادامه داستان تا چه حد این نمره قابل قبول را نگه میدارد

  

‍ کارنامه کاری آیدا پناهنده و پارسا پیروزفر

آیدا پناهنده زادهٔ ۱۷ شهریور ۱۳۵۸، تهران فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده ایرانی است. در سال ۱۳۹۴ برای فیلم سینمایی ناهید موفق به دریافت جایزه «آینده نویدبخش» از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ در بخش نوعی نگاه شد او همچنین توانست یکی از سه فیلمساز زن جوانی باشد که در سال ۲۰۱۶ جایزهٔ Women In Motion را از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ دریافت کند. آیدا پناهنده پس از ناهید، سه فیلم سینمایی اسرافیل، پاییز نیکایدوها  و تی تی  را در کارنامهٔ کاری خود دارد. در اولین جشن بزرگ کارگردانان سینمای ایران از پناهنده برای فعالیت حرفه ای و مؤثر در حوزۀ کارگردانی تقدیر ویژه به عمل آمد.

بیشتر فیلم‌های پناهنده با محوریت موضوعات زنان و دغدغه‌های فردی- اجتماعی آنان در فضای فرهنگی سنتی یا نیمه-سنتی شهرهای کوچک و نیمه بزرگ ایران ساخته شده‌اند. آیدا پناهنده بارها از تأثیر رخشان بنی اعتماد بر نگاه و سینمایش سخن گفته‌است

چهارمین فیلم ایرانی پناهنده به نام «تی تی» که فیلم‌نامه آن به‌طور مشترک با ارسلان امیری به نگارش درآمده، در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش درآمد و به همین علت از داوری در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر محروم شد. این تجربه‌های گرانبها در چهل سالگی، آینده‌ی خوبی را پیش روی پناهنده قرار خواهد داد

 پناهنده در همان سال‌های آغازین تحصیل شروع به شرکت در جلسات نقد ادبی روزهای پنجشنبه مجله ادبی کارنامه کرد. اولین داستان کوتاه پناهنده به نام «آنا» در شماره نهم مجله کارنامه در اسفندماه ۱۳۷۸به سردبیری هوشنگ گلشیری منتشر شد سپس در تیرماه ۱۳۸۲ و در شماره سی و پنجم مجله کارنامه داستان دیگری از او به نام «آخرین قربانی» منتشر شد که در این دوره مدیریت بخش داستان به عهده محمد محمدعلی بود. یکی دیگر از داستان‌های کوتاه منتشر شدهٔ پناهنده در ماهنامه ادبی گلستانه مرداد ۱۳۸۴ به نام «زنانی که به سقف نگاه می‌کنند» بوده‌

 

دستاورد های آیدا پناهنده در فیلم تی تی

کاندیدای بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر/ این فیلم به دلیل حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره سی و نهم فجر داوری نشد.

کاندیدای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن، بهترین بازیگر نقش اول زن(الناز شاکردوست) چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر زن نقش اول، الناز شاکردوست، چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

برنده جایزۀ بهترین بازیگر زن، الناز شاکردوست، بیست و ششمین فستیوال بین المللی سینمای مؤلف رباط مراکش

برندۀ تقدیر ویژۀ منتقدان، بیست و ششمین فستیوال بین المللی سینمای مؤلف رباط مراکش

برندۀ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، فستیوال بین المللی تصاویر نو پارسی- فرانسه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج