adexo3
۱۴۲۰۷۴۲
۳ نظر
۱۶۴۳
۳ نظر
۱۶۴۳
پ

خبر مهمی که می‌تواند تن ایرانیان را به لرزه در آورد!

ایرج فاضل، رییس جامعه جراحان و وزیر اسبق بهداشت بابت شرایطی که امروز جامعه پزشکی با آن مواجه است هشدار داد.

ایرج فاضل، رییس جامعه جراحان و وزیر اسبق بهداشت بابت شرایطی که امروز جامعه پزشکی با آن مواجه است هشدار داد.

خبر مهمی که می‌تواند تن ایرانیان را به لرزه در آورد!

ایرج فاضل گفت: «آثار مشکلاتی که برای دانشجویان طرحی ایجاد شده، کمبود پزشک و خالی ماندن رشته‌های تخصصی به تدریج با جدی شدن خطر واردات پزشک و نیازمند شدن به اعزام بیماران به خارج خودش را نشان خواهد داد. مجموع این مشکلات به افول پزشکی در ایران منجر می‌شود. امروز استقبال از رشته پزشکی در کنکور یا ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی با مشکل جدی مواجه شده به گونه‌ای که در آزمون‌های اخیر، حتی یک داوطلب برای جراحی عروق نداشتیم و به همین ترتیب، بعضی دیگر از رشته‌های تخصصی هم خالی می‌ماند و باید 10 سال دیگر، متخصصان این رشته‌ها را از خارج وارد کنیم و دوباره بیماران را برای جراحی‌های تخصصی به خارج بفرستیم.

وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد ادامه داد:این مشکلات درحالی ایجاد شده که طی دهه‌های گذشته، مجاهدت‌های بسیار زیادی برای درخشش پزشکی کشور صرف شد اما عواملی که به دنبال فقیر کردن پزشکان مملکت هستند، سناریوی مشکلات را ایجاد کردند که با چنین شرایطی، من آینده را به هیچ ‌وجه خوب نمی‌بینم و دوباره به همان جایگاه قبلی باز خواهیم گشت. یک عده جاهل فکر می‌کنند با این سناریوها به مردم خدمت می‌کنند ولی هدف اصلی این افراد، موذیانه‌تر از این حرف‌هاست و هدف اصلی، از بین بردن آینده پزشکی این کشور بوده که البته باید از خودشان پرسید که در ازای این وضع، چه نفعی نصیب این افراد می‌شود اما به نظر من، این اقدامات نوعی خیانت به کشور است.»

فاضل در تحلیل دلیل کم بودن رشد تعرفه‌های خدمات درمانی در سال جاری و سایر مشکلاتی که برای جامعه پزشکی ایجاد شده آن هم درحالی که جامعه پزشکی، یک گروه مرجع در کشور و همه کشورها محسوب می‌شود، گفت: «تعرفه‌های درمان پیش از این هم تغییرات اساسی نداشته و حالا هم رشد ۳۵درصدی تعرفه‌ها مطلقا کافی نیست. اما پزشکان تنها گروه مرجع دچار مشکل نیستند. معلمان عزیز و زحمتکش این کشور، هر روز باید برای حقوق‌های ناچیزی که می‌گیرند کنار خیابان جمع شوند. همان جاهلانی که گفتم، گروه‌های مرجع کشور را نشانه گرفته‌اند. معلمان و پزشکان گروه‌هایی هستند که مردم به خدمات این گروه‌ها بیشترین نیاز را دارند و ضربه زدن به این گروه‌ها، کاملا حساب شده است و به نفع مملکت نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این حضرات با انحصاری کردن پذیرش و رابطه مند کردن آن در مراکز تحت نفوذ خود این پدیده را باب کردند و حالا که بازنشسته و خلع سلاح شده اند آوای وامصیبتا سر میدهند.کسانیکه به مراکز اینها میرفتند قول ماندن در تهران و نرفتن به متاطق محروم میگرفتند در حال حاضر اینها نمیتوانند چنین تضمینی بدهند لذا کسی نمیرود

    • بازنشسته گرفتار

      متاسفانه اینقدر درگیر مسائل جانبی و منافع خودشون هستند که اصل رو فراموش کردند.
      خیانت که شاخ و دم ندارد
      این رفتارها عین خیانت به مردم و مملکت است.
      حیف از گذشته و آه و وای به اینده

    • علی

      جایگاه ملت متزلزل شده پزشک از معیشت کارمندان معیشت کارگران از معیشت دولت کمبود بودجه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج