۱۳۷۸۲۰۴
۲۰۶
۲۰۶
پ

تعطیلی در روزهای شنبه و یکشنبه چه می‌شود؟

به گفته رییس کنفدراسیون صادرات ایران، به دلیل عدم هم‌خوانی تعطیلات آخر هفته ایران با بیش از ۹۰ درصد کشورهای دنیا، ارتباطات تجاری فعالان اقتصادی عملاً ۴ روز در هفته با دنیا قطع است.

روزیاتو: به گفته رییس کنفدراسیون صادرات ایران، به دلیل عدم هم‌خوانی تعطیلات آخر هفته ایران با بیش از ۹۰ درصد کشورهای دنیا، ارتباطات تجاری فعالان اقتصادی عملاً ۴ روز در هفته با دنیا قطع است.

تعطیلی در روزهای شنبه و یکشنبه چه می‌شود؟

محمد لاهوتی، با اشاره به بررسی تعطیلات پایان هفته از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تغییرات احتمالی در تعطیلات آخر هفته در ایران، از اینجا کلید می‌خورد که دولت با هدف ترغیب جذب گردشگران و گسترش رفت و آمدها بین استان‌های کشور از یک سو و رونق تجارت خارجی از سوی دیگر، به دنبال افزایش تعطیلات آخر هفته است؛ این در حالی است که در دنیا نیز، بسیاری از کشورها تا ۳ روز تعطیلات را هم در آخر هر هفته تجربه می‌کنند.

تعطیلی در روزهای شنبه و یکشنبه چه می‌شود؟

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: ایران تقریباً هفته‌ای ۲ روز را به تعطیلات آخر هفته اختصاص داده؛ هر چند که روز پنجشنبه نیز تقریباً نیمه‌تعطیل است و اگرچه ادارات دولتی تعطیل هستند؛ اما بانک‌ها و برخی شرکت‌های بخش‌خصوصی تا نیمه روز مشغول به کار بوده و از ظهر به بعد تعطیل می‌شوند و عملاً یک بلاتکلیفی برای روزهای پنجشنبه وجود دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که دولت به دنبال رونق گردشگری در روزهای آخر هفته بوده و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در دولت قبل و دولت کنونی نیز این پیشنهاد را مطرح کرده‌ است. اما یکی از مشکلات جدی که طی چند دهه گذشته، تجارت خارجی ایران را در بُعد صادرات، واردات، کارکرد بانک‌ها و فعالیت‌های اقتصادی با مشکل مواجه کرده است، عدم همزمانی تعطیلات آخر هفته ایران با اغلب کشورهای دنیا است. به این معنا که بیش از ۹۰ درصد کشورهای دنیا، شنبه و یکشنبه تعطیل بوده و تنها کشورهای محدودی هستند که روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند و این موضوع سبب شده تا ارتباطات تجاری فعالان اقتصادی، عملاً ۴ روز در هفته با دنیا قطع باشد.

تعطیلی در روزهای شنبه و یکشنبه چه می‌شود؟

 

به گفته لاهوتی، حتی کشورهای اسلامی مثل ترکیه، سوریه و پاکستان سال‌ها است که تعطیلات پایان هفته خود را به شنبه و یکشنبه منتقل کرده‌اند و به تازگی امارات متحده عربی نیز این هماهنگی تعطیلات را با دنیا انجام داده و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن عربستان نیز به این جرگه به گوش می‌رسد که به صورت تغییر روزهای تعطیل خود، این هماهنگی با دنیا را انجام دهد.

وی اظهار داشت: البته کشورهای عربی مثل امارات متحده عربی، روز جمعه را به دلیل اهمیت برگزاری آئین سیاسی- عبادی نماز جمعه تعطیل اعلام کرده و در کنار تعطیلی شنبه و یکشنبه، نیم‌روز جمعه را هم به این تعطیلی اضافه و اکنون تعطیلات دو و نیم روزه آخر هفته را اعمال کرده‌اند؛ اما از آنجا که روز جمعه برای ایران یک روز مذهبی بسیار مهم است، بعید به نظر می‌رسد بتوان شنبه و یکشنبه را به عنوان تعطیلات پایانی هفته در کشور اعلام کرد؛ بنابراین اگر تعطیلی از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه منتقل شود، بخشی از مشکلات تجارت ما با دنیا حل و فصل خواهد شد.

تعطیلی در روزهای شنبه و یکشنبه چه می‌شود؟

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران یادآور شد: اگر مجلس تصمیم بگیرد که روزهای پنجشنبه و جمعه به عنوان تعطیلات پایانی هفته به صورت کامل تعطیل باشند و نیم‌روز کاری پنجشنبه را در بانک‌ها از دست بدهیم، مشکلات بیشتر خواهد شد و عملاً تجار ۴ روز تمام را با دنیا قطع ارتباطات کاری و تجاری خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج