۱۳۳۱۵۳۴
۱۴۸۶۸
۱۴۸۶۸
پ

رنگ اقیانوس‌ها در کره زمین تغییر کرد!

تصاویر ماهواره‌ای ناسا نشان می‌دهد که رنگ بیش از نیمی از اقیانوس‌های کره زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی سبز شده است.

 

ایسنا: تصاویر ماهواره‌ای ناسا نشان می‌دهد که رنگ بیش از نیمی از اقیانوس‌های کره زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی سبز شده است.

رنگ اقیانوس‌ها در کره زمین تغییر کرد!

 به نقل از یورونیوز، بر اساس داده‌های ماهواره‌ای طی بیش از دو دهه گذشته رنگ ۵۶ درصد از سطح اقیانوس‌های جهان از آبی به سبز تغییر کرده است. این تغییر رنگ نشان می‌دهد که در پی تغییرات آب و هوایی زیست‌بوم‌های دریایی در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

سطحی از اقیانوس‌ها که با پدیده تغییر رنگ روبرو شده‌اند از مساحت کل خشکی‌های زمین بیشتر است. همچنین تغییر رنگ اقیانوس‌ها به طور خاص در مناطق نزدیک به خط استوا چشمگیر است.

به گفته دانشمندان علوم زیست محیطی، تغییر تدریجی رنگ اقیانوس‌ها بیانگر تاثیر تغییرات‌ آب و هوایی بر زیست‌بوم‌های دریایی است.

«بی‌بی کائل»، عضو مرکز ملی اقیانوس‌نگاری در بریتانیا احتمال می‌دهد که فیتوپلانکتون‌ها در تغییر رنگ اقیانوس‌ها نقش داشته باشند. فیتوپلانکتون‌ها موجوداتی ریز در آب اقیانوس‌ها هستند که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند. آنها نقشی حیاتی در تولید اکسیژن کره زمین و حفظ ثبات اتمسفر دارند. تغییر رنگ اقیانوس‌ها به سبز می‌تواند از افزایش فعالیت این موجودات ریز در آب اقیانوس‌ها حکایت داشته باشد. 

ماهواره آکوا متعلق به ناسا توانسته است تغییر رنگ تدریجی اقیانوس‌ها را ثبت کند. ناسا در نظر دارد در سال ۲۰۲۴ ماموریت «پیس» را با هدف بررسی پلانکتون، هواپخش‌ها (آئروسل)، ابرها و زیست‌بوم اقیانوس‌ها آغاز کند. این ماموریت ناسا که ماه ژانویه آینده آغاز خواهد شد به دانشمندان امکان خواهد داد تا با دقت بیشتری تغییر رنگ اقیانوس‌ها را بررسی کنند. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج