شکایت فراری از منصوری بخاطر کپیکاری ایرانی-آلمانی
شرکت تیونینگ منصوری علاقه زیادی به ارتقای محصولات انواع برندهای لوکس و اسپرت از جمله فراری دارد.
دیجیاتو: شرکت تیونینگ منصوری علاقه زیادی به ارتقای محصولات انواع برندهای لوکس و اسپرت از جمله فراری دارد. اما یکی از پروژههایی که این تیونر شهیر جهان خودرو روی مدلی از فراری اجرا کرده، دردسرساز شده و پای دو کمپانی را به دادگاه کشانده است. حالا خبر میرسد ایتالیاییها در این پرونده پیروز شده و نظر مثبت دیوان دادگستری اتحادیه اروپا جلب کردهاند.
پروژه جنجالی منصوری روی فراری ۴۸۸ GTB اجرا شده است. فراری اعتقاد دارد منصوری با نقض حقوق کمپانی، بطور غیرقانونی المانهایی را از مدل گرانقیمتتر FXX K کپی کرده است. کاپوت و خطوط موجود روی آن، سپر جلو و همچنین اسپویلر از جمله این المانها بوده و فراری تاکید میکند همگی آنها ویژگیهای اختصاصی چهره FXX K هستند.
خودروساز ایتالیایی با شکایت خود علیه منصوری، به دنبال منع فروش قطعات مربوطه است. جالب اینکه پیشتر دادگاه محلی دوسلدورف ادعاهای فراری را نپذیرفته و همه آنها را رد کرده است. پس از عدم پذیرش ادعاهای فراری از سوی این دادگاه، فراری دست به دامان یک دادگاه منطقهای دیگر شد، اما باز هم نتوانست به نتیجه دلخواه خود برسد. در نهایت مارانلوییها در دادگاه فدرال آلمان تشکیل پرونده دادند، این دادگاه هم تصمیم گرفت پرونده آنها را به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا ارجاع دهد تا با لحاظ شدن قوانین اتحادیه به آن رسیدگی شود.
آنطور که رویترز گزارش کرده، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اجزای مورد بحث را بخاطر نوع خطوط، رنگ و شکل آنها مشمول قوانین مربوط به طراحی تشخیص داده است. با توجه به شفافسازی صورت گرفته از سوی این دیوان، حالا پرونده جنجالی فراری و منصوری دوباره به دادگاه فدرال آلمان ارجاع باز خواهد گشت تا رای نهایی محکومیت منصوری آنجا صادر شود.
بد نیست اشاره کنیم فراری FXX K در دسامبر ۲۰۱۴ رونمایی شد. این خودرو در حقیقت نسخه ارتقا یافته از لافراری است که برای پیست ساخته شده؛ پیشرانه این سوپراتومبیل جذاب ایتالیایی که قلب اصلی آن را موتور ۶.۲ لیتری V۱۲ تشکیل میدهد، ۱۰۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بدنه آن نیز طوری طراحی شده که هنگام حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۵۴۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین یا همان Downforce تولید میکند.
ارسال نظر