۱۴۶۴۶۶۹
۱ نظر
۱۶۰۶
۱ نظر
۱۶۰۶
پ

کری سرمربی پرسپولیس: من متخصص صعود هستم

سرمربی تیم زنان پرسپولیس در اولین گفت‌وگوی تفصیلی بعد از پذیرش هدایت سرخ‌پوشان، صحبت‌های جالب‌توجهی را به زبان آورده است.

فوتبال ۳۶۰: باشگاه پرسپولیس در راستای گسترش فعالیت‌های خود و البته در مسیر رعایت پروتکل‌های قانونی وضع‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال به سراغ آغاز فعالیت دوباره خود در فوتبال زنان رفت؛ چرا که در طول ۴۵ سال اخیر هیچ‌گاه سرخ‌پوشان در حوزه زنان فعالیتی در عرصه فوتبال نداشتند و بعد از ۴ دهه، طلسم عدم تیمداری پرسپولیس در فوتبال زنان با خرید امتیاز ئاکو کرمانشاه شکست و سرخ‌پوشان وارد چرخه رقابت‌های لیگ دسته اول شدند.

کری سرمربی پرسپولیس: من متخصص صعود هستم

مسابقات لیگ دسته اول فوتبال زنان قرار است از 24 آبان‌ماه آغاز شود و در فاصله حدوداً 20 روز تا انجام رقابت‌ها، به سراغ شادی رضایی رفتیم؛ سرمربی جوان و دهه هفتادی سرخ‌پوشان که مسئولیت مهمی را عهده‌دار شده و به نظر می‌رسد که فصل پرماجرایی در انتظار رضایی است. شادی رضایی که تجربه صعود به لیگ دسته اول و لیگ برتر فوتبال زنان را در کارنامه‌اش دارد، حالا در 33 سالگی عهده‌دار مسئولیت هدایت تیم زنان پرسپولیس شده و در اولین گفت‌وگوی تفصیلی خود بعد از پذیرش هدایت سرخ‌پوشان، درباره شرایط تیم زنان پرسپولیس و مسیر پیش‌روی این تیم صحبت کرده است که مشروح صحبت‌های رضایی را در ادامه می‌خوانید.

از پیشنهادی که داشتید و پذیرفتید که هدایت پرسپولیس را عهده‌دار شوید، شروع کنیم. اولین سرمربی تیم زنان تاریخ پرسپولیس بعد از انقلاب؛ نظرتان چیست؟
درباره پیشنهاد پرسپولیس و ورود این باشگاه به تیمداری در فوتبال زنان برای اولین‌بار در طول ۴ دهه اخیر، اوایل برایم زمانی‌که این مسئله مطرح شد، باورکردنی نبود؛ چون در چند سال اخیر، همواره بحث حضور سرخابی‌ها در فوتبال زنان مطرح بود و هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداده بود. مشغول مذاکره با ۲ تیم لیگ برتری بودم اما وقتی ماجرای تیمداری باشگاه پرسپولیس جدی شد و از این باشگاه پیشنهاد دریافت کردم، برای خودم خیلی جذاب بود و بهترین پیشنهاد دوران مربیگری‌ام بود.

در این روزهایی که از تشکیل تیم زنان پرسپولیس گذشته، شرایط چطور بوده است؟
تا به امروز هر چه لازم داشتیم تا بتوانیم مطابق با برنامه‌ریزی انجام‌شده برای برگزاری تست‌ها و تمرینات کار را پیش ببریم، به طور قابل‌قبولی از سوی باشگاه فراهم شده است. ما قرار است تمرینات خودمان را در ورزشگاه کوه‌پای انجام بدهیم؛ چون با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، هر جایی نمی‌توانیم تمرین کنیم و زمین چمن طبیعی مناسب بسیار محدود است. مسابقات‌مان در زمین چمن مصنوعی برگزار خواهد شد و ما هم در زمین چمن مصنوعی خودمان را آماده رقابت‌ها می‌کنیم. امیدوارم شرایط به سمتی برود که تیم‌های فوتبال زنان هم بتوانند تمرینات و مسابقات خود را در زمین چمن طبیعی برگزار کنند؛ چون به‌ویژه در تهران واقعاً بحران پیدا کردن زمین چمن مصنوعی مناسب را داریم!

تست‌گیری‌های پرشماری هم داشتید و آیا از این تست‌ها هم بازیکنی انتخاب شد؟ برنامه زمانی تمرینات‌تان شروع فصل چگونه است؟
از تست‌هایی هم که برگزار شد، خوشبختانه بازیکنان مستعدی شناسایی شدند و انشالله در خدمت‌شان هستیم. از شنبه هفته آتی، رسماً تمرینات‌مان آغاز می‌شود و فکر می‌کنم تا به امروز ۸۰-۷۰ تیم‌مان بسته شده و طی روزهای آتی وضعیت لیست‌مان را نهایی خواهیم کرد. از زمان آغاز تمرینات تا موعد اولین بازی‌مان در لیگ یک، فقط حدود ۳ هفته فرصت داریم که فرصت زیادی نیست اما امیدوارم که بتوانیم به هماهنگی لازم برسیم و عملکرد خوبی داشته باشیم. واقعاً در بحث نقل‌وانتقالات، کادر مدیریتی باشگاه همراهی لازم را داشتند و از آن‌ها بابت بسته‌شدن یک تیم خوب قدردانی می‌کنم.

با بازیکن اسم‌ورسم‌داری هم توافق کرده‌اید؟
ما حدود ۱۰ روز را برای بررسی عملکرد بازیکنان مدنظرمان گذاشتیم تا بتوانیم بهترین نفرات را انتخاب و برای جذب‌شدن به باشگاه معرفی کنیم. در این میان حتی با برخی بازیکنان لیگ برتری هم توافق کردیم و با وجود آنکه قرار است در لیگ یک به میدان برویم، به‌واسطه اسم و آوازه پرسپولیس، این بازیکنان پذیرفتند که به تیم ما بیایند و درخدمت‌شان باشیم. یکسری محدودیت‌ها هم در زمینه جذب بازیکن غیرتهرانی وجود داشت اما با این‌حال خوشحالم که با بازیکنان خوشنام و ملی‌پوش به توافق رسیدیم که به‌زودی معارفه‌شان از سوی باشگاه انجام می‌شود.

با توجه به مشکلات زیرساختی که فوتبال ایران با آن درگیر است، محل برگزاری مسابقات خانگی تیم زنان پرسپولیس مشخص شده؟
هنوز مشخص نیست که تیم‌مان کجا قرار است مسابقات خانگی خود را برگزار کند. مسئولان باشگاه در تلاش هستند تا بهترین زمین ممکن را با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، در نظر بگیرند و انتخاب کنند. امیدوارم شرایطی مهیا شود که هواداران باشگاه پرسپولیس بتوانند بازی‌های تیم ما را از نزدیک تماشا کنند؛ چون این مسئله واقعاً برای ما خوشحال‌کننده است و باعث دلگرمی خواهد بود. اینکه در تهران مسابقه‌ای با حضور پرشمار تماشاگران برگزار شود، بدون‌شک باعث جذابیت مضاعف فوتبال زنان خواهد شد.

قرعه‌کشی هم انجام شد و به نظر می‌رسد که راه سختی پیش‌روی تیم‌تان برای رسیدن به لیگ برتر است.
فکر می‌کنم قرعه سختی نصیب‌مان شده است؛ البته که در گروه دوم هم تیم‌های قابل‌احترامی حضور دارند. ایساتیس فارس که از لیگ برتر سقوط کرده و جزو تیم‌های خوب و موفق فوتبال زنان محسوب می‌شود. پاس همدان هم در سالیان گذشته در لیگ یک عملکرد خوبی داشته و فصل قبل با بدشانسی نتوانستند به لیگ برتر برسند. مهرگان پردیس هم که از لیگ دسته دوم به لیگ یک آمده و شاهو کامیاران هم جزو تیم‌های خوب غرب کشور است و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. امیدوارم که تیم‌مان بتواند با توجه به هواداران پرشور و فهرستی که در اختیار دارد، عملکرد قابل‌قبولی از خود به جای بگذارد؛ چرا که انتظاراتی که از تیم وجود دارد، ارائه نمایش‌های خوب در حد و نام باشگاه بزرگ پرسپولیس است و متخصص صعود را آورده‌اند تا تیم را سریعاً به لیگ برتر ببرد (با خنده)

شما البته تجربه صعود به لیگ برتر را همراه با تیم تیکا در ۲ فصل قبل دارید.
مسیری که تیکا برای رسیدن به لیگ برتر طی کرد، بسیار متفاوت مسیر پیش‌روی پرسپولیس است؛ چون تیکا بازیکنانی داشت که چندین سال کنار هم بازی کرده بودند و از هماهنگی بالایی برخوردار بودند و در حال حاضر اکثریت بازیکنان آن تیم در تیم‌های لیگ برتری عضو هستند و در تیم‌های ملی فعالیت دارند. شرایط پرسپپولیس متفاوت است چون تیم به تازگی تشکیل شده و زیرساخت‌های را از قبل نداشته و تیم‌های پایه هم نداشته و این مسئله کار ما را خیلی سخت می‌کند اما امیدوارم بتوانیم از پس این کار بر بیاییم.

با لباس استقلال هم دیده شدید؛ ماجرای آن عکس با لباس آبی و تیم استقلال چیست؟
من سال ۹۷-۱۳۹۶ با تیم استقلال جنوب تهران که سابقه حضور در لیگ دسته اول فوتبال زنان را هم دارد، همکاری داشتم که در آن فصل توانستیم هم در لیگ برتر فوتبال و هم فوتسال در مسابقات استان تهران به مقام قهرمانی برسیم. در آن زمان تیم‌های مطرحی در لیگ تهران حضور داشتند که شاخص‌ترین آن‌ها، تیم رایزکو صفادشت که الان در سوپرلیگ فوتسال زنان حضور دارد، بود.

تجربه حضورتان در لیگ برتر هم با تیم آوا چندان موفق نبود و حضور پرماجرا و پرحاشیه‌ای داشتید.
اتفاقات رخ‌داده در فصل گذشته را نمی‌خواهم خیلی باز کنم؛ چون تجربه سختی برای خودِ من بود و فکر می‌کنم در دوران مربیگری هر کسی این اتفاق بیفتد. به خودم افتخار می‌کنم که در تجربه اولم، با بازیکنانی که خودم آن‌ها را در این سال‌ها پرورش دادم، در لیگ برتر حضور پیدا کنم و به خاطر بازیکنان واقعاً تصمیم گرفتم که در آوا کارم را دنبال کنم وگرنه در همان زمان انتقال تیکا به آوا (بعد از صعود به لیگ برتر) به دنبال جدایی بودم.

خیلی‌ها شما را با عملکردتان در آوا در فصل گذشته که در لیگ برتر حضور داشتید، قضاوت کردند؛ هر چند که صعود به لیگ دسته اول و لیگ برتر را در کارنامه‌تان دارید. راجع به فصل گذشته بیشتر صحبت می‌کنید؟
تجربه مربیگری در تیم‌های مختلف با شرایط متفاوتی را داشته‌ام؛ از مواقعی که ما پول و اسپانسر نداشتیم و تیم به سختی شکل می‌گرفت تا تجربه تلخی که فصل گذشته داشتم. متاسفانه خیلی چشم‌هایشان را روی رزومه من در این سال‌ها بسته‌اند و می‌خواهند با نتایجی که فصل گذشته در آوا به‌دست آوردم، من را قضاوت کنند. هر کسی شجاعت این کار را ندارد که بالا سر تیمی قرار گیرد که بازیکنان‌اش جوان هستند و تجربه حضور در لیگ برتر را ندارند؛ با بازیکنانی ۲۰-۱۹ ساله فصل پیش در لیگ برتر حضور پیدا کردیم و از ابتدای تشکیل تیم، مشکلاتی داشتیم و متاسفانه هیچ‌کدام از بازیکنانی که می‌خواستم جذب نشدند. وقتی شما ابزار مناسب برای حضور در لیگ برتر را نداشته باشی، قطعاً نمی‌توانی نتیجه خوبی کسب کنی. من چند تا هفته مانده به پایان نیم‌فصل اول، استعفایم را داده بودم اما به درخواست باشگاه، تا پایان نیم‌فصل نخست پای تیم ایستادم و به دلیل مشکلات پرشماری که وجود داشت، جدا شدم.

صحبت پایانی را درباره پرسپولیس انجام بدهیم و فصلی که در پیش دارید. فکر می‌کنید شرایط چطور پیش خواهد رفت؟ قول صعود می‌دهید؟
فکر می‌کنم خدا خیلی دوستم داشته که چنین مسیری را مقابل من قرار داده و من با همه انگیزه و توانی که دارم، تلاش می‌کنم تا پرسپولیس را موفق کنم. خیلی افتخار می‌کنم که پرسپولیس به سراغ من آمده و من جزو گزینه‌هایشان بودم و انشالله پاسخ اعتمادشان را با کسب عنوان قهرمانی و صعود به لیگ برتر بدهم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • امپراطور

      آفرین بانو🙏🏻❤❤❤

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج