۱۴۰۱۸۵۱
۳۲۸
۳۲۸
پ

رپورتاژ آگهی

تین کلاینت چیست؟ مزایا و معایب تین کلاینت

این دستگاه با متصل شدن به سرور مرکزی، از دانلود بد افزارها جلوگیری کرده و باعث ایجاد امنیت در سیستم می شود. همچنین هزینه بسیار کم این دستگاه ها، از دیگر عواملی است که سبب محبوبیت آن در بین سازمان های مختلف می شود. در ادامه این مطلب، به بررسی بیشتر این دستگاه خواهیم پرداخت.

امروزه یکی از بهترین تجهیزاتی که می تواند در کنار کارایی فوق العاده خود به کاهش هزینه ها در هر سازمان کمک کند، تین کلاینت می باشد. این دستگاه با متصل شدن به سرور مرکزی، از دانلود بد افزارها جلوگیری کرده و باعث ایجاد امنیت در سیستم می شود. همچنین هزینه بسیار کم این دستگاه ها، از دیگر عواملی است که سبب محبوبیت آن در بین سازمان های مختلف می شود. در ادامه این مطلب، به بررسی بیشتر این دستگاه خواهیم پرداخت.

تین کلاینت چیست؟ مزایا و معایب تین کلاینت

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت به رایانه کوچکی گفته می شود که اگر چه از منابع سخت افزاری بسیار کمی استفاده می کند، اما در مقابل، بیشترین کارایی و همچنین امنیت را برای شبکه های رایانه ای فراهم می کند. در واقع این دستگاه به دلیل اندازه کوچکی که دارد، جایگزینی برای کیس های کامپیوتری به شمار می رود. از این رو، بهترین انتخاب برای محیط ها و فضاهای کوچک محسوب می شود.

در خصوص سیستم عامل این دستگاه ها، باید بدانید که به صورت EMBEDDED است که قابلیت پشتیبانی هر دو خانواده ویندوز و لینوکس را دارا می باشد. یکی از دلایلی که سبب شده است امروزه اکثر شرکت ها برای خرید تین کلاینت اقدام کنند، مزیت های آن نسبت به کامپیوتر نیز می باشد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

عملکرد شبکه مبتنی بر تین کلاینت چگونه است؟

در واقع، شبکه های مبتنی بر کلاینت، دارای یک یا چند سرور هستند که از عملکردهای منحصر به فردی استفاده می کنند. سیستم عاملی که این سیستم می تواند استفاده کند، می تواند یونیکس، لینوکس یا ویندوز باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر سیستم عامل، نرم افزار کنترلی نیز بر روی این سرورها نصب شده است که می تواند کلاینت ها را نیز کنترل کند. این نرم افزار ها اغلب توسط شرکت های نرم افزاری تولید شده و به صورت رایگان نیز عرضه می شوند.

کاربرد تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت ها با توجه به کاربرد هایی که دارند، استفاده از آن ها در اکثر سازمان ها نیز امکان پذیر است. اما از جمله بزرگترین مشتریانی که از این دستگاه استفاده می کنند، مشتریانی همچون آژانس های هواپیمایی، بانک ها و سازمان هایی هستند که دارای شعبات مختلفی نیز می باشد.

نکته ای که باید در خصوص خرید مینی کامپیوتر تین کلاینت بدانید، این است که در این سیستم ها هاردیسک وجود ندارد و نمی توان روی آن ها نرم افزار دانلود کرد. اما در مقابل امنیت در سیستم بسیار زیاد است به طوریکه هیچ ویروسی نمی تواند سیستم را تهدید کند. از این رو، امروزه اکثر مدارس نیز از آن ها بهره می برند. خوب است بدانید که تین کلاینت قابل ارتقاء با هزینه بسیار کمی می باشد. به طور کلی، مهم ترین ویژگی های شبکه های مبتنی بر تین کلاینت را می توان موارد زیر نیز معرفی کرد:

  • کنترل و نظارت
  • امینت
  • هزینه سخت افزار
  • قابلیت ارتقاء
  • ذخیره انرژی
  • پهنای باند

تین کلاینت چیست؟ مزایا و معایب تین کلاینت

انواع تین کلاینت

اگر بخواهیم انواع تین کلاینت را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بررسی کنیم، بایستی بدانید که به سه دسته مختلف تقسیم می شوند که در ادامه بررسی می کنیم:

تین کلاینت حرفه ای

اگر برای فعالیت های سنگین، قصد خرید تین کلاینت دارید، پیشنهاد ما تین کلاینت های حرفه ای می باشند. این تین کلاینت ها ازعملکرد به خصوصی برخوردار بوده و پردازنده ای بسیار قوی دارا هستند. از ویژگی های حائز اهمیت تین کلاینت های حرفه ای می توان به امکانات سخت افزاری ویژه اشاره کرد که توانایی ساپورت نرم افزار های سنگین را فراهم می سازند. 

تین کلاینت نیمه حرفه ای

نوعی دیگر از تین کلاینت ها، تین کلاینت های نیمه حرفه ای می باشند که اکثر ادارات و سازمان ها می توانند از آن استفاده کنند. همچنین خرید مینی کامپیوتر یا همان تین کلاینت نیز برای افرادی که در منزل کارهای سبک یا نیمه سنگین انجام می دهند، مناسب است. لازم به ذکر است که در تین کلاینت های حرفه ای هاردیسک و فن وجود ندارد که همین امر سبب جلوگیری از مشکلات احتمالی می شود.

تین کلاینت های ساده

نوعی دیگر از تین کلاینت ها، تین کلاینت های ساده یا زیرو کلاینت ها هستند که به دلیل نداشتن سخت افزار های مورد نیاز، امکانات و قابلیت های آن ها به محدودیت های سرور بستگی دارد. 

مزایا و معایب تین کلاینت

تین کلاینت ها سیستم هایی هستند که برای دسترسی به برنامه ها و خدمات مختلف به شبکه ای از سرورها متصل می شوند. تفاوت تین کلاینت و مینی پی سی در نوع کاربری بوده که دارای خصوصیات متفاوتی هستند. از این رو، باید بدانید که دارای مزایای بسیاری می باشند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:  

  1. بهبود امنیت: یکی از مهم ترین مزیت های تین کلاینت ها، میزان امنیت آن ها نسبت به کامپیوتر های شخصی است. در صورتی که از آن ها در محیط های کاری استفاده کنید، با پیکربندی درست مکانیزم های امنیتی سرور، هیچ فردی نخواهد توانست با کد های مخرب و یا بد افزار ها سیستم را دستکاری و یا دچار مشکل کند.
  2. هزینه مقرون به صرفه و کمتر: همانطور که می دانید تین کلاینت ها از قطعات و تچهیزات کم ترین نسبت به کامپیوتر ها دارا می باشند، بنابراین هزینه کمتری دارند.
  3. مدیریت پذیری بیشتر: مدیریت تین کلاینت ها نسبت به کامپیوتر ها بسیار راحت تر و ساده تر است. چرا که در مرکز داده امکان ارتقاء سیاست های امنیتی و دیگر موارد را می توان به جای دستگاه های نقطه پایانی مدیریت کرد. در این صورت، دستگاه کمتر مورد خرابی شده و بهره وری در بین کاربران نیز افزایش می یابد.

تین کلاینت چیست؟ مزایا و معایب تین کلاینت

روش های استفاده از تین کلاینت

برای استفاده از تین کلاینت به طور کلی سه روش خدمات اشتراکی، مجازی سازی دسکتاپ و یا مرورگر. در روش خدمات اشتراکی، کاربران از یک سیستم عامل و برنامه کاربردی مبتنی بر سرور در ایستگاه های تین کلاینت استفاده می کنند. در این روش، کاربران تنها می توانند کارهای ساده و راحتی همچون ایجاد پوشه و اجرای برخی از برنامه های تایید شده فناوری اطلاعات انجام دهند.

همچنین در روش مجازی سازی دسکتاپ نیز هر دسکتاپ در یک ماشین مجازی به دور از دیگر ماشین های مجازی عمل می کند. اگر چه سیستم عامل ها و برنامه ها دارای منابع مشترکی نیستند، اما از نظر فیزیکی بر روی یک سرور در فاصله ای دور قرار دارند. لازم به ذکر است که این منابع که مجازی سازی شده اند، بر روی هر دستگاهی که امکان اتصال به سرور داشته باشد، قابل دسترسی می باشد.

در روش دیگر استفاده از تین کلاینت که رویکرد مبتنی بر مرورگر است، یک دستگاه معمولی متصل به اینترنت عملکردهای عملی خود را در یک مرورگر وب به جای یک سرور راه دور انجام می دهد. به طوریکه پردازش داده ها بر روی دستگاه تین کلاینت انجام می شود، اما پردازش نرم افزار و داده ها از طریق شبکه بازیابی می شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج