۱۰ اتومبیل کانسپت که هوش از سرتان میبرند!
اتومبیلهای مفهومی بیانگرِ نگاهی جذاب و پویا نسبت به آینده طراحی و مشخصات فنی خودروها هستند. در حال حاضر اکثر اتومبیلهای مفهومی هرگز به تولید انبوه نرسیده و تنها طراحان و مهندسان برتر صنعت خودروسازی جهان از نمونههای یاد شده برای ساخت و توسعه محصولات جدیدِ خودروسازان گوناگون الهام میگیرند.
برترینها: اتومبیلهای مفهومی بیانگرِ نگاهی جذاب و پویا نسبت به آینده طراحی و مشخصات فنی خودروها هستند. در حال حاضر اکثر اتومبیلهای مفهومی هرگز به تولید انبوه نرسیده و تنها طراحان و مهندسان برتر صنعت خودروسازی جهان از نمونههای یاد شده برای ساخت و توسعه محصولات جدیدِ خودروسازان گوناگون الهام میگیرند.
این روزها اکثر اتومبیلهای برقی چهرههایی خشن و غضبناک داشته و نامهای بزرگ صنعت خودروسازی جهان از آنها برای نمایش ایدههای جسورانه و آیندهنگرانه خود برای ساخت اتومبیلهای برقی استفاده میکنند. در ادامه ما ۱۰ طرح مفهومی برتر و زیبا از اتومبیلهای برقی و آیندهنگرانه را به شما نشان خواهیم داد.
هیوندای ۴۵ (Hyundai ۴۵)
طراحی و ایدههای جدید هیوندای چشمنواز نیست؛ اما هیوندای ۴۵ کمی متفاوت بوده و توجه ما را به خود جلب کرده است. هیوندای ۴۵ کراساوور ی زیبا بوده و طراحان آن بیشتر برروی سادگی و راحتی هیوندای ۴۵ تاکید داشتهاند. اتومبیل یاد شده دربهایی کشویی دارد و در آن دوربینهای دیجیتال جایگزین آینههای بغل شدهاند. در هیوندای ۴۵ صندلیها میچرخند تا ورود و خروج سرنشینان آسانتر شود.
فیات سنتو ونتی (Fiat Centoventi)
فیات به دلیل ساخت اتومبیلهای عجیب و غریب، شهره عام و خاص بوده و سنتو ونتی هم یکی از محصولاتِ جالبِ توجه ایتالیاییها است. سنتو ونتی را میتوان به راحتی شخصیسازی کرد. طراحی این محصول به گونهای است که هر شخصی به راحتی میتواند رنگهای بی حد و مرز و مورد علاقه خود را برای ظاهر بیرونی سنتو ونتی انتخاب کرده و باتری آن را بنابر خواست و نیاز خود در خانه تعویض و جایگزین کند.
نکته ایده فوقالعاده فیات این است سنتو ونتی هزینهها را کاهش داده و دیگر نیازی به مراجعه به نمایندگیهای فیات برای تعویض و تعمیر باتری و... نیست. ایده فیات بسیار خوب بوده و ما امیدواریم که از ایده خود برای ساخت اتومبیلهای برقی ارزشمند و مصرفگرایانه استفاده کند.
کادیلاک ئی وی (Cadillac EV)
کادیلاک ئیوی هم بیشتر برروی سفارشیسازی تاکید داشته و راننده توان انتخاب و جایگزینی باتریهای اتومبیل مفهومی آمریکاییها را دارد. در واقع راننده کادیلاک ئیوی توان انتخاب باتری بُرد کوتاه با سیستم تمام چرخ محرک و یا باتری دور بُرد با سیستم دیفرانسیل جلو و یا عقب را دارد!
نمونههایی از ایده خلاقانه کادیلاک در اتومبیلهای برقی امروزی دیده میشوند؛ اما طرح و کابرد آنها مانند اتومبیل مفهومی کادیلاک نیست. به غیر از نکات یادشده چیز زیادی نمیتوان درباره طرح مفهومی کادیلاک بیان کرد. ما امیدواریم که جنرالموتورز بزودی اطلاعات بیشتری در رابطه با کادیلاک ئیوی منتشر کرده و ما را بیشتر با آینده اتومبیلهای برقی آشنا کند.
هوندا ئی پروتوتایپ (Honda E Prototypes)
اخیراً کمپانی هوندا برای ساخت نسل بعدی اتومبیلهای برقی از رویکردی جسورانه استفاده کرده است. ژاپنیها با استفاده از نمونههای کلاسیک و مرتبط به دهه ۱۹۶۰ دو اتومبیل برقی را معرفی کردهاند. پروتوتایپهای ئی کمپانی هوندا شامل هاچبکی شهری و رودستری دو درب است. هر دو اتومبیل اسپرت بوده و به سیستمهایی مانند دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شدهاند.
مدل هاچبک سال آینده در بازار اروپا عرضه خواهد شد؛ اما مردم آمریکایشمالی نباید منتظر آن باشند. در حال حاضر تعداد زیادی از اتومبیلهای برقی در آمریکا عرضه شده و فعلاً مردم آمریکا میتوانند با آنها سرگرم بشوند.
فولکس واگن آی دی باز (Volkswagen ID. Buzz)
فولکسواگن با رونمایی از آیدیباز تحسین منتقدان را برانگیخت. آیدیباز اتومبیلی برقی بوده و ریشه در گذشتههای دور دارد. ما باید آیدیباز را نسل بعدی «iconic VW buss» بدانیم. اتومبیل مذکور در سال ۲۰۲۲ راهی بازار شده و ما به شدت منتظر آن هستیم. آیدیباز توان پیمایش ۳۷۰ مایل را با یکبار شارژ داشته و از این نظر با تسلا مدل اس (Tesla Model S) برابری میکند. اما با این تفاوت که آیدیباز دو برابر تسلا فضای بار و صندلی دارد.
لکسوس ال اف ۳۰ (Lexus LF-۳۰)
اکنون در جهانِ طرحهای مفهومی اتومبیلهای برقی ، به غولی واقعی میرسیم. لکسوس الاف ۳۰ سدانی فوقالعاده بوده و از نظر ظاهری شبیه به اتومبیلهای مورد استفاده در فیلمهای علمی و تخیلی است. لکسوس برای هر کدام از چرخهای الاف ۳۰ پیشرانهای الکتریکی در نظر گرفته و مجموعه پیشرانههای الکتریکی آن قدرت بالایی خواهند داشت.
فناوری به کار رفته در الاف ۳۰ بسیار پیشرفته است؛ اما در صورت عدم استفاده از تکنولوژی یاد شده، باز هم باید لکسوس را به خاطر طراحی الاف ۳۰ ستایش کرد. الاف ۳۰ جالبترین اتومبیل برقی جهان است که تا به امروز به تولید رسیده و شکل ظاهری، خطوط بیرونی و طراحی کابین آن مربوط به جهانِ ما نیست!
مرسدس بنز اف ۰۱۵ (Mercedes-Benz F ۰۱۵)
مرسدسبنز میگوید که اف ۰۱۵ نشانی از نهایت تجملگرایی در آینده است. ظاهر اتومبیل یاد شده جسورانه بوده و به همین دلیل باید ادعا مرسدسبنز را جدی بگیریم. اف ۰۱۵ تنها اتومبیل خودران در لیست ما است. مطمئناً شما توان رانندگی با اف ۰۱۵ را دارید؛ اما نمیتوانید امکانات و ویژگیهای سرگرمکننده آن را نادیده بگیرید. صندلی راننده و سرنشین جلو میچرخد و در حقیقت باید اف ۰۱۵ را نمونهای آیندهنگرانه از لیموزینهای بدون راننده دانست. همچنین شش صفحه نمایش برای تماشای فیلم، بازی و... در اختیار سرنشینان قرار گرفته است.
لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millennio)
مطمئناً هر کدام از اتومبیلهای مفهومی لامبورگینی نظر هواداران آن را جلب کرده و باید گفت که ترزو میلینیو هم از این قاعده مستثنی نیست. ترزو میلینیو اولین لامبورگینی برقی بوده که از انرژی برق برای نمایش قدرت و رسیدن به جنون سرعت استفاده میکند. ترزو میلینیو از فیبر کربن ساخته شده و بسیار سبک است؛ بنابراین بدون شک یکی از سریعترین اتومبیلهای جهان را باید ترزو میلینیو دانست.
اینفینیتی پروتوتایپ ۹ (Infiniti Prototype ۹)
اینفینیتی پروتوتایپ ۹ به دلایل گوناگون، اتومبیلی شگفتانگیز است. اول اینکه اینفینیتی شهرت فراوانی در ساخت و توسعه سدانها و کراس اوورهای خستهکننده داشته و دیگر کمتر کسی برای خرید محصولات آن اشتیاق چندانی نشان میدهد.
دوم اینکه ساخت اتومبیلی مشابه با خودروهای مسابقهای دهه ۳۰ توسط خودروسازی لوکس و ژاپنی را نمیتوان باور کرد. در پایان باید گفت که ظاهراً همه چیزهای گذشته دوباره و به شکل وسیعی تولید خواهند شد! پیشرانه برقی پروتوتایپ ۹ در عقب قرار گرفته و از باتری ۳۰ کیلووات ساعتی استفاده میکند. توان اتومبیل مفهومی اینفینیتی ۱۴۸ اسببخار بوده و حداکثر سرعت آن حدود ۱۶۸ کیلومتر در ساعت است.
پژو اونیکس (Peugeot Onyx)
در ابتدا رونمایی کمپانی پژو از طرح مفهومی اتومبیلی برقی بسیار تعجب برانگیز بود؛ اما آنها در سال ۲۰۱۲ همه چیز را بر برهم زده و از اتومبیل مفهومی اونیکس رونمایی کردند. البته اونیکس بیشتر شبیه به اثری هنری بود و کمتر به اتومبیلی واقعی شباهت داشت. نکته مهم این است که اونیکس کاملاً برقی نبوده و باید آن را ایدهای متفاوت و آیندهنگرانه از اتومبیلهای هیبریدی دانست.
اتومبیل مذکور از پیشرانه ۶۰۰ اسببخاری و ۳.۷ لیتری V۸ استفاده میکند. پژو در اونیکس از صندلیها و پارچههایی یک تکه استفاده کرده است. داشبورد اونیکس از روزنامههای بازیافتی ساخته شده و قسمتهایی از بدنه آن از مس خالص است. اغلب اتومبیلها محیطزیست و طبیعت را نابود میکنند؛ اما اونیکس این گونه نبوده و پژو را سربلند کرده است.
منبع: hotcars
نظر کاربران
لعنت به همچون کسایی که خودروی لوکس فقط نشان ملت مدیدن اجازه دیگر ندارن
پراید از همشون بهتره
پاسخ ها
دیگه گندشو درآوردین !! بسه دیگه خودشیرینی تا تقی به توقی میخوره بعضیا میگن پراید ال و پراید بل جمع کنید دیگه
فقط پراید
فكر كنم لعنتيا از روي پرايد كپي كردند لامصبا بايد حق كپي رايت بديد .
اون لکسوس واقعا ادمو دیوانه میکنه
عالی بود بخصوص هوندا
زیر هر پوست ماشینی اسم پراید هست
بسه دیگه بی مزه شد
پاسخ ها
پراید پراید پراید بامزه شد الان فکر کنم
پراید -پراید-پراید=پراید................................
فقط اون فولکس عجب چیزیه آرزومه
اینجا هم دو تا شرکت انحصاری که خودرو سازی ایران رو توی شصت سال پیش زندانی کرده
پرایدم آرزوست
جالب بودن
پژو جذابتره
چی میگی باو ... همین الان داشتم سر معامله پرایدم با یه پژو چپی چونه میزدم.
اینا رو نمیتونم باور کنم
من دارم تو آدمک ها میمیرم تو برام از پریا قصه میگی
من توی تیرگی وحشت میپوسم برام از خنده چرا قصه میگی....
بکشید بیرون از این پراید عزیزم دیگه خز شده