۱۴۵۷۵۹۰
۱۲۷۹
۱۲۷۹
پ

بارش برف و رگبار شدید باران در استان تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح قرمز از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی طی روز شنبه (۷ مهرماه) خبر داد.

ایسنا: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح قرمز از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی طی روز شنبه (۷ مهرماه) خبر داد.

براساس این هشدار، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مناطق مستعد احتمال تگرگ، کاهش دما، در ارتفاعات بالادست بارش برف در روز شنبه (۷ مهرماه) در دامنه و ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و رگبار شدید باران در استان تهران

از همین رو، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، شکلگیری روان‌آب و سیلاب، سقوط سنگ، احتمال رانش کوه، مه و کاهش شعاع دید، بارش برف و گاهی کولاک برف در قله‌ها، وزش باد شدید، خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

در همین راستا اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به خودداری اکید از هرگونه تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و امدادی توصیه کرده است.

علاوه بر این، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی‌رنگ نیز از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی که از اواخر وقت امروز (۶ مهرماه) آغاز می‌شود و تا صبح روز یکشنبه (۸ مهرماه) ادامه دارد، آورده است: رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مناطق مستعد احتمال تگرگ، کاهش دما، در ارتفاعات بالادست بارش برف در استان تهران، به ویژه مناطق شمالی و ارتفاعات وجود دارد.

از همین رو احتمال طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکلگیری روان‌آب و سیلاب، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، مه و کاهش شعاع دید به ویژه در ارتفاعات، بارش برف و گاهی کولاک برف در قله‌ها، وزش باد شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

در همین راستا اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به خودداری اکید از هرگونه تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و امدادی توصیه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج