۱۴۵۷۷۶۷
۱۰۷۰
۱۰۷۰
پ

بارش باران پاییزی از این تاریخ شدت می‌گیرد

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران طی هفته جاری در مناطق مختلف کشور و وزش باد شدید در برخی نقاط خبر داد.

ایسنا: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران طی هفته جاری در مناطق مختلف کشور و وزش باد شدید در برخی نقاط خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۷ مهر) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان، مرکزی برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات، کرمان، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شرق کردستان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات مرکزی البرز بارش برف پیش بینی می‌شود.

بارش باران پاییزی از این تاریخ شدت می‌گیرد

او ادامه داد: شدت بارش در این روز در گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات مرکزی البرز خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (۸ مهر) در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان مرکزی و جنوب کرمان، دوشنبه (۹ مهر) در استان‌های زنجان قزوین، البرز، تهران و مازندران و سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ مهر) در شمال غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر ، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان مرکزی و زنجان رخ خواهد داد.

او ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی میشود.

به گفته ضیاییان دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهد شد.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد و پس فردا (۹ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۵ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه سانتیگراد و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ و ۴۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

بارش باران پاییزی از این تاریخ شدت می‌گیرد

تهران، آماده‌باش دربرابر بارش‌های شدید امروز

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از آماده‌باش نیروهای امدادی برای بارش های امروز خبر داد.

علی نصیری ضمن عرض تبریک روز آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: سازمان هواشناسی کشور برای استان تهران هشدار قرمز صادر کرده و عنوان شده که از امروز به مدت سه روز، در تهران بارش باران خواهیم داشت.

وی افزود: در سطح شهر، بارش باران به صورت نم نم و آرام است اما در ارتفاعات از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر، انتظار بارش های بسیار شدید و رگبارهای طولانی مدت خواهیم داشت.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خطاب به ورزشکاران ادامه داد: به همه کوهنوردان و ورزشکاران توصیه می کنیم امروز اصلا به ارتفاعات نروند تا خطری سلامتی‌شان را تهدید نکند.

نصیری گفت: در مناطق ۱، ۲، ۵ و ۲۲ تهران که کوهستانی هستند؛ احتمال وقوع سیلاب وجود دارد و چون امروز شاهد اولین بارش پائیزی هستیم و زمین خشک است؛ احتمال بهم پیوستن قطرات باران و جاری شدن روان آب ها وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: از تردد غیرضرور خوداری کنید، در اطراف مسیل ها و رودخانه اطراق نکنید و امروز را برای شروع سفرهای جاده‌ای خود انتخاب نکنید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آماده باش همه نیروهای امدادی خبر داد و اظهار کرد: امیدوارم  این چند روز را بدون هیچ حادثه‌ای خاصی بگذرانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج