۱۰۱۳۲۴۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

سردار و طارمی در مرز عبور از دایی و خداداد!

مهدی طارمی و سردار آزمون در این فصل از رقابت های لیگ های پرتغال و روسیه هر کدام ۱۳ گل به ثمر رسانده اند و رقابت جالبی را برای عنوان بهترین گلزن ایرانی حاضر در اروپا دارند.

ورزش سه: مهدی طارمی و سردار آزمون در این فصل از رقابت های لیگ های پرتغال و روسیه هر کدام ۱۳ گل به ثمر رسانده اند و رقابت جالبی را برای عنوان بهترین گلزن ایرانی حاضر در اروپا دارند.

بعید است دراگان اسکوچیچ نیز در انتخاب نفرات تیم ملی برای بازی های مقدماتی جام جهانی بتواند از نام مهدی طارمی و سردارآزمون بگذرد. هر مربی دیگری هم که بود ، تنها تفاوتی که نهایتا ایجاد می شد در شرح وظایف درون زمین تغییر ایجاد می شد وگرنه جای سردار و طارمی در خط حمله تیم ملی ایران تثبیت شده به نظر می رسد.

شاید اگر مهدی طارمی از نظر سبک بازی انعطاف بیشتر و توانایی های متنوع تری نداشت آن وقت حضور این دو بازیکن در یک پست خاص که همان مهاجم نوک و گلزن بود می توانست منجر به نیمکت نشینی یکی از آن ها شود اما طارمی می تواند به عنوان مهاجم دوم و وینگر هم بازی کند و این باعث شده که خط حمله تیم ملی بتواند از تمام پتانسیلی که دارد بتواند استفاده کند. این اتفاق و رابطه صمیمانه ای که این دوبازیکن باهم دارند، باعث شد که عملکردشان شبیه زوج های کلاسیک خط حمله ، چیزی شبیه زوج اندی کول و دوایت یورک در منچستر یونایتد دهه نود باشد.

رقابت در روسیه و پرتغال

با حضور مهدی طارمی در لیگ پرتغال ، این دو مهاجم فوتبال ایران در ویترین اروپایی و در معرض مقایسه ای منطقی قرار داده است. آمار و ارقام اما شرایط جالبی را به وجود آورده اند. سردار در زنیت سن پترزبورگ و در لیگ روسیه ۱۳ گل و طارمی در ریوآوه و لیگ پرتغال ۱۳ گل تا اینجای فصل به ثمر رسانده اند. در شرایطی که دیگر مهاجمان ایرانی حاضر در فوتبال اروپا در این فصل نتوانسته اند گل های زیادی به ثمر برسانند ، رقابت اصلی برای انتخاب بهترین گلزن لژیونر حاضر در اروپا بین سردار و طارمی است.

ماجرای جالب اما اینجا است که این رقابت نزدیک و شباهت آماری فقط به تعداد گل ها مربوط نمی شود. سردار ۲۵ بازی و طارمی ۲۶ بازی انجام داده اند اما طارمی ۲۲ بازی را از ابتدا و ۱۹۸۵ دقیقه بازی کرده و سردار ۲۳ بازی را از ابتدا و ۱۹۲۹ دقیقه بازی کرده است. با این وجود مهاجم زنیت در هر بازی ۰.۶۱ گل و مهاجم ریوآوه ۰.۵۹ گل در هر مسابقه به ثمر رسانده اند.

در پاس گل آمار سردار بهتر از طارمی است؛ او ۶ پاس گل داده . طارمی ۲ پاس گل اما در تعداد پنالتی ها خب معلوم است که مهاجم سابق پرسپولیس آمار بهتری دارد. در حالی که آزمون تنها ۱ پنالتی تا اینجای فصل گرفته طارمی ۵ بار برای ریوآوه پنالتی گرفته است.در حالی که تنها ۴ هفته به پایان رقابت های لیگ روسیه و لیگ پرتغال باقی مانده ، این چهار بازی می تواند مسابقاتی برای رسیدن به عنوان بهترین گلزن ایرانی شاغل در فوتبال اروپا در این فصل باشند.

رقبای ستاره های کلاسیک؟

با این عملکرد می توان گفت که سردار و طارمی در این فصل عملکرشان می تواند قابل مقایسه با ستاره های کلاسیک فوتبال ایران ، کسانی مثل علی دایی، وحید هاشمیان ، خداداد عزیزی و دیگر بازیکنان همنسل آن ها باشد؟ البته که شرایط زمان و تفاوت سطح باشگاه ها و لیگ ها می تواند در این مقایسه خلل ایجاد کند مثلا علی دایی در فصل ۹۸/۹۹ در بایرن مونیخ و با وجود اینکه معمولا زیرسایه مهاجمان آلمانی بود ۶ گل به ثمر رساند.

با این حال عملکرد سردار و طارمی در این فصل می تواند در میان بهترین های تاریخ حضور بازیکنان ایرانی در اروپا باشد هرچند در فصل ۲۰۱۷/۲۰۱۸ علیرضا جهانبخش در آلکمار با زدن ۲۱ گل آقای گل لیگ هلند شود. جهانبخش تنها ایرانی است که آقای گل یک لیگ سطح بالای اروپایی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • داود

      علی دایی بزرگترین اسطوره ایرانه، هیچ کس نمیتونه بهش برسه، شما لیگ آلمانو با لیگ پرتغال و روسیه یکی میکنین؟

    • سارا

      با اینکه تاجی ام ولی طارمی یه دونه ست و رو دست نداره.زنده باد هردو شون هم طارمی هم سردار

    • محسن $

      طارمی خیلی زهر داره و خیلی خوب موقعیت درست میکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج