۱۴۵۵۷۳۱
۳۳۸
۳۳۸
پ

انتقاد شدید نتانیاهو از نخست‌وزیر انگلیس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی،در مصاحبه‌ای، ضمن پرداختن به مسائل متعدد از جمله ایران، همتای انگلیسی خود را به ارسال پیام‌های متناقض درزمینه حمایت لندن از این رژیم متهم کرد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر رژیم صهیونیستی،در مصاحبه‌ای، ضمن پرداختن به مسائل متعدد از جمله ایران، همتای انگلیسی خود را به ارسال پیام‌های متناقض درزمینه حمایت لندن از این رژیم متهم کرد.

انتقاد شدید نتانیاهو از نخست‌وزیر انگلیس

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فردی که به پولشویی و ده‌ها دیگر قانون شکنی دیگر در اراضی اشغالی و نسل‌کشی در باریکه غزه مرتکب شده و درحال دادگاهی شدن برای جنایات خود است، در مصاحبه اخیر خود با شبکه «دیلی‌میل»، شبکه‌ای حامی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که خبرنگاران آن، به‌خصوص «ناتالیا لیسبونا»، فرد مصاحبه کننده با نتانیاهو همواره درحال تکرار ادعای رد شده تجاوز حماس به صهیونیست‌ها هستند، از «کر استارمر» نخست وزیر انگلیس انتقاد کرد.

طبق گزارش دیلی‌میل، نتانیاهو که خود را در طول محاسبه خود به‌عنوان یک «رهبر سرسخت درحال جنگ» معرفی کرده، اکنون «بر لبه پرتگاه شروع جنگی تازه با حزب الله لبنان پس از عملیات سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) ایستاده است.»

منظور از عملیات سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی، عملیات تروریستی اخیر موساد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است که در طول آن، هزاران دستگاه ارتباطی بی‌سیم در لبنان منفجر و ده‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی از مصاحبه خود، نخست وزیر انگلیس را به باد انتقاد گرفت و گفت: «دولت گمراه استارمر، درحال ارسال پیام‌های خطرناک به حماس و اتخاذ رویکردی یهود ستیزانه است.»

علت انتقاد نتانیاهو، لغو مجوز ۳۰ بسته تسلیحاتی از صدها بسته تسلیحاتی ارسالی از انگلیس به سوی اراضی اشغالی و انتقاد ضمنی «دیوید لمی» نخست وزیر انگلیس از رژیم صهیونیستی و اشاره او به «احتمال» نقض فوانین بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر در ماه گذشته است.

البته، پیشتر، طبق گزارش منابع خبری، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌علت «خشم خود» از تصمیم انگلیس برای به چالش نکشیدن دادگاه لاهه (دیوان بین‌المللی دادگستری) برای صدور حکم دستگیری سران رژیم صهیونیستی، از جمله نتانیاهو، او از دیدار با لمی شانه خالی کرده است.

ماه گذشته رسانه عبری «چنل ۱۳ نیوز» به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد نتانیاهو به خاطر تصمیم اخیر دولت جدید متعلق به حزب کارگر در انگلیس برای پس گرفتن اعتراض‌های لندن به صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ کابینه رژیم خشمگین شده است.

اکنون، نتانیاهو در مصاحبه خود با دیلی‌میل ضمن انتقاد از دولت انگلیس مدعی شد و گفت: «پس از کشتار حماس در ۷ اکتبر، دولت پیشین انگلیس، در حمایت خود از اسرائیل ثابت قدم بود. اما دولت کنونی درحال ارسال پیام‌های متناقض است. آنها می‌گویند که اسرائیل از حق دفاع مشروع برخوردار است اما در عین حال، توانایی ما برای دفاع از خود را کاهش می‌دهند.»

او افزود: «آنها همچنین حق اعتراض خود به صلاحین دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم علیه اسرائیل را پس گرفته است. ما درحال جنگ علیه گروهی تروریستی هستیم که به دنبال نسل‌کشی است.»

ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالی است که جنایات این رژیم در غزه، از شروع جنگ در این باریکه در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۱۵ مهر ۱۴۰۳، به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی و جراحت بیش از ۹۰ هزار فلسطینی دیگر انجامیده است و در پی جنایات این رژیم، تل‌آویو در دادگاه لاهه به نسل‌کشی متهم شده است.

با این وجود، نتانیاهو افزود: «لغو مجوز ۳۰ بسته تسلیحاتی توسط انگلیس، پس از اعدام ۶ اسیر اسرائیلی توسط حماس، پیام‌های اشتباهی به این گروه می‌فرستد.»

مجددا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات خود، مدعی مسئله‌ای رد شده توسط خود رسانه‌های اسرائیلی شده است. درحالی او مدعی «اعدام» ۶ اسیر صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین می‌شود که هفته گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچ اثری از آزار و اذیت جسمی روی اجساد ۶ اسیر اسرائیلی وجود ندارد و مخالفان نتانیاهو، او را مسئول و عامل مرگ این اسرا می‌دانند و اقدام وی برای مقصر جلوه دادن حماس، فرار رو به جلو و شانه خالی کردن از مسئولیت‌های خود است.

در همین حال، نتانیاهو در مصاحبه خود با دیلی‌میل افزود: «اقدامات انگلیس، روی اراده و تصمیم اسرائیل برای شکست حماس تأثیری نخواهد گذاشت، اما جنگ تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد.»

او در ادامه خطاب به «یحیی سنوار» رئیس جدید دفتر سیاسی حماس گفت: «اسرا را آزاد کن و تسلیم شو و جنگ متوقف خواهد شد.»

اما همانطور که دیلی‌میل گزارش کرد، تسلیم شدن حماس، «دور از ذهن» است. اوایل روز جاری، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عامدانه شروط غیرممکنی را برای از بین بردن هرگونه فرصت برای حصول توافق مطرح می‌کند.

«حسام بدران»، یکی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس خاطرنشان کرد که جنبش متبوعش به نتایج سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به قاهره و دستیابی به توافقی در آینده نزدیک حسابی باز نکرده است زیرا بنیامین نتانیاهو تنها به دنبال ناکام گذاشتن هرگونه تلاش برای حصول توافق است.

وی تاکید کرد که دستیابی به توافق آتش‌بس مستلزم اعمال فشار جدی آمریکا بر بنیامین نتانیاهو است.

با این وجود، نتانیاهو در مصاحبه امروز خود مدعی شد و گفت که هدف او «بازگرداندن اسرا» به سرزمین‌های اشغالی است و گفت: «من درحال انجام همه کارهای لازم برای آزادی اسرا و پیروزی در جنگ هستم و تا دستیابی به این اهداف استراحت نخواهم کرد.»

اما، دیلی‌میل گزارش کرد که به باور منتقدان نتانیاهو، تنها هدف او از جنگ، بقای سیاسی خود و به تأخیر انداختن روند دادگاهی شدن خود است.

شروط نتانیاهو برای آتش‌بس

نتانیاهو همچنین به شروط خود برای آتش‌بس پرداخت و مدعی شد: «ما حماس را نابود خواهیم کرد و اسرا را بازخواهیم گرداند و مطمئن خواهیم شد که در آینده، غزه تهدیدی علیه اسرائیل نباشد.»

اما او هیچ نقشه عملی برای ادعی خود ارائه نکرد و صرفا مدعی شد که به‌دنبال «اشغال» غزه نیست و پس از «نابودی حماس و از بین رفتن توانمندی‌های نظامی غزه، احزاب خواهان صلح می‌توانند کنترل غزه را به دست بگیرند.»

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ با حزب الله لبنان گفت: «ما به‌دنبال تنش با لبنان نیستیم، اما به بازگرداندن شهروندان خود به خانه‌های خود متعهد باقی مانده‌ایم و در صورت شکست دیپلماسی، به هر طریقی به این اهداف خواهیم رسید.»

ادعای نتانیاهو پیرامون عدم خواست رژیم صهیونیستی برای داشتن تنش با لبنان درحالی است که در پی عملیات اخیر موساد در لبنان، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در طول سخنرانی امروز خود گفت: «دشمن صهیونیستی طی دو روز می‌خواست بدون هیچ ملاحظه‌ای در عرض دو دقیقه حدود ۵۰۰۰ نفر را به قتل برساند. می‌توانیم آنچه را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اتفاق افتاد، اعلام جنگ نامید. کشتار سه‌شنبه و چهارشنبه یک جنایت جنگی است و اعلام جنگ علیه لبنان است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه به اظهاراتی خصمانه علیه ایران روی آورد و گفت: « در ۳۰ سال گذشته، علیه تهدیدات ایران هشدار داده‌ام و اسرائیل همواره برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش کرده است. اما این کشور اکنون بیشتر از همیشه به تبدیل شدن به کشوری دارنده بمب‌ هسته‌ای نزدیک شده است و این تهدیدی علیه اسرائیل، انگلیس و سراسر دنیا است.»

او به اظهارات خصمانه خود علیه ایران ادامه داد و گفت: «باید تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال شود و کشورهای غرب آسیا علیه اقدامات ستیزه‌جویانه ایران متحد شوند.»

دیلی‌میل در آخر گزارش خود نوشت: « با وجود اظهارات نخست وزیر اسرائیل، این کشور (رژیم) بیشتر از همیشه در جهان منزوی شده و کشتار در غزه ادامه دارد.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج