۱۴۵۵۴۳۵
۱۱ نظر
۱۵۴۵۰
۱۱ نظر
۱۵۴۵۰
پ

ال ۹۰ ایرانی برای اولین‌بار در معرض عموم قرار گرفت

برای اولین‌بار، ال ۹۰ ایرانی با نام P۹۰ در معرض عموم قرار گرفته و به نمایشگاه مشهد آمده است.

خبرآنلاین: پس از رونمایی رسمی در فروردین‌ ماه سال گذشته، ال ۹۰ ایرانی یا P۹۰ به بیست و چهارمین نمایشگاه مشهد آمده و در معرض عموم قرار گرفته است. چندی پیش این خودرو بالاخره روی خط تولید پارس‌خودرو رفت و پس از تولید اولیه و انجام آزمایش‌های نهایی، به صورت انبوه روانه بازار می‌شود.  

ال ۹۰ ایرانی برای اولین‌بار در معرض عموم قرار گرفت

بر اساس اعلام مدیرعامل پارس‌خودرو، خودروی P۹۰ یا همان ال ۹۰ ایرانی تا پایان امسال روانه بازار می‌شود. عبداله سلطانی ثانی با اعلام این مطلب، از برنامه این شرکت برای تولید نسخه برقی خودرو P۹۰ نیز خبر داد و افزود: تولید نسخه برقی خودرو P۹۰ از برنامه‌های شرکت پارس‌خودرو در راستای توسعه سبد محصولات برقی است.

P۹۰ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ برای نخستین بار معرفی شد. این خودرو در اصل همان خودروی محبوب تندر ۹۰ است که سایپا تصمیم گرفت آن را ایرانیزه کند.  طراحی نمای جلویی P۹۰ محافظه‌کارانه و مدرن به نظر می‌رسد و از آن طراحی کسل‌کننده و حوصله سر بر ال ۹۰ خارج شده است. قسمت پایینی سپر، اسپرت طراحی شده که به‌صورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.

ال ۹۰ ایرانی برای اولین‌بار در معرض عموم قرار گرفت

طراحی نمای کناری به‌جز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر، تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می‌اندازد. در مجموع طراحی بیرونی P۹۰، مدرن و محافظه‌کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

ال ۹۰ ایرانی برای اولین‌بار در معرض عموم قرار گرفت

طراحی داخلی خودرو شبیه به همان ال ۹۰ و ساندرو بوده و به‌جز اضافه شدن برخی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار جدید، تغییر دیگری نداشته است.

ال ۹۰ ایرانی برای اولین‌بار در معرض عموم قرار گرفت

پیشرانه ME۱۶ که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC۵ بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C۳)، تارا، رانا پلاس و ۲۰۷ به کار گرفته شده است.

ال ۹۰ ایرانی برای اولین‌بار در معرض عموم قرار گرفت

به این ترتیب یک پیشرانه ۳ اسم پیدا می‌کند: EC۵ (پژو سیتروئن)، TU۵+ (ایران‌خودرو) و ME۱۶ (سایپا). خروجی این پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر، ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. از قرار معلوم گیربکس ۵ سرعته دستی با نام ۵F۱۸PE در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک کادیلا با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.

امکانات رفاهی و جزئیات دقیق‌تر این خودرو در کاتالوگ زیر موجود است:

ال ۹۰ ایرانی برای اولین‌بار در معرض عموم قرار گرفت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این ماشین شتر گاو پلنگه معلوم نیست چیه

    • ناشناس

      چقدر خلاقیت؟؟؟؟؟؟؟؟مرزهای خلاقیت را جابجا کردن ، لامبورگینی و فراری و ماشین های خارجی لوکس انگشت به دهان موندن

    • ناشناس

      شتر مرغ گاو پلنگ

    • د.م

      اخه با خودتون چی فکری میکنید .وقت برای این ماشین میزارید ...طزاحی قدیمی....موتور 206....مردمو خر فرض کردید...هر کی بخره توهین به شعور خود کرده ...برید همون 206بخرید طراحیش از این بهتره و میدونی به چی پول میدی...حالا ببین چه قیمت گزافی بهش میدن...من ال نود داشتم...اصلا خوش دس نیست ..خشک و مثل وانته.....اون باز بهتر بود ..موتورش به درد بخور بود ..این ؟؟هه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        فرمایشتون درسته اما من ۱۰ سال ال نود داشتم و به هیچ وجه ماشین خشکی نیست

    • سید اسماعیل

      حدود سه ، چهار سالی هست که در مورد تولید این.ماشین صحبت میشه و از طرفی موتور مدل بیست سال پیش نوآوری خاصی نیست
      خود رنو الان بدنه های بسیار،قشنگی تولید کرده

      کاش حداقل موتور رنو روی،این ماشین نصب میشد

    • واقع بین

      فقط چراغها عوض شدن

    • ناشناس

      حتما ۱۰۰ درصد هم ساخت داخله
      این همه هزینه ای که شما تا الان کردید کارخانه بنز آلمان نکرد

    • ناشناس

      یه آشغال بزک شده

    • Ali.norozi

      ال۹۰ یه ماشین کاملا اقتصادی وکاری وخیلی محکم‌ هم ازلحاظ فنی وهم از لحاظ بدنه زیربنا وجلوبندش خیلی محکم‌ هست شاید جوان پسندنباشد
      ای ماشینیکه زدین اولا جلوپنجره خیلی بادگیرها وظعیف مصرف سوخت بالا وشتاب کمتر میشود

    • اکبر آقا

      ترکیبه تیبا پراید پژو سال و ساینا را قاطی کردن ۲ تا قاشق شاهین هم ریختن توش شده این اشغال از فردام با قیمته یک ملیارد و پانصد میندازن به ملته بدبخت خدا لعنتشون کنه که نه سواد دارن نه سلیقه یه مشت ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج