کدام فرودگاههای کشور بلااستفاده ماندهاند؟
از مهمترین فرودگاههای کماستفاده و متروک در ایران میتوان به فرودگاههای پیام، بجنورد، سمنان، شهرکرد، ماکو و جهرم اشاره کرد.
دنیای اقتصاد: از مهمترین فرودگاههای کماستفاده و متروک در ایران میتوان به فرودگاههای پیام، بجنورد، سمنان، شهرکرد، ماکو و جهرم اشاره کرد.
بررسیها نشان میدهند تعدادی از فرودگاههای کشور به دلایل مختلفی از جمله مکانیابی نامناسب، نبود تقاضای کافی و ضعف در برنامهریزی حملونقل هوایی، دچار رکود شدهاند.
در برخی موارد، حتی هزینههای نگهداری این فرودگاهها از درآمد آنها بیشتر است.
از مهمترین فرودگاههای کماستفاده و متروک در ایران میتوان به فرودگاههای پیام، بجنورد، سمنان، شهرکرد، ماکو و جهرم اشاره کرد. فرودگاه بینالمللی پیام کرج در ابتدا برای حملونقل باری راهاندازی شد اما بهدلیل کمبود تقاضا، در بیشتر ایام سالبلااستفاده ماند و بعدا تلاش شد برای پروازهای مسافری مورداستفاده قرار گیرد که آنهم با استقبال چندانی مواجه نشد.
فرودگاه سمنان نیز با وجود موقعیت جغرافیایی مناسب، بهدلیل کمبود مسافر، عملا غیرفعال است. فرودگاه شهرکرد یکی دیگر از فرودگاههایی است که به دلیل نبود تقاضای کافی، پروازهای محدودی دارد و فرودگاه جهرم نیز یکی از نمونههای بارز فرودگاههایی است که پس از ساخت، تقریبا بدون استفاده ماندهاست.
نظر کاربران
جهرم به خاطر اینکه نماینده مجلسش چند دوره هست رییس کمیسیون عمران هست و همیشه روابط بر ضوابط ارجحیت داشته ، حالا بدون استفاده مانده
برای هوانیروز آشیانه بزنید یا در کنار فرودگاه شهرک صنعتی بزنید.
فرودگاه همدان نیز بلا استفاده است و بهتره تعطیل بشه