آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۴۴۷۳
۱۴ نظر
۲۴۹۵۷
۱۴ نظر
۲۴۹۵۷
پ

فردوسی‌پور و رفقا این‌بار صداوسیما را فیتیله‌پیچ کردند

این شب‌ها عادل فردوسی‌پور برای یورو تدارک ویژه دیده است.

برترین‌ها: این شب‌ها عادل فردوسی‌پور برای یورو تدارک ویژه دیده. اگر مخاطب او باشید احتمالا خبر دارید که در این ویژه برنامه آن دسته از سلبریتی‌هایی که از یک جامعه هواداری نسبتا مطلوب در میان مردم برخوردارند، مهمان عادل می‌شوند تا فوتبال را در بستر زندگی شخصی یا هنری‌شان روایت کنند. اما این مهمانی‌ها نکات ویژه‌ای هم دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فردوسی‌پور و رفقا این‌بار صداوسیما را فیتیله‌پیچ کردند

بلد بودنِ ذهن مخاطب

فردوسی‌پور با حال و هوای تازه‌ی برنامه‌ی خود سعی کرده به جهان مخاطبش نزدیکی کند. با یک چیدمان خودمانی و دعوت از کسانی که مردم حداقل بیشتر از تلویزیونی‌ها دوستشان دارند و حالا مردم به نوعی تشنه دیدنشان در قابی خودمانی مثل این برنامه هستند. مثلا ژوله می‌آید و حرف‌هایی می‌زند که که مردم اگر دوست نداشته باشند، حداقل فکرشان را درگیر می‌کند. یا مثلا محمد بحرانی می‌گوید: "من وفادارترین مزدور تاریخم". او واژگانش را از جهانی برداشته که طی سال‌های اخیر شاید پرتکرارتر بوده و انگار عادل از زبان بحرانی این نکته را به برنامه اضافه کرده. حتی هوتن شکیبا در یک برنامه فوتبالی از «لیسانسه‌ها» می‌گوید که چه بر سر سریال و سرش صحت رفت. انگار خاصیت این برنامه به همین‌ چیزهاست.

چیزهایی که نمی‌دانستیم

"هر کسی جای من بود با آسیب هایی که من خوردم، شاید از فوتبال نفرت پیدا می‌کرد. می‌گفت فوتبالی که جوانی‌ام را برای آن گذاشتم را ول کن و گور بابای فوتبال. خیلی پیشنهادات اغواکننده به من شد و من را به سمتی می‌بردند که بروم و بگویند دیدید رفت."

عادل به نوعی با بیان این جملات سفره دلش را پیش مخاطب باز کرد. خوره‌ی فوتبالی که حالا در جایی خارج از چارچوب‌های تلویزیون هم توانسته تا حدود زیادی موفق عمل کند و فضایی را در میان محدودیت‌های موجود ایجاد کند. واقع‌بینانه بگوییم، خوب شد عادل نرفت و ماند. کاش حداقل برخی هم اصول برنامه‌سازی را از او یاد بگیرند. 

شوخی‌هایی که خارج از عرف تصور نمی‌شوند!

شاید در نگاه اول اصلا فکر کنید که شوخی عادل با بهرام قد بهرام افشاری اگر در تلویزیون بود هزاران حرف و حدیث درمی‌آمد که خارج از عرف است و این حرف‌ها. اما خب واعیت این است که در چارچوب چنین برنامه‌هایی، چنین شوخی‌هایی راحت‌تر بیان می‌شود و به قولی می‌گنجد و اصلا چیز عجیبی نیست.

اما اگر کمی به زیرلایه‌های این اتفاق نفوذ کنیم شاید به چیزی برسیم که سالیان سال است در تلویزیون، میعادگاه رسمی خانواده‌ها نمی‌بینیم. این که هوتن شکیبا روبروی عادل نشسته و از بهرام افشاری می‌گوید. دو ستاره سینما و یک استار تلویزیونی. آن‌هایی که دست‌کم «محبوبیت» دارند و خب سال‌هاست که بنا به دلایلی که می‌دانیم در تلویزیون جایی ندارند. در واقع برنامه عادل حالا محلی برای آن‌هایی‌ست که مورد تفقد صداوسیما هستند و نکته ویژه‌تر اینکه مردم هم خب خیلی دوستشان دارند.

احسان عبدی‌پور؛ به یاد حمیدرضا صدر

شاید ویژه‌ترین مهمان عادل، احسان عبدی‌پور باشد. کسی که به خاطر لحن متفاوت و جمله‌بندی‌هایش در چشم عده‌ای، عمیق به نظر می‌رسد و اما خب مخالفانی هم دارد که او را ادایی می‌پندارند. خب عادل طی این سال‌ها تلاش کرد تا فقدان کسی مثل حمیدرضا صدر را در برنامه‌هایش تا حدی پر کند.

فردوسی‌پور و رفقا این‌بار صداوسیما را فیتیله‌پیچ کردند

اما انگار برنامه‌های او هنوز یک مفسرِ خودمانی که فوتبال را به قلب مخاطب بنشاند، کم دارد. امیر حاج‌رضایی هم آمد و شاید تاثیرش را در همان یک برنامه به خوبی گذاشت اما او هم دیگر آدم سابق نیست، بیشتر از کمی، خسته‌ست. عبدی‌پور اما جای کار دارد و باید ببینیم اصلا دوباره می‌آید یا نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ما به زور تلویزیون میبینیم کی حال داره بره اینترنتی ببینه

    • عادل عشق

    • امید

      برنامه زیبایی هستش حیف که با این اینترنت گرون نمیشه همش رو دید همین تکه تکه هاش هم جذابه

    • ایران زمین

      امیدوارم با انتخاب مسعود پزشکیان بعنوان رییس جمهور آینده ، عادل هم دوباره تو قاب تلویزیون ببینیم....

    • عشق نادرشاه افشار

      اقاعادل فردوسی پورفقط تکی یک دو نه ای من.۵۲سال سن دارم ندیدم مجری که این همه محبوبیت وطرفدارداشته باشه هیچ وقت هم ازچش مردم نیفته

    • ناشناس

      بی خیال بابا.وایرال شدن چند تا کلیپ یه دقیقه ای از یک برنامه نشونه موفقیتش نیست اگه اینجوری باشه که کلیپ جر و بحث خداداد عزیزی و جواد خیابانی میلیونها بار دیده شد.باید ببینید کل برنامه ی فردوسی پور رو چند نفر دیدن؟

    • ناشناس

      انشالله با اومدن پزشکیان عادل هم دوباره میاد

    • احمدی

      نظر منو شمای عزیز گفتین، درود برشما

    • پرستو

      عادل خان فوق العاده است.. یک جنتلمن واقعیه

    • ناشناس

      یاد بازی استقلال با العین می افتم6گلی که خودره بود.امیدی که کریمی داشت

    • نوربخش

      بهترین مجری و بهترین گزارشگر تاریخ امیدوارم به درگاه خدا با آمدن پزشکیان عادل خان را در قاب تلویزیون ببینیم و گرارش های زیبا ودلنشینش را بشنویم ای خدا این اتفاق بیفتده

    • رامین صفایی

      بابا چی دارین میگین ؟ این عادل فردوسی پور که از خودشونه و
      نقش سوپاپ اطمینان رو داره بازی میکنه و حالا توی آب نمک
      خوابانده شده و روزی که لازم باشه وارد صحنه میشه .

    • مظفری

      خیلی داره میسوزه که از تلویزیون بیرونش کردن.
      بعضیها چقدر بدبخت هستند که برای اینکه این موجود به تلویزیون برگرده به پزشکیان رای داده.

    • سپهر

      عادل عشقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج