۶۱۰۸۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چرا فیرپلی مالی یوفا، آ اس رم را تهدید می کند؟

دخل و خرج رمِ آمریکایی هنوز به هم نمی خورد و ممکن است در آینده بازهم فیرپلی مالی، گریبان این تیم را بگیرد!

طرفداری: اخیرا گزارشی از سوی برخی منابع ایتالیایی منتشر شد؛ مبنی بر اینکه رم با وجود نزدیک شدن به معیارهای فیرپلی مالی یوفا، هنوز با رعایت کامل آن فاصله دارد؛ بنابراین ممکن است در آینده بازهم جریمه هایی از سوی یوفا برای این تیم در نظر گرفته شود. شاید برای بسیاری سوال باشد که تیم هایی چون رم، چرا هرسال با وجود اینکه چند فروش بزرگ دارند اما هنوز با فیرپلی مالی دست و پنجه نرم می کنند؟ در ادامه به بررسی این موضوع از نگاه سه وبسایت ایل مساجرو و رومانیوز و ترانسفرمارکت می پردازیم.

1- تورهای پیش فصل پر هزینه و با در آمد پایین: رم از شرکت در تور پیش فصل گذشته خود در آمریکا فقط 960 هزار یورو کسب کرده است. اکنون این تردید وجود دارد که آیا اصلا رفتن به قاره ای دیگر در تابستان کار صحیحی است یا خیر. مربیان باشگاه های بزرگ اروپایی از اینکه مجبورند تیم هایشان را به تورهایی در آمریکای شمالی، آسیا یا استرالیا ببرند؛ گلایه دارند چون چنین برنامه هایی در مقاطع حساس، فعالیت های تیم در تمرینات را دچار مشکل می کند. سران باشگاه ها برای دفاع از تصمیمات خود، این موضوع را مطرح می کنند که رفتن به چنین تورهایی درآمد خوبی به همراه دارد اما به نظر می رسد این مورد همیشه یا حداقل در مورد رم صادق نیست. طبق بررسی های انجام شده، رم از تور پیش فصل خود در تابستان 2016 فقط 960 هزار یورو درآمد کسب کرده است و این رقم در سال قبل از آن 3 میلیون یورو بوده است. با توجه به هزینه های جاری این تیم در تور 10 روزه آمریکا، بعید به نظر می رسد سود چندانی به حساب باشگاه واریز شود.

چرا فیرپلی مالی یوفا، آ اس رم را تهدید می کند؟

۲- فقدان اسپانسر روی پیراهن: رم برای پنجمین فصل پیاپی بدون اسپانسر دائمی فصل را آغاز کرده است. درحالیکه باشگاه های متمول اروپایی از اسپانسر روی پیراهن، مبالغ هنگفتی به جیب می زنند؛ جیمز پالوتا با وجود رابطه بسیار خوب و گسترده خود با شرکت ها و سازمان های بزرگ جهان، هنوز نتوانسته یک اسپانسر پر درآمد و در شان پیراهن این تیم پیدا کند. شرایط به گونه ای پیش می رود که گفته می شود اخیرا پالوتا حتی برای توافق با یک اسپانسر، به مبلغ سالیانه ۵ میلیون یورو نیز راضی شده است؛ این در شرایطی است که او ۲ سال پیش پیشنهاد شرکت هواپیمایی ترکیه را که همراه با مبلغی بسیار بالاتر بود؛ رد کرد.

3- عدم برخورداری از ورزشگاه اختصاصی: در حالیکه تیم های انگلیسی در حال کوچ کردن از ورزشگاه های قدیمی خود به ورزشگاه های جدید و مدرن تر هستند؛ در ایتالیا به غیر از یوونتوس و چند باشگاه کوچک، تیم های بزرگ مجبورند در ورزشگاه های قدیمی و مشترک با دیگر تیم های هم شهری، بازی های خانگی خود را انجام بدهند. این مسئله مهم، سود هنگفت یک تیم از بلیت فروشی را به حداقل می رساند؛ بنابراین رم نیز همچون سایر تیم های بزرگ ایتالیا، نمی تواند هر فصل روی فروش بلیت هایش، حساب ویژه ای باز کند. تلاش های رم برای احداث ورزشگاه اختصاصی به بن بست خورده و پروژه آن ها در چهارمین سال انتظار برای تصویب به سر می برد!

چرا فیرپلی مالی یوفا، آ اس رم را تهدید می کند؟

۴- عملکرد ضعیف در مسابقات اروپایی: عدم توفیق در مسابقات اروپایی طی سال های اخیر، حسابی برنامه های مالی رم را تحت تاثیر قرار داده است. به عنوان مثال حذف جالوروسی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپای سال گذشته مقابل پورتو، ضرری حداقل ۴۰ میلیون یورویی به این باشگاه زد. ضمن اینکه گرگ ها در سال های اخیر کم تر در مراحل حذفی لیگ های اروپایی موفق بوده اند و معمولا سه ماه مانده به پایان فصل، از این رقابت ها خداحافظی کرده اند.

5- عدم موفقیت در جلب هوادار از جامعه های هدف: اگرچه در شروع برنامه های پالوتا، او روی هدف قراردادن بازارهای آمریکا، شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا تاکید ویژه ای داشت، با این حال جلب هوادار در این موقعیت ها، مطابق پیش بینی ها نبوده است. رم هر ساله در قالب تورهایی، به این مقصدها سفر کرده اما استقبال از این تیم مطابق میل مالک آمریکایی رم نبوده است. روند نه چندان سریع افزایش مخاطبان باشگاه در شبکه های اجتماعی، این موضوع را ثابت می کند. فرانچسکو توتی طی سه ماه فعالیت در اینستاگرام 1.2 میلیون دنبال کننده دارد درحالیکه این میزان برای صفحه اخصاصی رم در طی دو سال گذشته، تنها 1.1 میلیون نفر بوده است.

چرا فیرپلی مالی یوفا، آ اس رم را تهدید می کند؟

چرا فیرپلی مالی یوفا، آ اس رم را تهدید می کند؟

۶- برخلاف تصور بسیاری مبنی بر اینکه رم در سال های اخیر یک فروشنده مطلق بوده است؛ با نگاهی دقیق تر مشخص می شود که از زمان حضور آمریکایی ها در رم، این تیم ۵۰۶ میلیون یورو برای خرید هزینه کرده است، درحالیکه درآمد آن ها از فروش ها ۴۴۳ میلیون یورو تخمین زده می شود. با عنایت به ارقام ذکر شده؛ رمِ آمریکایی نه تنها از فروش ها سودی به جیب نزده بلکه نزدیک به ۷۰ میلیون یورو هزینه کرده است. این ارقام، جالوروسی را در ۶ سال اخیر بین تیم های پرهزینه اروپا قرار می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج