۵۷۷۲۰۵
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

ماجراهای تکراری استقلال منصوریان؛ خواب تابستانی

لازم است بدانیم انتظار از استقلال چیست و از تیمی که با بیشترین پرداختی ممکن (تخمین زده شده ۲۶میلیارد تومان) شکل گرفته چه می‌خواهیم.

ایران ورزشی: لازم است بدانیم انتظار از استقلال چیست و از تیمی که با بیشترین پرداختی ممکن (تخمین زده شده ۲۶میلیارد تومان) شکل گرفته چه می‌خواهیم. ضروری است پاسخ این سوال را به سرعت دریابیم که از استقلال فصل هفدهم چه خواسته‌هایی داریم. پاسخ سوال‌ها را باید جز به جز و به تفکیک یافت تا شاید مسیری درست و منتهی به جام قهرمانی پیش روی آبی‌ها قرار بگیرد. لابه‌لای اظهاراتی که از مربیان استقلال دیده‌ایم، در راس همه شخص منصوریان، هیچ صحبتی از قهرمانی نیست و حرفی از جام خواهی دیده نمی‌شود. کلمات غالبا اینگونه کنارهم قرار داده می‌شود که استقلال روزهای بهتری را تجربه خواهد کرد. هماهنگ‌تر، با برنامه‌تر و ایده‌آل‌تر. اینها پاسخ‌هایی است که تردیدهای‌مان به قهرمانی استقلال در لیگ هفدهم را بیشتر می‌کند.

هیچ نشانه‌ای از حس قدرت طلبی، اعتماد به نفس و حتی رجزخوانی در لغاتی که از زبان منصوریان و کادرش بیرون می‌آید دیده نمی‌شد. این وعده که استقلال روزهای بهتری را تجربه خواهد کرد، به جمله‌ای غالب در میان اظهارات مربیان استقلال بدل شده است.

لابد منصوریان و کادرش توقع دارند استقلال با آن همه هزینه‌ای که در نقل و انتقالات انجام داده به همین منوال ادامه دهد و پی در پی امتیاز از دست بدهد؟! نه، این گونه نخواهد شد. سیر استقلال تغییر خواهد کرد.

درست مانند فصل پیش که پس از پیمایش هفته‌هایی سرشار از ناکامی (قریب به ۵هفته) به ثبات نسبی رسید و حتی آنقدر هماهنگ شد که شهرآورد را هم برد اما نتیجه آن استقلالی که روز به روز بهتر شد چه بود؟ آیا جامی به دست آمد؟ آیا فتح قابل وصفی بود؟ در حقیقت استقلال به دستاوردی نرسید و همه آنچه عایدش شد، زدودن خاطرات تلخ بازی‌های ملال‌آور تابستان داغی بود که اعصاب و روان تیفوسی‌های پایتخت را بر هم ریخته بود.

در واقع استقلال هنر کرد که تمام آن ویرانه‌هایی که به دست خودش ساخته بود، ترمیم کرد و نسبتا بنای آبرومندی ساخت تا بیش از این مورد طعنه قرار نگیرد.
***
استقلال امروز نیز در مسیر همان استقلال گام برمی دارد. استقلال می‌خواهد آنقدر کیفیت فنی و تاکتیکی‌اش را کاهش دهد که وقتی اندکی به لحاظ فنی رو به بهبودی گذاشت، عوام را قانع کند، نه بیننده‌های سختگیرش را نه آنها که از استقلال اقتدار و قهرمانی‌های پی در پی می‌خواهند. این استقلال در واقع متعلق به نسلی است که از استقلال بزرگ چیزی به یاد ندارند و از خاطر برده‌اند استقلالی که وقتی اسمش می‌آمد، فقط یک اسم نبود. یک هویت بود. یک صندوقچه افتخار بود. این استقلال نیز در همان راه و طریقی است که فصل پیش پیمود و عایدی‌اش از لیگ برتر و جام حذفی نه جامی شد و نه اعتباری. استقلال به چشم بر هم زدنی 5 امتیاز از پرسپولیس پس افتاده است. مگر چند امتیاز برای رساندن یک تیم به قهرمانی نیاز است؟ پرسپولیس فصل پیش درست در همین هفته‌های آغازین پروژه پیشی گرفتن خود از استقلال را آغاز کرد و آبی‌ها تا به خود آمدند دیدند فاصله‌های بسیاری با رقیب سنتی دارند و هر چه زدند، هر چه کوفتند، هر چه تغییر و تحول ایجاد کردند، که همگی گره‌گشا هم بود اما در نهایت منجر به جامی نشد.

استقلال فصل پیش درست در همین هفته‌ها جام را از دست داد؛ واقعیتی که شاید منصوریان و کادرش هنوز از عمق جان آن را درک نکرده‌اند. ما متوقع بودیم که استقلال منصوریان پس از یک سال و چند ماه، ایضا اردویی بلند مدت و بازی‌های تدارکاتی تیمی معقول تر، تیمی با برنامه‌تر و تیمی تیم‌تر و در مسیر قهرمانی باشد اما در عمل شاهدیم که استقلال ساخته دست او آن استقلالی نیست و نبوده که انتظارش را داشته‌ایم.
***
شاید برای نا امیدی خیلی زود باشد، شاید برای اینکه استقلال را از دایره تیم‌هایی که می‌توانند جامی به دست آورند، خارج کنیم زمان مناسبی نباشد اما بی تعارف این لیگ فقط یک مدعی قهرمانی دارد که آن هم بارش را بسته است و برای استقلال اگر می‌خواهد تنها مدعی این لیگ را به پایین بکشد، تنها یک راه باقی است. اینکه همچون آن رقیب باشد. شاید دلیل اعتراض آن دسته از تماشاگرانی که پس از تساوی خانگی مقابل استقلال خوزستان سخت منصوریان را به نقد کشیدند، همین باشد. شاید آنها نیز توقع داشته‌اند منصوریان چیزی باشد مثل برانکو. یک مربی باهوش، برنامه محور با تیمی که قاعده بازی را در خانه و خارج از خانه می‌داند. پرسپولیسی که برانکو ساخته عقلانیت و تدبیر را سرلوحه امور خود قرار داده است اما در استقلالی که منصوریان پدید آورده هیچ نشانه‌ای از تدبیر و دوراندیشی نمی‌بینیم. همین ۵ امتیازی که از دست رفته خود نشانه‌هایی بارز و آشکار است از آینده‌نگر نبودن منصوریان و تیمش.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • مهدی استقلالی

      شورانگیز

    • بدون نام

      منصوریان برای استقلال کوچک هست و فقط با لاف زدن و وعده تو خالی دادن و پر کردن جیب لیدرهایش تا اینجا امده

    • الیک مصطفی

      شما نمیخاد اینقدر جو بدید .همین الانشم منصوریان خیلی حرف میزنه.همون حرف زدنش تیمو خراب میکنه.ماهممون میدونیم از رده 9جدول اومدیم 2.اما امسال داستان فرق داره داش علی زیاد حرف نزن عملگرا باش.پر3پولیس ببری برامون کافیه

    • fariyaei

      سلام
      واقعا حرف دل من و امثال من بیان کردید . سپاس

    • ارتش سرخ

      کیسه ها نظراتشون هم خنده داره شورانگیز؟ یعنی چی؟
      دل انگیز
      روح انگیز
      فرنگیز
      چنگیز
      پرویز
      مویز،
      اینها بازیکنان رویایی منصوریان برای فصل بعد هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دربی چخبر

    • ارتش سرخ

      دربی هم یکبار ۴/۲ بردیم یکبارهم شما۳/۲ بردید
      غیراز شش تا که قبلا خوردید ونمردید،ولی یه بار جستی ملخک این دفه بازم شش تایی تون میکنیم تا نفستون بالا نیاد دیگه،امسال سال ساله شش خوردنتونه شک نکن

    • پرسپولیسی ام تا ابد

      بدبخت های کیسه ای این شیشعلی جز حرف زدن و وعده الکی دادن کار دیگه ای بلد نیست،امسال هم زیر سرورتون خواهید بود و برانکو هم دیروز گفته که برای مربیتون چی ها داره...امسال بهتون یاد میدیم که پارسال چقدر شانس یارتون بود،البته حقتونه که با شیشعلی دلتون به جام خوش باشه و اونم تو تفکرات پوچ و خواب و رویا،تا هفته دیگه ۷امتیاز عقب میوفتین و حالتون جا میاد تا بیشتر طرفداریش رو بکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج