۵۷۱۱۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لعنت به بارسا، لعنت به رئال

بارسلونا قدم به قدم فیلیپ کوتینیو را تعقیب می‌کند و این در حالی است که لیورپول نمی‌خواهد در این تابستان خرید بزرگی انجام دهد.

آی اسپورت: بارسلونا قدم به قدم فیلیپ کوتینیو را تعقیب می‌کند و این در حالی است که لیورپول نمی‌خواهد در این تابستان خرید بزرگی انجام دهد. یورگن کلوپ تمام تمرکز خود را روی اضافه کردن استعدادهای باکیفیت به ترکیب کنونی تیم خود گذاشته و از دست دادن این دارایی گرانقیمت، یعنی از دست رفتن هر آنچه که او تلاش داشته در این مدت به‌دست بیاورد. لیورول تصمیم گرفته تا اجازه رخ دادن نین اتفاقی را ندهد.

محمد صلاح، اندرو رابرتسون و دومنیک سولانکه به لیورپول پیوسته‌اند اما هنوز در حساب باشگاه پول زیادی هست که می‌تواند برای تامین اهداف اصلی باشگاه هزینه شود. حتی اگر آنفیلدی‌ها رکورد قیمت دنیا را برای کوتینیو بگذارند بازهم این پول دردی از کلوپ دوا نمی‌کند و شکی وجود ندارد که این مرد آلمانی روی موضع خود که "فروشی نیست" سخت ایستاده است. لیورپول نیازی ندارد تا ستاره خود را بفروشد و در حال حاضر موقعیت آنها در قبال این مساله کاملا صریح و خالی از ابهام است. کلوپ علاقه‌ای به از دست دادن این هافبک ریزنقش بازیساز خود ندارد و پیشنهاد اولیه بارسلونا نتوانسته تغییری در این وضعیت ایجاد کند. در واقع از آنجایی که او دقیقا همان بازیکنی است که هواداران لیورپول برای رسیدن به آرزوهایشان نیاز دارند، انتقالش به تیم دیگر توجیهی ندارد.

سرخ پوشان لیورپول از خبر تمرینات اختصاصی ویرجیل فن دیک که به ساوتهمپتون گفته می‌خواهد این باشگاه را ترک کند، استقبال کردند و زمانی می‌توانند خوشحال‌تر شوند که نبی کیتا را هم به تیمشان بیاورند. آنها لایپزیک را تحت فشار قرار داده‌اند تا با پذیرش آخرین پیشنهاد لیورپول، با انتقال ستاره آفریقایی‌ خود موافقت کند. لیورپولی‌ها برای کیتا همان راهی را می‌روند که بارسلونا در مورد کوتینیو رفته، اما هافبک برزیلی داستان متفاوتی دارد.

آیا کوتینیو هم از این مسیر عبور می‌کند؟ شاید این فرضیه کمی خام باشد اما واقعا او از این نوع بازیکنان نیست. شاید تنها هواداران ساده لوح لیورپول باور کنند که انتقال به بارسلونا هیچ جذابیتی برای کوتینیو ندارد اما این بدین معنا هم نیست که او دست به هر کار خبیثانه‌ای می‌زند تا به این خواسته وسوسه‌انگیز برسد. بهترین برآیندی که می‌توان از این کنش‌ها داشت این است که او مانند یک جنتلمن با کلوپ به توافق برسد و به لیورپول پیش از آنکه تابستان سال آینده این تیم را ترک کند، یک سال دیگر فرصت بدهد. اینکه از او انتظار داشته باشیم تا پیشنهاد بارسلونا را از کف خود خارج کند، غیرواقع بینانه است. او یک فوتبالیست است و بدون استثنا همه فوتبالیست‌ها بازی برای بارسلونا و رئال مادرید را به عنوان نقطه اوج دوران حرفه‌ای فوتبال خود می‌بینند.

به ندرت پیش می‌آید که باشگاهی برای ارائه پیشنهاد خود به بازیکنی ابتدا با نمایندگان آن بازیکن صحبتی نداشته باشد. حالا اگر بارسلونا پیشنهادی به کوتینیو داده مطمئنتر این است که لیورپولی‌ها به این هم فکر کنند که آنها برای تشویق ستاره برزیلی گزینه‌های دیگری هم در ذهن دارند که انجام دهند. آنها حتی اگر به سراغ خود کوتینیو هم نروند، توسط ایجنت‌هایش این کار را می‌کنند. این شیوه انجام یک انتقال در فوتبال است.

لیورپول پیش از این هم در چنین موقعیتی قرار داشته است. در مدت اخیر آنها لوئیز سوارز، خاویر ماسچرانو را به بارسلونا و ژابی آلونسو و آربلوا را به رئال مادرید فروخته بودند. بنابراین آنها به خوبی می‌دانند چه اتفاقاتی در پیش است و با پیشنهاد بستن قرارداد طولانی مدت با کوتینیو، پیش‌تر تا حدی حریفانشان را خلع سلاح کرده بودند. با این حال اگر کوتینیو بخواهد این تابستان از آنفیلد برود، چرا باید چنین قراردادی را امضا کند؟ سوارز در حالی لیورپول را ترک کرد که تنها چند ماه از تمدید قراردادش گذشته بود اما در قراردادش بندی وجود داشت که امکان انتقال او به بارسا را فراهم می‌کرد. می‌گویند برای کوتینیو چنین بندی وجود نخواهد داشت پس او هم لیورپول را ترک می‌کند و شاید هم حق داشته باشد چنین کاری بکند.

برای لیورپول این موضوع فقط به کوتینیو یا سوارز، ماسچرانو و آلونسو ختم نمی‌شود. از حالا این تیم می‌داند که ستاره‌های بعدی‌اش هم در معرض این قرار دارند. اکنون کلوپ نگران بازیکنانی است که خودش پرورش می‌دهد. او در دورتموند هم این شرایط را تجربه کرده بود و هر بازیکنی را که به تکامل می‌رساند، توسط رقیب سنتی‌اش بایرن مونیخ از دست می‌داد. او نمی‌خواهد این چرخه در لیورپول هم حاکم شود. هر چند گویا مجبور است در همان مسیر قدم بگذارد. در حال حاضر تنها راهی که می‌تواند حرکت بازیکنان را به سوی غول‌های لالیگا متوقف کند، دادن پیشنهاد مالی بیشتر و شانس موفقیت برابر و بهتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج