۵۴۱۵۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تنهایی‌های کی‌روش و شاگردانش

اردوی تیم ملی فوتبال ایران که در اتریش برقرار است و شش روزی که از شروع آن می‌گذرد، حاصل اندکی داشته است.

ایران ورزشی: اردوی تیم ملی فوتبال ایران که در اتریش برقرار است و شش روزی که از شروع آن می‌گذرد، حاصل اندکی داشته است. کارلوس کی‌روش البته جلسات مرور فن و اجرای تاکتیک‌های مختلف را برای شاگردانش طراحی و اجرا کرده و کوشیده با حفظ ارتباط با کسانی که قرار است در اردوی نهایی برای مسابقه ۲۲ خرداد ماه با ازبکستان حضور یابند، شرایط را به سمت و سوی موردنظرش سوق بدهد اما اگر کوتاه مدت را مبنا بگذاریم ازدیاد شمار غایبان در اتریش سبب شده بهره‌ها به حداقل برسد و ایران به گونه‌ای به سمت دیدار دوستانه یکشنبه شب آینده مقابل مونته‌نگرو در خاک این حریف حرکت کند که خودش نیز معترف است یک شرایط گروهی ایده‌آل نیست.

ایران ورزشی- تعدادی از نفرات فیکس ما اصلا به مسابقه ۱۶ خرداد ماه نمی‌رسند و برخی که می‌رسند از حاضران دایمی در اردوی اتریش نبوده‌اند و در روزهای نخست جایی در جمع نداشتند و از امروز (چهارشنبه) به بعد به جمع می‌پیوندند و به تبع آن هماهنگی‌شان در سطحی ایده‌آل نیست. لابد سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران حساب همه چیز را کرده وگرنه در بدو کار فقط ۱۱ نفر را در روز جمعه گذشته به اتریش نمی‌برد. بعد از آن هم فقط یک نفر به آن جمع افزوده شده و فدراسیون‌نشینان در تهران هم به جای مدیریت اوضاع - البته اگر کی‌روش به آنها چنین اجازه‌ای را بدهد - هنوز مشغول پاسخگویی سوالات مربوط به کنار گذاشته شدن دستیاران ایرانی کی‌روش هستند.

جایی برای نگرانی نیست اما...

آنچه در روزهای اخیر روی داده، البته اسباب نگرانی نیست زیرا ایران با شرایط عالی‌اش در جدول رده‌بندی گروه اول انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا و البته توان ذاتی‌اش و قوه مدیریت کی‌روش قادر است ازبک‌ها را در روز سرنوشت شکست بدهد و مسافر قطعی جام جهانی شود اما در صورت قبول اهمیت دیدار با مونته‌نگرو می‌شد به سبب قلت اردونشینان در اتریش از برپایی این اردو پرهیز و مخارجش را صرف مسائل دیگری کرد و تیم ایران یکی دو روز قبل از دیدار با مونته‌نگرو راهی آن سامان می‌شد.

لژیونرهایی هم که کی‌روش روی آنها بسیار حساب می‌کند، بسیار دیر به اردو ملحق شده و برخی هنوز نیامده و تنهایی‌های او و شاگردانش در اتریش محسوس بوده است.

اگر سازمانی در کار بود

اگر با همت فدراسیون تیم ملی صاحب سازمانی نظام‌مند و تشکیلاتی قاعده‌مند می‌شد، امروز این نکات توسط مدیران این سازمان به کی‌روش گوشزد و از برپایی اردوی اتریش پرهیز یا شکل و طول مدت آن دچار تغییر می‌شد اما وقتی سازمانی در کار نیست و کی‌روش اکثر اطرافیانش را جواب کرده است و خودش هست و اوسیانو کروز و یکی دو پزشک و یاور خارجی در حال رفت و آمد و به واقع همه چیز به خود کی‌روش ختم می‌شود بدیهی است که تیم ملی از برخی اردوهای خود بهره‌ای را نگیرد که پیش‌تر بدان امید بسته بود.

موارد قبلی

مسائلی از این دست اردوی تیر ماه سال پیش تیم ملی در اتریش و ارمنستان را به کلی لغو کرد و اردوی زمستانی امارات نیز با مسائلی که توسط برانکو ایوانکوویچ تذکر داده شد بعد از دیپورت پرسپولیسی‌ها به حداقل کارآیی خود رسید. اینک که ملی‌پوشان سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا دیشب مشغول این پیکارها بودند، اردوی جدید اتریش نیز کمرنگ شده است. آیا مهدی تاج و دوستانش «روی»شان می‌شود این نکته بدیهی را به سرمربی پرتغالی و بسیار یکه تاز تیم ملی ایران تذکر و توضیح بدهند و اوضاع را ترمیم کنند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج