۵۳۵۶۵۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رونمایی از گنجینه ایرانی در «ججو» کره جنوبی

تیم ملی جوانان زیر ٢٠ سال کشورمان از امروز به‌طور رسمی کارشان را در جام جهانی کره ‌جنوبی شروع می‌کند.

روزنامه شرق: تیم ملی جوانان زیر ٢٠ سال کشورمان از امروز به‌طور رسمی کارشان را در جام جهانی کره ‌جنوبی شروع می‌کند. شاگردان امیرحسین پیروانی امروز از ساعت ١٢:٣٠ دقیقه به وقت ایران در ججو کره‌جنوبی به مصاف کاستاریکا، یکی از تیم‌های حوزه کونکاکف می‌روند تا روز اول بازی‌های گروه C به پایان برسد. در این گروه به‌غیر از ایران و کاستاریکا، دو تیم زامبیا و پرتغال هم هستند که آنها پیش از بازی ملی‌پوشان کشورمان به مصاف یکدیگر می‌روند.

شروع با امیدواری

اگر قرار باشد درباره شرایط تیم ملی جوانان کشورمان در جام جهانی با توجه به واقعیت صحبت کنیم باید بگویم نباید بخت زیادی برای صعود از این گروه برای آنها متصور باشیم؛ پرتغال یکی از تیم‌های خوب این دوره از رقابت‌هاست که بعد از فرانسه بخت اصلی قهرمانی جام جهانی محسوب می‌شود. زامبیا، نماینده آفریقا، دیگر تیم قدرتمند گروه C است که می‌توانند خودشان را به‌عنوان «پدیده» جام معرفی کنند. با این اوصاف بازی با کاستاریکا دیدار سرنوشت‌سازی برای تیم ملی کشورمان است که شکست در آن به معنی پایان‌یافتن رؤیای صعود به مرحله بعدی است و پیروزی در آن می‌تواند نویدبخش روزهای خوب باشد؛ هرچند هنوز هم این سناریو که «در فوتبال چیزی پیش‌بینی‌شدنی نیست»، به قوت خود پابرجاست. تازه همین تیم کاستاریکا هم که روی کاغذ ایران شانس بیشتری برای موفقیت مقابل آن در مقایسه با دو تیم دیگرِ گروه دارد، تیم کم‌تجربه‌ای در جام جهانی نیست. آنها برای نهمین‌بار است که طعم حضور در جام جهانی را می‌چشند؛ یعنی سه برابر ایران به جام جهانی آمده‌اند.
بااین‌حال شانسی که نصیب شاگردان امیرحسین پیروانی شده این است که کاستاریکا هم مثل ایران پس از چند دوره غیبت به این رقابت‌ها رسیده‌ است؛ البته غیبت آنها چندان طولانی نبوده و از سال ٢٠١١ تاکنون نتوانسته‌اند به جام جهانی برسند. «برای تیم ملی ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم. کاستاریکا تیم بسیار خوبی است و از این تیم قبلا آنالیز خوبی داشتیم». این بخشی از صحبت‌های امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم ملی کشورمان، پیش از شروع اولین دیدار ایران در جام جهانی است. فارغ از مسئله «آنالیز» موضوعی که حضور ایران در جام جهانی را تحت‌ تأثیر قرار داده مسئله «نداشتن بازی‌های تدارکی و البته نداشتن تجربه لازم برای تقابل با تیم‌های بزرگ» است. ایران پیش از شروع این رقابت‌ها فقط دو بازی دوستانه با سنگال، یکی از تیم‌های آفریقایی داشته که هر دو بازی را هم با نتیجه مساوی پشت ‌سر گذاشته است. «تیم ما از لحاظ ذهنی و روانی بسیار آماده برای دیدار با کاستاریکاست و چند روز نیز زودتر در محل برگزاری مسابقات در کره‌ جنوبی حاضر شدیم تا بتوانیم از لحاظ آمادگی ذهنی و روانی به شرایط مناسبی دست پیدا کنیم و به تطابق زمانی برسیم». این هم بخشی دیگر از صحبت‌های پیروانی است که حداقل نشان می‌دهد تلاش کرده ذهن شاگردانش را به‌طورکامل معطوف به این رقابت‌ها کند.

بی‌تجربه در جهان، با تجربه در ایران

درست است که بازیکنان تیم ملی جوانان کشورمان چندان تجربه زیادی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی ندارند؛ اما به‌خوبی با سطح اول فوتبال در ایران آشنا هستند و بعضی از آنها بازیکنان کلیدی تیم‌های لیگ برتری محسوب می‌شوند؛ در رأس همه آنها هم امید نورافکن ایستاده؛ ستاره جوان باشگاه استقلال تهران که رفته‌رفته به‌عنوان یک بازیکن میانه میدان خودش را به علیرضا منصوریان تحمیل کرد. نورافکن حالا به لطف تجربه‌ای که به دست آورده قرار است بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را هم در این رقابت‌ها به بازو ببنند؛ او می‌گوید: «شرایط بدنی ما به‌گونه‌ای است که صددرصد برای دیدار با کاستاریکا آماده هستیم. امیدوارم سه امتیاز این دیدار را که برای ما حیاتی است، کسب کنیم تا در بازی دوم و سوم با اعتمادبه‌نفس بالاتر بازی کنیم و در نهایت از گروهمان صعود کنیم». البته نورافکن به‌دلیل بازی برای استقلال در لیگ و لیگ ‌قهرمانان آسیا خیلی دیرتر از سایر بازیکنان به اردو ملحق شد؛ اما تلاش می‌کند از تجربه‌ای که به دست آورده نهایت استفاده را بکند.
امید هم مثل بسیاری از ستاره‌های کنونی دنیا که روزی در همین جام جهانی جوانان درخشیده‌اند می‌گوید برنامه دارد به فوتبالش در اروپا ادامه دهد: «امیدوارم روزی در فوتبال اروپا برای کشورم افتخارآفرینی کنم. فکری که در ذهنم وجود دارد، این است که در این مسابقات، نتایج خوبی بگیریم تا بیشتر بازیکنان به فوتبال اروپا کوچ کنند». درخشان‌مهر، بازیکن ١٨‌ساله ذوب آهن، دیگر بازیکنی است که تجارب درخور توجهی دارد. او در نیم‌فصل دوم، بازیکن ثابت ذوب آهن بود، در لیگ ‌قهرمانان آسیا هم در تمامی شش بازی ذوب آهن بازی کرد. عارف غلامی، مدافع سپاهان) و رضا جعفری (مهاجم سایپا) دیگر بازیکنانی هستند که در لیگ شانزدهم حضوری کامل داشتند. چندین بازیکن دیگر هم سابقه چند بازی در این فصل لیگ برتر را دارند. همچنین باید به رضا شکاری هم اشاره کرد؛ مهاجم جوان ذوب‌آهن که به‌تازگی به روستوف روسیه پیوسته است. مهدی قائدی را هم نباید فراموش کرد، بازیکن ١٨ساله ایرا‌نجوان بوشهر که این فصل در لیگ دسته اول با بازی‌های فوق‌العاده‌اش همه را حیرت‌زده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج