۵۳۲۵۶۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

هلند تحت تأثیر رضا و علیرضا!

هفته سی‌و‌چهارم و پایانی رقابت‌های لیگ هلند در شرایطی یکشنبه‌شب به پایان رسید که فاینورد، یکی از تیم‌های قدیمی این لیگ، بعد از انتظاری ١٨ساله به عنوان قهرمانی رسید و جام را در جدالی شانه‌به‌شانه با آژاکس به دست آورد

روزنامه شرق: هفته سی‌و‌چهارم و پایانی رقابت‌های لیگ هلند در شرایطی یکشنبه‌شب به پایان رسید که فاینورد، یکی از تیم‌های قدیمی این لیگ، بعد از انتظاری ١٨ساله به عنوان قهرمانی رسید و جام را در جدالی شانه‌به‌شانه با آژاکس به دست آورد. بااین‌حال موردی که لیگ هلند را برای ایرانی‌ها جذاب‌تر از همیشه کرده، حضور دو مهاجم ملی‌پوش کشورمان در دو تیم هلندی است؛ یکی رضا قوچان‌نژاد که برای هیرنفین بازی کرد و دیگری علیرضا جهانبخش که با پیراهن آلکمار در این فصل درخشش خوبی داشت.

آلکمار بالاتر از هیرنفین

با پایان‌یافتن این رقابت‌ها، در نهایت تیم‌هایی که ملی‌پوشان ایرانی در آن بازی می‌کردند، در رده‌های ششم و نهم قرار گرفتند. در واقع آلکمار با جهانبخش بعد از ٣٤ بازی ٤٩ امتیازی شد و در جدول به کارش در رده ششم پایان داد؛ اما هیرنفین با شکستی که در آخرین هفته متحمل شد، نتوانست خودش را در جدول بالا بکشد و در رتبه نهم ماند. ماجرا از این قرار بود که هم‌تیمی‌های قوچان‌نژاد با ٤٣ امتیاز امید زیادی داشتند بتوانند در جدول حداقل تا رتبه هفتم بالا بیایند؛ ولی برنامه‌هایشان عملی نشد تا در نهایت به همراه دو تیم هراکلس و خرونیخن، هر سه ٤٣امتیازی شوند؛ ولی با عملکرد بهتر در نهایت توانستند بالاتر از هراکلس به کارشان در رتبه نهم پایان دهند. حالا هدف جدید این دو تیم و صدالبته بازیکنان ایرانی‌اش، گرفتن سهمیه لیگ اروپا برای فصل بعد است. از آنجا که در لیگ هلند کسب سهمیه اروپایی نیازمند بازی‌های پلی‌آف است، قرار است همین فردا اولین گام در این مرحله برداشته شود. هیرنفین با رضا قوچان‌نژاد باید به مصاف تیم اوترخت برود که در جدول رده‌بندی کلی در جایگاه چهارم ایستاده است.

طبیعی است که این رقابت برای هیرنفین بسیار دشوار است و در صورت عبور از این سد، باید منتظر بقیه دیدارهای پلی‌آف باشد. جهانبخش و آلکمار هم باید در اولین گام، فردا با خرونیخن بازی کنند که در جدول رده‌بندی دو پله از خودشان پایین‌تر است. آلکماری‌ها امیدوارند گل‌زنی‌های جهانبخش در این دیدار هم به دردشان بخورد و بتوانند از این مرحله هم به سلامت عبور کرده و در نهایت سهمیه لیگ اروپا را برای فصل بعد بگیرند.

گل‌زن‌های برتر

نکته شایان توجهی که درباره دو ملی‌پوش ایرانی حاضر در لیگ هلند وجود دارد، این است که هر دو گل‌زنان برتر تیم‌هایشان بوده‌اند و رضا قوچان‌نژاد حتی خیزی برای رسیدن به عنوان آقای‌گلی لیگ هلند هم برداشت! «گوچی» در ٣٤ بازی که برای تیمش به میدان رفت، در نهایت موفق شد ١٩ گل هم بزند؛ رکوردی منحصربه‌فرد برای ملی‌پوش کشورمان در لیگ هلند. او فقط سه گل از این تعداد را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه رقبا کرد و بقیه را در جریان بازی به ثمر رساند. به این آمار خوب باید سه پاس گلی که او در طول فصل به هم‌بازی‌هایش هم داد، اشاره شود. مهاجم مشهدی کشورمان تا یکی، دو هفته پایانی هم امید زیادی برای رسیدن به عنوان آقای‌گلی داشت؛ ولی در نهایت به ایستادن در رتبه سوم برترین گل‌زنان لیگ هلند بسنده کرد. نیکلای یورنگنسن از تیم فاینورد، با زدن ٢١ گل در رتبه نخست ایستاد و ریکی فان وولفسوئینکل از تیم ویتس با ٢٠ گل، خودش را به رتبه دوم رساند. قوچان‌نژاد هم با ساموئل ارمنتروس، مهاجم سوئدی تیم هراکلس، به طور مشترک در رده سوم ایستادند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد این مهاجم سوئدی پنج گل را از روی ضربات پنالتی وارد دروازه رقبا کرده است.

در سوی دیگر، جهانبخش هم در امر گل‌زنی حداقل برای آلکمار، فوق‌العاده بود. او که برخلاف گوچی کمتر به عنوان بازیکن ثابت برای تیمش به میدان رفت، توانست ١٠ بار گل‌زنی کند؛ ولی با دادن هشت پاس گل، کارنامه فوق‌العاده‌ای در این زمینه داشت. سرانجام اینکه هر دو بازیکن ایرانی اگرچه در تیم‌های خودشان یکی از بهترین‌ها و شاید بهترین بازیکن بودند؛ ولی در نهایت در لیگ هلند بین سه بازیکن برتر جایی نداشتند. اگر قرار باشد فقط گل‌های‌زده و پاس گل‌های‌ داده‌شده در این زمینه لحاظ شود، قوچان‌نژاد در رده پنجم برترین بازیکنان لیگ و جهانبخش در رده دوازدهم برترین‌های لیگ هلند قرار می گیرند؛ موردی که البته نشان از شایستگی‌های این دو ملی‌پوش ایرانی‌دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فک کردم قهرمان شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج