۴۷۶۲۳۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

جادوی تمام نشدنی ژاوی

با وجود شکست السد باید ژاوی را وجه تمایز این بازی نامید.

ایران ورزشی: با وجود شکست السد باید ژاوی را وجه تمایز این بازی نامید. اتفاق تازه‌ای نبود که ورزشگاه آزادی را بار دیگر مملو از تماشاگر می‌دیدیم. السد نیز چیز تازه‌ای نبود. با آنها بارها و بارها در ورزشگاه بزرگ آزادی مصاف کرده بودیم. تمام ویژگی‌های این بازی در حرکات نرم و فریبنده شماره ۶ السد خلاصه می‌شد. مردی که پیش‌ترها نیز در بارسلونا با آن بازی‌های خلاقانه دل‌ها را ربوده بود. بی دلیل نیست که ای اف سی در پایان بازی او را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد.

ژاوی در همه هیاهو و تب و تاب این مسابقه، بازی مدرن را پیش‌روی‌مان معنا کرد. نه فقط به واسطه آن تونلی که از میان اول مرد آبی‌ها باز کرد و امید ابراهیمی را دقایقی مات و مبهوت گذاشت. ژاوی چند گام جلوتر از محل استقرار علیرضا منصوریان و چند متر جلوتر از نیمکت استقلال در فضایی محدود، به طرزی شگفت‌انگیز توپ را با بیشترین دقت ممکن به هم‌تیمی‌هایش رساند. پاسی اعجاب‌انگیز و سراسر ماهرانه.

به واقع همه آنچه از فوتبال می‌خواهی در روح و تن ژاوی خلاصه شده است. هرناندز زیبا می‌دوید با استایلی که هرگز نشانی از پیری و فرتوتی در خود نداشت. او حاصل چیست؟ این همه استعداد و خلاقیت از کجا در رگ‌هایش تزریق شده است؟ آیا ژاوی یک شبه به دست آمده؟ لاماسیاهای فوتبال ایران کجایند؟ نوگلان فوتبال در چه نقطه‌ای باید همان آموزش‌هایی که ژاوی دیده را تجربه کنند؟ چند آکادمی در فوتبال ایران همچون لاماسیا فعال است و مجدانه کار آموزش صحیح و به روز شده را در دستور امور روزانه خود قرار می‌دهند؟

دیدن ژاوی شاید برای خیلی‌ها جنبه تفریح داشت. شاید تماشای او در تهران برای تلویزیون سود سرشاری از تبلیغات را حاصل کرد. ژاوی اما در حقیقت یک فرصت بود. مجالی دوباره برای غرق شدن در تمام کاستی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فوتبال ایران. آنجا که باید اتصال فکر و ایده نو برای تربیت ژاوی‌هایی از جنس وطن طراحی و برنامه‌ریزی شوند.

فوتبال برای ما فقط شده است سرگرمی و یا به قول آن سرمربی بهانه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت جوان‌ها اما این سرگرم شدن بهانه می‌خواهد و فوتبال ایران وقتی جذاب‌تر خواهد شد که از درونش ده‌ها ژاوی استخراج شود.

این یک حقیقت راستین است که فوتبال ایزوله شده ایران از منظر ساختن و پروردن، دوران رکود خود را می‌پیماید، دور باطل می‌زند و در مسیری قراردارد که شاید به زودی ما نیز همچون قطری‌ها و اماراتی‌ها برای دیده شدن فوتبال‌مان دست نیاز دراز کنیم به سوی همین ژاوی‌ها. آن هم در فوتبالی که روزگاری ستاره‌هایش لیگ قهرمانان اروپا را تسخیر کرده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لنگی ! حرکت نور افکن را ندیدی چه جوری با اون حرکت زیبا ژاوی را محو کرد بطوریکه ژاوی مات و مبهوت مانده بود معلومه خیلی لنگی هستی

    • فرشيد

      ششتقلایا ی معروف به کیسه
      آیا afcهم جزء عوامل پشت پرده س که ژاوی رو بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟
      ژاوی افتخارات شخصیش،از تمام افتخارات رانتی تیم کیسه تون بیشتره
      عالم و آدم میدونن که نتیجه گیری تو پنالتی شانسیه نه تاکتیک تیمی،اما چون شما کیسه کشا خیلی وقته که تیمتون نتیجه نگرفته و یادتون نمیاد آخرین شادی هاتون کی بوده؟؟این بی جنبه بودن و بی ظرفیت بودن تونو میزاریم بحساب الکی خوش بودن تون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج