۴۲۸۶۸۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جنگ تاکتیکی پروفسور و معلم

پرسپولیس - پیکان احتمالا بازی خوبی می‌شود.

پرسپولیس - پیکان احتمالا بازی خوبی می‌شود. زمین چمن ورزشگاه شهر قدس نه به اندازه ورزشگاه آزادی اما شرایط خوبی برای انجام بازی تاکتیکی روی زمین دارد. نوع فوتبال دلخواه برانکو و پرسپولیس را که همه دیده‌اند و می‌شناسند. پیکان هم اصلا تیمی نیست که بازی مبتنی بر وقت کشی، دفاع - ضد حمله و یا صرفا تدافعی را در دستور کار قرار دهد و کاملا تاکتیکی و با برنامه کار می‌کند. دو تیم که از جام حذفی کنار رفته‌اند نزدیک به یک ماه در هیچ مسابقه رسمی شرکت نکرده‌اند و فرصت زیادی داشتند تا برای شکست دیگری نقشه بکشند و دنبال خنثی کردن تاکتیک‌های حریف و راه‌های چیره شدن بر دیگری باشند. حالا به آستانه این بازی مهم رسیده‌ایم که احتمالا یک دیدار نفسگیر و تاکتیکی می‌شود و از دل آن کلی نکته فنی بیرون می‌آید.

تنها نگرانی فرم بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس است. یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس می‌گوید:«حضور ۷ یا ۸ بازیکن در اردوهای طولانی مدت تیم ملی و دوری شان از تمرینات پرسپولیس باعث می‌شود شرایط کلی تیم تحت تاثیر قرار بگیرد و فقط چند روز طول می‌کشد تا بازیکنان ملی‌پوش دوباره با نفرات قبلی صمیمی شوند. از طرفی آنها نماینده ۷۰ میلیون نفر بوده‌اند و شرایط لاکچری تیم ملی را تجربه کرده‌اند بنابراین با کاستی‌ها در تیم باشگاهی سخت کنار می‌آیند. به اینها اضافه کنید مشکلات هماهنگی تاکتیکی را. اینکه ملی‌پوشان پرسپولیس تا حالا ۵ روز کمتر از زمان حضورشان در اردوی تیم ملی تحت نظر برانکو بوده‌اند نکته بسیار مهمی است که حواس هیچ کس به آن نیست.»
پیکان البته از این مشکل رنج نمی‌برد. آنها ملی‌پوشی نداشته‌اند که بعد از سه هفته برگردد و با سرماخوردگی یا مصدومیت تشدید شده ناشی از درد کهنه و قدیمی مربی‌اش را هراسناک کند. آنها راحت و بی حاشیه مهیای این بازی بزرگ شده‌اند و با اینکه برخلاف پرسپولیس که به دبی رفت، در تهران آلوده ماندند و سه بازی تدارکاتی طی روزهای ۲۰ تا ۲۶ آبان انجام دادند که البته حریفان شان نسبتا کیفیت بهتری نسبت به رقبای عجیب و غریب پرسپولیس داشتند. داماش تهران، صنعت نفت آبادان و تیم هنرمندان آران بیدگل کلا ۱۵ گل از پیکان خوردند و هیچ گلی به این تیم نزدند اما گفته می‌شود تیم جلالی هر چقدر که در فاز حمله تیم خوبی است در بحث دفاعی آسیب پذیر به نظر می‌رسد.
اسماعیل حلالی سرمربی تیم هف سمنان و از پیشکسوتان پرسپولیس که تیمش در جام حذفی نمایش خوبی مقابل پیکان ارائه داد می‌گوید:«پیکان امسال تیمی است که به لحاظ سنی هارمونی دارد و از نفرات با تجربه کنار جوان‌ها بهره می‌برد که با انگیزه‌اند. تیم آقای جلالی تنوع تاکتیکی زیادی دارد و با یک ریتم مشخص بازی نمی‌کند به طوری که در طول نود دقیقه ۵-۴ بار تغییر تاکتیک می‌دهد و برنامه بازی‌اش را نسبت به نوع بازی حریف عوض می‌کند. بنابراین تیمی که مقابل این تیم بازی می‌کند باید باهوش باشد. البته قطعا آنها مقابل پرسپولیس دست به عصاتر بازی خواهند کرد و کمتر ریسک می‌کنند تا از تک موقعیت‌های‌شان نهایت استفاده را ببرند اما برنامه‌های‌شان نسبت به آنچه مقابل ما ارائه دادند تغییری نخواهد کرد. آنها بیشتر از کناره‌ها بازیسازی می‌کنند و اگر حریف بالا بازی کرد از سرعت انفجاری منشا استفاده می‌کنند تا از عمق به حریف ضربه بزنند. عمده توپ‌های آنها به کناره‌ها می‌رود تا تیم حریف را بالا بیاورند. بعد از آن از یک و دو، پاس در عمق یا اقدام خود بازیکن برای نفوذ استفاده می‌کنند تا موقعیت به وجود بیاورند. البته پیکان در دفاع شرایط خوبی ندارد و آسیب پذیرتر است. حتی تیم ما هم از قلب دفاع آنها چند موقعیت گل به دست آورد و خط دفاع شان نسبت به خطوط دیگر شرایط خوبی ندارد.»

پیش‌بینی حلالی این است که اگر بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس در فرم خوبی باشند بازی پنج‌شنبه تاکتیکی و دیدنی خواهد شد. پرسپولیس در فاز حمله و با سیستم شناوری که در خط میانی و حمله دارد فوتبالدوستان و هوادارانش را تا اینجا راضی نگه داشته و در بدترین روزهایش هم از خیلی از تیم‌های لیگ بهتر بازی می‌کند. خط دفاع تیم برانکو هم که تا حالا بهترین بوده اما در این بازی نسبت به توانایی‌های حریف باید محتاط‌تر عمل کند. مطمئنا ترکیب و سیستم پرسپولیس نسبت به بازی با صنعت نفت تغییری نخواهد کرد اما برعکس آن بازی که حریف قادر به رد و بدل کردن ۵-۴ پاس سالم نبود پیکان شرایط متفاوتی دارد و نقش کمال کامیابی‌نیا در این بازی پررنگ‌تر می‌شود. کمال به عنوان تنها هافبک تدافعی تیم باید سه فاصله بین چهار مدافع تیمش را پوشش دهد و برای برتری تلاش بیشتری نسبت به بازی‌های قبلی بکند که باید دید با توجه به دوری‌اش از تمرینات تیم فرم خوبی خواهد داشت یا نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج