آوینا_استیکی 2
adexo3
۴۲۳۹۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«باران» حریف اصلی کی‌روش

ایران با کسب یک برد مقابل سوریه، با حفظ صدرنشینی‌اش، تا حدود زیادی مسیر صعود خود را به جام جهانی روسیه هموار می‌کند.

روزنامه شرق: ایران با کسب یک برد مقابل سوریه، با حفظ صدرنشینی‌اش، تا حدود زیادی مسیر صعود خود را به جام جهانی روسیه هموار می‌کند. تیم ملی با برد ارزشمند مقابل کره‌جنوبی و قرارگرفتن در صدر جدول گروه A مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، خود را به بخت اول صعود به روسیه تبدیل کرد. شاگردان کی‌روش امروز نمی‌خواهند این فرصت طلایی را از دست بدهند و تلاش دارند با شکست‌دادن سوریه، در روزی که دو رقیب اصلی‌شان کره‌جنوبی و ازبکستان باهم بازی دارند، با دستِ پُر بازی‌های دور رفت را به پایان برسانند.
از هر گروه، دو تیم به صورت مستقیم صعود می‌کند و هرچقدر فاصله ایران با تیم سوم بیشتر باشد، به صعود نزدیک‌تر می‌شود. ایران هم‌اکنون سه امتیاز بیشتر از تیم سوم دارد و با توجه به بازی کره‌جنوبی-ازبکستان، می‌تواند این فاصله را حداقل به چهار امتیاز افزایش دهد. در جدول گروه A مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، پس از ایران، ازبکستان با ۹ امتیاز دوم است و کره‌جنوبی با هفت امتیاز در رده سوم قرار دارد. سوریه چهار امتیازی است، قطر سه امتیاز دارد و چین تنها یک امتیاز اندوخته است. امروز سوریه با ایران بازی دارد و کره‌جنوبی- ازبکستان و چین- قطر، دیگر بازی‌های هفته پنجم مسابقات در این گروه هستند. در رده‌بندی فیفا، ایران تیم اول آسیا و تیم ٢٧ جهان است و سوریه در جایگاه ٩٦ دیده می‌شود. بااین‌حال سوریه را اصلا نباید حریف دست‌و‌پا‌بسته‌ای دانست. سوری‌ها در چهار بازی قبلی خود، چهار امتیاز کسب کرده‌اند؛ آنها چین را در خانه حریف شکست دادند و در مالزی هم با کره‌جنوبی مساوی کردند. مشکل بزرگ سوریه در این چهار بازی، خط حمله این تیم بوده که در چهار بازی تنها یک گل زده است. در آن‌سو، نقطه قوت سوریه مانند ایران، خط دفاعی این تیم است. سوری‌ها در چهار بازی تنها دو گل دریافت کرده‌اند.
مشکلی به نام آب‌و‌هوا
به‌دلیل جنگ داخلی سوریه، بازی خانگی این تیم در مالزی برگزار می‌شود که به‌دلیل حضور پرتعداد ایرانی‌ها در مالزی و شرق آسیا، یک مزیت برای ایران محسوب می‌شود. بااین‌حال، هوای شرجی و بارانی شهر سرمبان مالزی، امان بازیکنان را بریده است. برای امروز هم پیش‌بینی بارندگی شده است. همین بارندگی، در تمرینات روزهای گذشته تیم ملی تأثیر گذاشت و حتی باعث لغو تمرین تیم در زمین اصلی شد. موضوعی که کارلوس کی‌روش به آن اعتراض دارد: «مطلبی که باید بگویم این است که با توجه به لغوشدن تمرین تیم ملی ایران در زمین برگزاری مسابقه، نمی‌توانیم درباره بازی چیز خاصی بگوییم. زمان نشست خبری هم مناسب نبود؛ ولی اگر در آن حاضر نمی‌شدیم، با جریمه روبه‌رو می‌شدیم. ٣٠ سال تجربه من می‌گفت، برگزاری بازی در اینجا مناسب نیست؛ ولی مسئولان AFC تصمیم گرفتند بازی سوریه و سنگاپور را هم در همین ورزشگاه برگزار کنند که جای تعجب‌ دارد. نمی‌خواهم بیشتر از این درباره مکان بازی صحبت کنم، چون جریمه می‌شویم. به نظرم ناظر ژاپنی بازی می‌تواند بهتر دراین‌باره صحبت کند. با این وضعیت، نه ایران، نه سوریه و نه AFC بلکه فوتبال دچار لطمه می‌شود. در این شرایط، قطعا با مسائلی مانند مصدومیت روبه‌رو می‌شویم؛ اما تلاش داریم با تمرکز وارد بازی شویم و به نتیجه مدنظر دست پیدا کنیم».
غایبان ایران
مشکل دوم ایران، غایبان پرتعداد است؛ با توجه به اتفاقات بازی ایران- قطر، سردار آزمون و احسان حاج‌صفی محروم‌اند. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ایران، هم که در چهار بازی قبل حتی یک گل هم دریافت نکرده، مصدوم است. در این شرایط، کارلوس کی‌روش در غیاب بیرانوند باید بین محمدرضا اخباری، سوشا مکانی و رشید مظاهری یکی را انتخاب کند که ظاهرا شانس مکانی بیشتر است. در خط دفاعی، در دو سمت نفرات مشخص‌اند؛ رامین رضاییان، دفاع راست است و میلاد محمدی، دفاع چپ. در قلب خط دفاع با اضافه‌شدن پژمان منتظری شانس بازی‌کردن او بیشتر است و احتمالا او و سیدجلال حسینی، نفرات اصلی‌ هستند؛ هرچند مرتضی پورعلی‌گنجی هم شانس بازی دارد. در خط میانی، دو هافبک وسط ایران در غیاب احسان حاج‌صفی و آندرانیک تیموریان می‌توانند سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی باشند. اشکان دژاگه، هافبک بازی‌ساز خواهد بود. پستِ بال راست، به علیرضا جهانبخش خواهد رسید، در پست بال چپ، بین مهدی طارمی و وحید امیری، یکی بازی خواهد کرد و مهاجم نوک ایران هم در غیاب سردار آزمون، رضا قوچان‌نژاد خواهد بود. البته از مالزی خبر رسیده احتمال ثابت‌بازی‌کردن کریم انصاری‌فرد هم وجود دارد.
حریف جوان
هم‌اکنون هدایت سوریه را یک مربی سوری به نام ایمن حکیم برعهده دارد. این مربی درباره بازی امروز گفت: «ایران تیم قدرتمندی است. بازی بسیار مهمی پیش روی ماست. ما قدرت ایران را به خوبی می‌دانیم». حکیم درباره انتقادهای ایران از زمین بازی هم، توضیح داد: «می‌دانیم ایران بیشتر بازی‌هایش را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند؛ ولی خود ایران هم زمین‌های زیادی دارد که شبیه ورزشگاه تانکو عبدالرحمان است. ورزشگاه تانکو عبدالرحمان ورزشگاه خانگی ما محسوب می‌شود و ما این حق را داریم که در زمین خودمان بازی کنیم. شرایط زمین برای هر دو تیم یکسان است. به‌هرحال وقتی که شما بازی دارید، بازی خود را در اتوبوس که برگزار نمی‌کنید». سوریه تیم بسیار جوانی است. اکثر بازیکنان این تیم عضو تیم‌های سوری یا عراقی‌اند. هرچند سوریه لژیونرهایی هم در کویت، امارات، بحرین، عمان و حتی مالدیو دارد. به نظر می‌رسد خطرناک‌ترین بازیکن سوری‌ها، شماره هفت این تیم باشد؛ یک هافبک- مهاجم جوان به نام عمر خریبین. این بازیکن با اینکه ٢٢ سال دارد، ٣٠ بار برای سوریه بازی کرده و در این بازی‌ها ١٣ گل هم به ثمر رسانده است. سوریه بازیکن مصدوم یا محرومی برای بازی امروز، ندارد.

بازی امروز، بیست‌وچهارمین ملاقات دو تیم است. ایران در ۲۳ بازی قبل خود با سوریه، تنها یک بار باخته که به ۳۳ سال قبل برمی‌گردد. ۱۳ بار این تیم را برده و ۹ بار مسابقات دو تیم مساوی شده است. سوریه در این سال‌ها بارها گربه سیاه ایران شده است؛ سوریه در راه جام جهانی چندین بار ایران را متوقف کرده است که آخرین‌بار آن، به انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ برمی‌گردد. پیش از این هم در مقدماتی جام‌های جهانی ١٩٧٤، ١٩٩٤ و ١٩٩٨، برای ایران دردسر آفرید. آخرین ملاقات دو تیم در سال ۱۳۸۷ بود که ایران در مسابقات غرب آسیا، سوریه را دو بر صفر برد. بازی امروز سوریه- ایران که در حقیقت سوریه میزبان آن است، در ورزشگاه «تانکو عبدالرحمان» شهر سرمبان (پاروی) مالزی ساعت ١٥:٣٠ به وقت تهران برگزار خواهد شد. علی صباح از عراق قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج