۳۸۳۷۵۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کسر قرارداد، داستان پر پیچ و خم استقلال

خبر کسر مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال، این روزها به یکی از خبرهای جنجالی تبدیل شده است.

ایران ورزشی: خبر کسر مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال، این روزها به یکی از خبرهای جنجالی تبدیل شده است. رفت و آمد بعضی از بازیکنان به باشگاه نشان می‌دهد که وزارت ورزش روی مبلغ این بازیکنان حساسیت بیشتری نشان داده. نمونه بارز آن هم رفت و آمدهای امین حاج محمدی به باشگاه استقلال است. امین جزو بازیکنانی بود که وقتی مبلغ قراردادش منتشر شد فوتبالی‌ها انگشت حیرت به دهان گرفتند و متعجب ماندند. از طرفی وزارت ورزش با انتشار این قراردادها به باشگاه استقلال تذکر داد و از مسوولان این تیم خواست قرارداد این بازیکنان را اصلاح کند.

از زمانی که استقلال با مدیریت بهرام افشارزاده توانست چند بازیکن بزرگ و ستاره را با مبالغ بالا در نقل و انتقالات جذب کند، وزارت ورزش به این ولخرجی‌ها واکنش نشان داد اما پرونده کسر قرارداد بازیکنان مدتی به تعویق افتاد.

حالا با پایان نقل و انتقالات، به نظر می‌رسد این پروژه بار دیگر کلید خورده است. سیدرضا افتخاری، مدیرعامل استقلال در صحبت‌هایش از کسر شدن قطعی قرارداد بازیکنان خبر داده و قطعا این موضوع با نظر وزیر ورزش انجام شده است. این اتفاق شاید برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران رخ می‌دهد و می‌تواند واکنش‌های گسترده‌ای را از سوی بازیکنان استقلال به همراه داشته باشد.

خیلی از بازیکنان فعلی استقلال به ویژه خریدهای ابتدای لیگ شانزدهم یکی از ملاک‌های خود را قطعا مسائل مالی قرار دادند اما حالا کسر شدن قراردادشان می‌تواند یک شوک برایشان باشد. شاید سوال اصلی اینجا باشد که این اتفاق بعد از استقلال به سراغ پرسپولیس هم می‌رود و مدیرانپرسپولیس نیز در آستانه بازی شهرآورد باید به بازیکنان خود شوک بدهند یا خیر.

همیشه تغییرات با واکنش مواجه می‌شود. مگر می‌شود که به دستور وزارت ورزش مدیران استقلال برای کسر قرارداد‌ها دست به کار شوند و بازیکنان را یک به یک فرابخوانند و قراردادشان را کسر کنند، آن وقت بازیکنان ساکت بمانند و بدون هیچ واکنشی قلم بردارند و مبلغ قرارداد خود را تغییر دهند؟ این تفکر که قرار است اجرایی شود و اجرا شدنش چیزی نزدیک به محال است باید پیش از بستن قرار داد بازیکنان عملی می‌شد.

می‌توان تصور کرد که اجرا شدن این طرح برای بازیکنانی که به زعم خود در باشگاه استقلال حق آب و گل دارند، محال است و بازیکنان دیگر هم بعید است پذیرای آن باشند. دراین شکی نیست که مبلغ قرارداد بازیکنانی مثل امین حاج محمدی و فرشید باقری با نقشی که در تیم دارند و میزان تاثیرگذاریشان هیچ سنخیتی ندارد و همین نکته هم در ابتدای فصل جامعه فوتبال را شوکه کرد ولی به لحاظ حرفه‌ای اینکه بعد از گذشت چند ماه از شروع لیگ، تازه به فکر کم کردن مبلغ قرارداد می‌افتند، اتفاقی عجیب است و احتمالا واکنش‌هایی را به همراه خواهد داشت. معضل ریخت و پاش‌های بی حد در فوتبالی که رشد فنی چشمگیری در چند سال اخیر نداشته طی این سال‌ها فوتبال ایران را رنج داده و هیچ کس نتوانسته نسخه‌ای برای این فوتبال بیمار بپیچد و دوایی پیدا کند اما مسلم است که دوای درد، روشی نیست که در پیش گرفته‌اند.

در چنین شرایط حساسی فقط کسر مبلغ قرارداد بازیکنان شروع اختلافاتی است که بین باشگاه و بازیکنان پدید می‌آید و استقلال ناخواسته وارد حاشیه و جنگ جدیدی می‌شود که نفعی برای هیچ کس ندارد.

البته شاید بازیکنانی که قراردادهای میلیاردی بسته‌اند و کیفیت میلیاردی ندارند، خودشان هم بدانند که قراردادشان ارقامی گزاف دارد و بپذیرند که با رقم دیگری این فصل را سپری کنند. باید دید باشگاه استقلال این پروژه را چگونه مدیریت خواهد کرد و آیا بازیکنانی که روی قراردادهای ابتدای فصل خود حساب کرده‌اند، حاضر به پذیرفتن کاهش دستمزد خواهند شد یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازیکن میلیاردی بی کیفیت به چه درد می خورد جز منافع دلالان تیم
      رحمتی میلیاردی گرفت بازیکن گران هم انتخاب کرد برای کادر فنی با دخالتهای خود و حالا همان بازیکنان شدند خروجی زود هنگام باشگاه با قرار داد بالا و جالب اینکه باز هم خرید گران میکنند برای جایگزینی
      با پول مردم چه کارها میکنند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج