adexo3
۱۳۴۱۰۷۴
۹ نظر
۱۶۱۰۹
۹ نظر
۱۶۱۰۹
پ

طلاق غافلگیرکننده یک مادر مهربان از شوهر وفادارش!

فیلم‌هایی که تاثیر خاصی در نگاه شما به زندگی داشته‌اند، این بار سراغ یکی از بچه‌های تحریریه برترین‌ها رفتیم، آیدا فلاحیان.

برترین‌ها: فیلم‌هایی که تاثیر خاصی در نگاه شما به زندگی داشته‌اند، این بار سراغ یکی از بچه‌های تحریریه برترین‌ها رفتیم، آیدا فلاحیان از فیلم آخر اسپیلبرگ گفته، خوانش او از خانواده فیبلمن، یک خوانش اگزیستانسیالیستی است، او به مساله وجود توجه کرده و درباره کاراکتر مادر داستان خانواده فیبلمن نوشته، ترجیح خود به دیگران، اعمال فردیت یا چیزی شبیه به این، متن آیدا را بخوانید، نگاهش به این فیلم متفاوت است

طلاق غافلگیرکننده یک مادر مهربان از شوهر وفادارش!

«خوب به یاد دارم که بعد از دیدن آخرین ساخته‌ی "استیون اسپیلبرگ"، بهترین تعبیری که به ذهنم می‌رسید این بود: "این دقیقا همان فیلمی بود که اگر کارگردان بودم، آن را می‌ساختم!" به طور کلی فیلم‌هایی درباره "خود" ساخته می‌شوند، تاثیرات بسیار عمیقی روی ذه مخاطب به جای خواهند گذاشت و این نکته در این اثر کاملا مشهود است.

به جرات می‌توانم بگویم The Fabelmans، از شروع تا پایان، تماما همان چیزی بود که در خلوت خود همیشه به آن‌ فکر میکنم. اینکه آدمی چه اصراری به فداکارهای بی مورد دارد و این فداکاری‌ها، چقدر او را به دردسر می‌اندازد. اینکه در طول عمر نه چندان طولانی، برای خودخواه نبودن آنقدر خود را به آب و آتش میزنیم که در آخر به خود باختگی می‌رسیم. از نظر من میتزی شیلدکرات-فیبلمن(میشل ویلیامز) در قامت یک مادر و یک همسر در این فیلم، میتواند منجی و الگوی افراد زیادی باشد چرا که او یک بار همیشه، ایفای نقش به عنوان یک همسر و یک مادر را کنار می‌گذارد و تبدیل به نقش اول زندگی "خود" می‌شود. تصمیم او، تصمیم دشواریست اما هرچه میزان این دشواری بیشتر باشد، نفس عمل نفیس‌تر خواهد بود.

طلاق غافلگیرکننده یک مادر مهربان از شوهر وفادارش!

در این میان استیون اسپیلبرگ به چیزی اشاره می‌کند که بسیار کمیاب اما مهم است. این موضوع که "محبت" شمشیر دو لبه‌ایست که در عین زیبایی، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به اطرافیان بزند. به این دیالوگ از فیلم توجه کنید:

میتزی:"بابات منو با مهربونیش دیوونه می‌کنه. وقتی باهاش دعوا می‌کنم، اون یه پیرهن زیبا برام می‌خره. اونم از یه برند گرون قیمت!"

در جای دیگر وقتی اعضای کوچک خانواده فیبلمن در حال بررسی مشکل پدر و مادر خود هستند می‌گویند:

_مامان و بابا هیچوقت همدیگر و نشناختن

+بیخیال، بابا مامان رو می‌پرسته

_نکته دقیقا همینجاست، خیلیا توان اینکه توسط کسی پرستیده بشنو ندارن...

طلاق غافلگیرکننده یک مادر مهربان از شوهر وفادارش!

داستان خانواده فبلمنز برای من شبیه جنگی میان "برای خود زندگی کردن" و " راضی کردن دیگران " است  که در آخر میتزی قهرمان جنگ، برای خود بودن و برای خود زندگی کردن به زیبایی پیروز میدان می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • z2

      فداکاری همیشه به فراموشی خودنمیرسد...
      هنر آنجاست که درعین حالی که " هستی" به دیگران " هستی " ببخشی...
      و این موازنه سختی است که همیشه واز همه کس/ بر/ نمی آید...

    • ناشناس

      دلسوزی برای دیگران درحقیقت دخالت در امر تکامل دیگران است و وقتی شخصی در موردی تکامل نیافته ولی سرویس دریافت کرده! بدیهی است قدرنشناس می شود و اینجا است که با خود می گویم من که محبت کردم پس دستم نمک ندارد !!! درحقیقت این قدر نشناسی تاوان دخالت ما در امر تکامل دیگران در تجربه های متفاوت زندگی است

    • مادر

      میشه لطفا بس کنید این نظرات مزخرفتون رو هیچ بچه ای توی دنیا برای پدر مادرش درخواست نفرستاده که منو به دنیا بیارید که بعد مسئولیتش پای خودش باشه که خانم و آقا هر وقت به فردیت برسن برن دنبال زندگی خودشون وقتی کسی رو به این دنیای مزخرف میارید تا روزی که زنده هستی مسئولی حالا هر دوره ای از زندگیش به یک شکلی جز این که بمیری و قشنگ به فردیت برسی . من هر روز شاهد این هستم که این حرف های بی فکر چه برسر بچه های بد بخت میاره این که بچه ات رو بزرگ کنی فداکاری نیست پذیرش مسئولیت جانم

    • یاسمن

      تو این نوع خانواده ها که در ایران هم متاُسفانه خیلی زیاد شده فقط بچه ها آسیب میبینند و مادر خوش خیال بفکر عشق و حال خودش دریغ از اینکه نمیداند هیچ زندگی و خانواده اولیه آدم نمیشه خصوصا شوهر خوب

    • ناشناس

      توجیه آبکی خیانت

    • ناشناس

      اگه قرار باشه همه مثل میتزی فقط به خودشون فکر کنن جامعه و خانواده از هم میپاشه.

    • ناشناس

      مثلا یه دکتری نصف شب بگه من خودمو ترجیح میدم الان میخوام بخوابم مریض مرد به من ربطی نداره من قهرمان زندگی خودمم

    • مریم

      ولی من اصلا این تصمیم رو نمی پسندم

    • امینو

      اگه در زندگی مشترک به خودتونم خیانت بشه همین نظرو دارین؟؟؟؟ چ مرد این کارو کنه چ زن.!!!! این افراد بهتره ازدواج نکنن و برن دنبال عشق و حال خودشون تا فردا یه بچه ی سرخورده رو تحویل جامعه ندن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج