تصاویر حیرت انگیز از "تاج پادشاهی" تویوتا
انتقال قدرت در مدل هایبریدی توسط یک گیربکس E-CVT و در سایر مدلها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک Super ECT و در مدل ۳.۵ لیتری اتلیت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می گیرد.
تویوتا کراون از سال ۱۹۵۵ پا به عرصه وجود گذاشت و تاکنون ۱۴ نسل از آن به بازار عرضه شده است. امسال کراون S۲۱۰ جانشین مدل S۲۰۰ می شود که چهار سال در خط تولید قرار داشت. کراون جدید در دو مدل رویال (لوکس) و اتلیت (اسپرت) روانه بازار می شود. جلوپنجره بسیار بزرگ و عجیب این ماشین که قسمت عمده ای از سپر را هم در بر می گیرد، تلاشی برای بهبود تصویر این خودرو و جذب جوانترها به سوی آن است. تویوتا امیدوار است با اسپرت کردن و بروزآوری طراحی کراون، متوسط سن خریداران آن را از ۵۰ به ۴۰ سال برساند.
هر دو مدل رویال و اتلیت قابل سفارش به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل هستند.
هر دو مدل را می توان با یک موتور هایبریدی شامل موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر با یک موتور الکتریکی ۱۴۳ اسبی و ۳۰۰ نیوتن متری جفت می شود. البته در هنگام کارکرد همزمان، این مجموعه ۲۲۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. از نکات جالب این پیشرانه مصرف سوخت ۴.۳ لیتری آن در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این اندازه، رقمی مطلوب محسوب می شود. این پیشرانه جایگزین موتور ۳.۵ لیتری سابق این خودرو می شود. موتور پایه مدل رویال ۲.۵ لیتری شش سیلندر بنزینی با توان ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتن متر است اما قویترین موتور که یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی ۳۱۰ اسبی و ۳۷۷ نیوتن متری است، صرفا برای مدلهای اتلیت قابل سفارش است.
انتقال قدرت در مدل هایبریدی توسط یک گیربکس E-CVT و در سایر مدلها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک Super ECT و در مدل ۳.۵ لیتری اتلیت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می گیرد.
نظر کاربران
حسرت ....
ای بابا............
مجله جان خوبه این عکسارو میذاری بدونیم چی به چیه..
ای بابا............
مجله جان خوبه این عکسارو میذاری بدونیم چی به چیه..
خدایا یدونه اینا به من بده...:(((
ضمن تشکر از حسن نیت تون که این عکس رو گذاشتین ولی فکر نمی کنیم الان وقتش نیست؟؟؟