ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (۶۲)
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما
اندی (تیم رابینز): میدونی مکزیکیها در مورد اقیانوس آرام چی میگن؟
رِد (مورگان فریمن): نه.
اندی: میگن هیچ گذشته ای نداره. این دقیقاً همون جاییه که من میخوام زندگی کنم. یه جای گرم که هیچ گذشته ای نداره.
رستگاری در شاوشنگ | The Shawshank Redemption | 1994
ما ملت، تو عزاداری همه دکترا داریم ولی تو شادی دیپلم هم نداریم...
فرش باد | ۱۳۸۲ | کمال تبریزی
هری بلاک (وودی آلن): زندگی همینه دیگه، مثل قمارخونه می مونه. میبری، میبازی.
ولی آخرش همیشه قمار خونس که برنده نهائیه ولی معنیش این نیست که به تو خوش نگذشته باشه.
Deconstructing Harry | ۱۹۹۷ | Woody Allen
کارلیتو (آل پاچینو): وقتی که اون تویی، همه وقتتو به این فکر میکنی که روز اولی که میای بیرون کی رو می خوای ببینی، روز دوم، روز سوم..
اما وقتی که بیرونی همه با اون چیزی که یادته فرق دارن.
شاید تو هم همینطوری. دعا میکنی یکی رو پیدا کنی که فرق نکرده باشه. همونطوری که همیشه نگاهت میکرده ببینتت.
Carlito's Way | ۱۹۹۳ | Brian De Palma
وینسنت (اندی گارسیا): شما مرد ثروت و سیاست هستید چیزایی که من ازشون سر در نمیارم.
دون لوکسی (انتزو روبوتی): تو اسلحه رو خوب میفهمی! ثروت یک اسلحه ست و سیاست، کشیدن ماشه در وقت مناسب...
The Godfather ۳ | ۱۹۹۰ | Francis Ford Coppola
- نمیدونستم اینقدر از کبوترا خوشت میاد..
+ من از هرچیزی که حرف نمیزنه خوشم میاد!
خفتگان | Sleepers | ۱۹۹۶
حامد بهداد: همهٔ موجودات زنده بعد از مرگشون فاسد میشن و آدما قبل از مرگشون..
حس پنهان | ۱۳۸۵ | مصطفی رزاق کریمی
پاپیون (استیو مک کوئین): تو باید با ما بیای لویز.
لویز (داستین هافمن): نه، ممنون. زنم داره ترتیب آزادی منو میده. نامش تازه رسیده.
پاپیون: ببین! آگه زنت اینجا بود و تو با اون همه پول توی پاریس بودی، چقد خرج میکردی که بیاریش بیرون؟
لویز: هرچی که داشتم.
پاپیون: اون چقد خرج کرده که تو رو بیاره بیرون؟
لویز: (سکوت)
پاپیون: پس باید همین حالا فرار کنی!
Papillon | ۱۹۷۳ | Franklin J. Schaffner
- مادرت زن نجیبی بود.
+ نجابت وقتی معنا پیدا می کنه که راه دومی هم وجود داشته باشه!
خانه ای روی آب | ۱۳۸۰ | بهمن فرمان آرا
هنری آلتمن: روی سنگ قبرم مینویسند " هنری آلتمن 2014 - 1951 ".
تا الان نمیدونستم، تاریخها هیچ اهمیتی ندارن، مهم اون خط فاصله است.
The Angriest Man in Brooklyn | ۲۰۱۴ | Phil Alden Robinson
آرتور کرکلند (آل پاچینو): عدالت چیه؟ هدف عدالت چیه؟ هدف عدالت آینه که ثابت کنه انسانهای گناهکار واقعاً گناهکارند و انسانهای بیگناه، واقعاً بیگناه. ساده ست نه؟ نه اینقدرها هم ساده نیست.
با اینحال، وظیفه وکیل مدافع آینه که از حقوق یک شهروند و وظیفه دادستان آینه که از قوانین دفاع کنه. عدالت برای همه.
فقط یه مشکل این وسط وجود داره. می دونید چیه؟ هردو طرف می خوان برنده بشن. ما می خوایم ببریم. ما می خوایم ببریم، بدون توجه به حقیقت وما می خوایم ببریم، بدون توجه به عدالت و ما میخوایم ببریم بدون توجه به اینکه کی گناهکاره و کی بیگناه. اینجا فقط بردن مهمه ...
And Justice for All | ۱۹۷۹ | Norman Jewison
صفحهٔ دوم شناسنامه چیز غریبیه ... میتونه پر از ازدواجها و طلاقهای ننوشته باشه..!
زن دوم | ۱۳۸۶ | سیروس الوند
فرانک کاستلو (جک نیکلسون): من نمی خوام محصول محیط اطرافم باشم، بلکه میخوام محیط اطرافم محصول من باشه.
The Departed | ۲۰۰۶ | Martin Scorsese
خیرخواهی این نیست که جلوی سگ گرسنه استخون بیاندازی!
آینه که وقتی به اندازهٔ یه سگ گرسنه شدی، هرچی داری با اون سگ تقسیم کنی!
Winter Sleep | ۲۰۱۴ | Nuri Bilge Ceylan
رت باتلر: وقتی به اندازهٔ کافی شجاع باشی بدون اعتبار هم میتونی کار کنی..
Gone with the Wind | ۱۹۳۹ | Victor Fleming, George Cukor, Sam Wood
پ
نظر کاربران
عالی بود
عشق هدف نیست ، مرکبی است برای رسیدن به هدف.
(روزواقعه ،بیضائی)
لامصب دیالوگ های استیو مک کویین خیلی خفن و تاثیر گذار است
پاسخ ها
بخصوص تو فیلم پاپیون
استیو مک کویین بهترین بازیگر جهانه