در مسیر سبک غربی
تصاویر متفاوت عکاس الجزیره از ایران
عکاس الجزیره توماس کریستوفولتی در یک گزارش تصویری با عنوان”رشد فرهنگ مصرف در ایران” به جنبه های مختلف افزایش فرهنگ مصرف در شهرهای مختلف ایران پرداخته است.
کریستوفولتی در ادامه می نویسد: برای بسیاری از جوانان ایرانی، خرید کردن به علاقه همیشگی تبدیل شده است. البته بازارهای سنتی همچنان برای بسیاری از ایرانیها محل خرید کالاست، اما آنها هم در مقایسه با فروشگاههای بزرگی که در سراسر ایران هستند، در حال از دست دادن توان رقابتی خود هستند.
عکاس الجزیره در نهایت می افزاید: ریچارد جواد حیدریان، تحلیگر مسائل سیاسی، به تازگی ایران را مهمترین اقتصاد قرن ۲۱ خوانده و با تشبیه آن به "شیر خفته" گفته است که احتمالاً این کشور در آینده چین دوم خواهد شد. کمااینکه روابط ایران و غرب طی ماههای قبل گرمتر شده و مذاکرات جاری، افق کاهش تحریمها برای افزایش سرمایه گذاری را امیدوارکننده نموده است
اینها عکسهایی و توضحیاتی است که توماس کریستوفولتی، عکاس شبکۀ الجزیره در طول اقامتش در ایران تهیه کرده است
یک مشتری در هایپر استار، اولین هایپرمارکت ( فروشگاه بزرگ ) به سبک هایپرمارکت های بین المللی در ایران، در داخل مجتمع خلیج فارس، یک مرکز بزرگ واقع در چند کیلومتری شیراز. هایپر استار در نظر دارد تا سال ۲۰۱۵تعدا ۱۵ شعبه دیگر در ایران راه اندازی کند
مشتریان در " خانه کنتاکی " یک رستوران فست فود در مرکز خرید شهر اصفهان
کودکان در حال بازی در ایران زمین، یک پارک تفریحی در داخل مجتمع خلیج فارس
یک زن در حال بررسی خرید در مرکز خرید لوازم خانگی در شهر اصفهان
جوانان ایرانی در حال قدم زدن در مقابل نمایندگی غیر رسمی اپل
دو دختر در اصفهان در حال چک کردن فیس بوک از طریق گوشی های هوشمند . با وجود اتصال کند اینترنت تلفن همراه ، ایران شاهد افزایش قابل توجهی در خرید گوشی های هوشمند می باشد
کفش های زنانه در یک فروشگاه واقع در بازار تبریز . با وجود افزایش تعداد مراکز بزرگ فروش، بسیاری از ایرانیان هنوز هم خرید در بازارهای سنتی ترجیح می دهند
نمایی از بزرگ بزرگ تبریز، یکی از قدیمی ترین بازارهای خاورمیانه
با توجه به تحریم های بین المللی، واردات خودروهای خارجی بسیارگران است و از همین روی بسیاری از ایرانیان اقدام به خرید خودرو ساخت داخل می نمایند
زائران جوان در حال خوردن بستنی در یک کافه در قم، دومین شهرمذهبی ایران
ارسال نظر