هرگز در محل کار این حرفها را نگویید
در این مطلب ۱۰ موردی را یادآوری کرده اید که هرگز نباید در محل کار به همکاران خود بگویید.
برترین ها: برخی از حرف ها هستند که هرگز نباید در محل کار به همکاران خود بگویید زیرا روزی برعلیه شما استفاده می شوند و موقعیت کاری شما را به خطر می اندازند. با اینکه شوخی کردن با دوستان در محل کار بد نیست اما باید حواستان جمع باشد تا در زمان مناسب این صمیمیت و شوخی ها را تمام کنید و دیگر ادامه ندهید.
گاهی انسان ها در شوخی و خنده حرف هایی می گویند که هرگز نباید به زبان بیاورند. به طور مثال، هرگز نباید به همکار خود بگویید: تو آن آدمی نیستی که من تصور می کردم. یا: اعتقادات تو برایم عجیب است. یا ...
این را هرگز فراموش نکنید آدم ها به طور ذاتی غیبت کردن و پشت هم حرف زدن را دوست دارند. پس باید خیلی مراقب رفتار و کردار خود در محل کار باشید تا سوژه غیبت های دیگران نشوید.
در این مطلب 10 موردی را یادآوری کرده اید که هرگز نباید در محل کار به همکاران خود بگویید.
۱. مبلغ حقوق و خرج های ماهیانه
هرگز در مورد حقوق خود با همکاران حرف نزنید. پولی که در می آورید و هزینه هایی که به طور ماهانه برای خانه و زندگی خود دارید، مسایلی هستند که فقط به شما مربوط هستند. صحبت در این زمینه ها فقط باعث برانگیخته شدن حسادت همکاران می شود و ممکن است برایتان گران تمام شود.
۲. جزئیات رابطه عاشقانه یا زندگی مشترک
شاید در رابطه عاشقانه خود بسیار خوشحال و خوشبخت باشید یا شاید احساس ناراحتی و بدبختی زیادی داشته باشید. هر چه هست در این رابطه با همکاران خود حرف نزنید. جزئیات رویدادهای زندگی خود را برای دیگران شرح ندهید.
۳. صحبت در مورد عادت های غذایی یا سیگار کشیدن
اینکه شما چه می خورید و چه نمی خورید به همکار شما چه ارتباطی می تواند داشته باشد؟ یا مثلا اگر اهل سیگار هستید چرا باید برای او این مساله را توضیح دهید. هر نوع عادت غذایی، سرگرمی یا تفریحی خود را به همکاران نگویید.
۴. عقاید سیاسی
در مورد مسایل جامعه، مسایل سیاسی یا مشکلات اقتصادی همهگیر با همکاران خود حرف نزنید. اجازه ندهید آنها بدانند شما چه عقاید سیاسی و باورهای اجتماعی دارید. این بحث ها و حرف ها بسیار خطرناک هستند. از صحبت در این رابطه به شدت پرهیز کنید.
۵. عقاید مذهبی
عقاید و باورهای مذهبی نیز جزو مسایلی هستند که هرگز نباید در مورد آنها با غریبه ها و به ویژه با همکاران صحبت کرد.
۶. مسخره کردن دیگران
همه ما خندیدن و شوخی کردن در محل کار را دوست داریم زیرا بیشتر زمان خود را در این فضا سپری می کنیم. اما شوخی و خنده ما نباید در نتیجه مسخره یا ناراحت کردن یک فرد خاصی باشند. نباید طوری رفتار کنیم که فردی در میان همکاران ناراحت و رنجیده شود.
۷. فعالیت های اجتماعی آنلاین
حتی اگر با همکاران خود صمیمیت زیادی احساس می کنید آنها را در شبکه های اجتماعی شخصی خود وارد نکنید. برخی از شبکه های آنلاین همچون لینکداین برای مسایل کاری هستند. اگر دوست دارید همکاران خود را در دنیای مجازی هم داشته باشید، در این اکانت ها اضافه کنید. فعالیت در شبکه هایی همچون فیسبوک شاید باعث شود طرز فکر اطرافیان به شما تغییر کند. یا آنها از خصوصی ترین احساسات یا عکس های شما مطلع شوند.
۸. مسایل پزشکی
صحبت کردن در مورد مشکلات پزشکی یا بیماری باعث نمی شود تا همکاران برای شما دلسوزی یا شما را تیمار کنند. پس دلیلی وجود ندارد در مورد بیماری های خود با آنها صحبت کنید. این حرف ها شاید برای آن دستآویزی برای غیبت باشند.
۹. غیبت در مورد همکاران دیگر
حتی اگر کارهای همکارتان به نظرتان عجیب و ناراحت کننده است هرگز آن را به زبان نیاورید. هرگز پشت سر او با همکاران دیگران حرف نزنید. غیبت بسیار ناپسند است زیرا علاوه بر تخریب شخصی دیگر، برای خود غیبت کننده نیز عواقب بدی دارد. حرف های شما شاید به گوش آن طرف برسد و این جا است که ناراحتی ها، کدورت ها، بدبینی ها و دشمنی ها آغاز می شوند.
اگر از کار کنونی خود راضی نیستید و می خواهید آن را عوض کنید، لازم نیست به همکاران خود بگویید. هر وقت کار مناسب پیدا کردید از آنجا می روید و دلیلی وجود ندارد که آنها را در بوق و کرنا به همه اعلام کنید.
نظر کاربران
خوب شکر خدا که ما ایرانیان جزء چنین افرادی نیستیم
پاسخ ها
دقیقا جز کدومشون نیستیم؟؟؟ غیبت؟ مسخره کردن؟ و ...
واقعا هم نيستيم!!! من جايي كار مي كنم كه از دولت حقوق مي گيرند كه پشت سر يكديگر حرف بزنند
بابا دیگه زیادی جیمز باندی شد. اونوقت که لام تا کام نباید حرف نبزنیم
ما ایرانی ها خاله زنک و همه این چیزا رو میگیم ...
مورد شماره 9 اصلاً بعید میدونم تو ادرات و سازمانها وجود داشته باشه .
يهو بگو خفه خون بگيريم ديگه....
اره واقعا ً
من همه مورد اینکار کردم
هر کس اینا را نوشته واقعا دستت درد نکنه همش واقعیت
مطالی جالبی رو گوشزد کردید.تشکر
در مورد چی صبحت کنیم ؟ فکر می کنم نویسنده این مقاله اهل کره شمالی باشد .
سایت برترینها ترجمه کرده است .
واقعا تاثیر گذار بودن ولی یکم سختن تصمیم گرفتم از فردا سرکارم اینارولحاظ کنم هرچند که من آدم درون گرا وکم حرفیم وزیادباهمکارام صمیمی نیستم ولی نکات مفیدی گفته شده
والله ما به بقیه تو اداره کاری نداریم که چی کار میکنند اما بقیه خیلی به ما کار دارند به قول یک فیلم اگه نخوری میخورنت اگه نکشی میکشنت اگه زیرآّب نزنی زیر آبتو میزنند. اگه فضولی نکنی بقیه فضولی میکنند
با احترام به نويسنده اين مطالب اما مي شود به همكاران باديد مثبت نكاه كرد حتي درشرايط سخت تكيكاهمون باشند ميشود ازبين همكارها رفيق جون جوني هم بيدا كرد اكر باهمكارهامون روراست باشيم
من همش رو دیدم محل کار. محل کار چون هر روز آدما با هم سرکار دارن نمیتونن یه جور باشن بخاطر همین دست به هر رفتاری میزنن. چاره ای نیست باید تحمل کرد و گاهی وقتا هم کار رو تغییر داد.