۶۶۹۳۱۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

روش‌هایی برای افزایش شادی و سلامت کارمندان

آیا تا به حال به عنوان یک مدیر یا رهبر کسب و کار با چنین شرایطی برخورد کرده اید؟ کارمندان بسیار خوبتان به طور ناگهانی استعفا دهند. یکی از مشتریان کلیدی تان که نقش زیادی بر درآمد شما داشت، دیگر از شما خرید نکند. شرکت جدیدی ظاهر شود و شما را از بازار کنار بزند. در جذب سرمایه ناموفق عمل کنید. دچار مشکل سلامتی شوید.

مجله پنجره خلاقیت - جودی بی. میلر، ترجمه شادی حسن پور: آیا تا به حال به عنوان یک مدیر یا رهبر کسب و کار با چنین شرایطی برخورد کرده اید؟ کارمندان بسیار خوبتان به طور ناگهانی استعفا دهند. یکی از مشتریان کلیدی تان که نقش زیادی بر درآمد شما داشت، دیگر از شما خرید نکند. شرکت جدیدی ظاهر شود و شما را از بازار کنار بزند. در جذب سرمایه ناموفق عمل کنید. دچار مشکل سلامتی شوید. فهرست بلندبالایی از کارهایی داشته باشید که باید انجام شوند و حتی ندانید که باید از کجا شروع کنید. مدتی طولانی گذشته باشد و شما به یاد نیاورید که آخرین بار کی خندیده اید.

هرکدام از این سناریوها ممکن است باعث ایجاد استرس، اضطراب و ناراحتی شما شوند. این استرس و ناراحتی پس از مدتی از کارایی شما خواهدکاست و استرس دوچندانی را در محیط کار بر شما وارد خواهدکرد و زمانی که شما، به عنوان یک مدیر، دچار استرس باشید، کل تیم کاری تان به این ویروس مبتلا خواهندشد. خبر خوب این است که روش های زیادی برای کاهش تاثیر استرس در محیط کاری وجود دارد. در ادامه به شیوه های خاصی اشاره می کنیم که به وسیله آنها هم می توانید به خودتان کمک کنید و هم کارمندانتان را شادتر و سلامتی آنها را حفظ کنید.
روش‌هایی برای افزایش شادی و سلامت کارمندان

۱. کارمندانتان را تشویق کنید.

شرکت های موفق این مسئله را به خوبی درک کرده اند که قدرشناسی، روش عالی و قدرتمندی برای رشد و حفظ کارمندان خوبشان، افزایش بهره وری و ایجاد محیطی سرزنده و ارزشی است. زمانی که شخصیت فردی را بالا ببرید، سطح دوپامین و سروتونین او افزایش می یابد و در نتیجه احساس شادی بیشتری می کند. همچنین سطح کورتیزول، عامل استرس، کاهش پیدا می کند. زمانی که کارمندانتان متوجه شوند زحمات آنها در شرکت به رسمیت شناخته می شود، احساس آسودگی خاطر، آرامش و اعتماد به نفس خواهندکرد. اعتماد به نفس، استرس آنها را از بین خواهدبرد. وقتی می دانیم که اهمیت داریم، از کارکردن لذت بیشتری می بریم و پرانرژی تر به آن ادامه خواهیم داد. درواقع احساس شاید بیشتری در محل کار خواهیم داشت.

2. توقعاتتان را واضح بیان کنید.

زمانی که مسیر روشنی برای ادامه راه به کارمندانتان می دهید و آنها را در وادی حدس و گمان رها نمی کنید، ذهنیت کارآمدتری خواهندداشت. این شفافیت ذهنی، استرس را کاهش می دهد و آرامش را در فضای کاری پراکنده می کند. آرامش در فضای کاری هم به معنای روابط سالم افراد با یکدیگر و هم به معنی آگاهی کامل فرد از نقشی است که در آن مجموعه برعهده دارد.

۳. برای داشتن فضا و فرهنگ شاد کاری، هزینه کنید.

محل کاری مثبت و سرزنده در طولانی مدت به موفقیت بیشتری خواهدرسید، چرا که احساسات مثبت و آرامش را در تک تک کارمندان نهادینه خواهدکرد. این مسئله روابط کارمندان با یکدیگر را نیز دستخوش تغییراتی مثبت می کند و توانایی و خلاقیتشان را به طرز چشمگیری افزایش خواهدداد. مشارکت فعالانه کارمندان در امور شرکت، روی نتایج کلی اثرگذار خواهدبود. زمانی که شرکت ها، محیط گرم و فضای مثبتی برای کارکردن درست کنند، کارمندان نیز اشتیاق بیشتری به پیروی از اصول شرکت و انجام دادن وظایف خود به شکلی مشتاقانه و فداکارانه دارند. آنها شادتر خواهند بود و شما را تحسین خواهندکرد. روش هایی که برای بهبود محیط کاری دارید عبارتند از:

به کارمندانتان اجازه دهید هر سه ماه یک بار فرزندشان، مادربزرگشان یا کنسول بازی شان را به محل کاربیاورند. نیازهای کارمندانتان را برطرف کنید. یک تردمیل با سرعت کم یا فضایی برای قدم زدن در اختیارشان بگذارید. اتاقی برای یک ربع استراحت نیمروزی داشته باشید و با استفاده از فنگ شویی و بهره بردن از گیاهان، فضای زیباتری را برای کارکردن ایجاد کنید. کارمندانتان را به ادامه تحصیل تشویق کنید. شرکت هایی مانند اپل این کار را کرده اند و کارمندان میزان رضایت بسیار بالایی نسبت به این موضوع داشته اند.

۴. کمی تفریح کنید.

پژوهشی که اخیرا به وسیله موسسه BrightHR صورت گرفته است، نشان می دهد کارمندان جوانی که ساعات خوشی را در محل کار می گذرانند، کمتر به بیماری دچار می شوند، سخت کوش تر هستند و بهره وری بالایی دارند. 79 درصد افرادی که به تازگی تحصیلاتشان را به پایان رسانده اند و می خواهند وارد بازار کار شوند، معتقدند کمی تفریح کردن در محل کار واقعا ضروری است و 44 درصد این افراد بر این باور هستند که تفریح در محل کار باعث افزایش بهره روی آنها می شود. تفریح کردن به معنای وقت کشی یا هدردادن بودجه نیست. خندیدن با همکاران، جشن گرفتن تولد همکاران و لذت بردن از وظایف کاری نیز نوعی تفریح در محل کار به شمار می آیند.

5. به آنها استراحت دهید.

چرا به کارمندانتان اجازه نمی دهید که یک روز در هفته یا در ماه را در خانه کار کنند یا در فصل تابستان؛ پنجشنبه ها کمی دیرتر در محل کار حاضر شوند؟ اگر امکانش را دارید، به برخی از کارمندانتان فرصت مطالعاتی بدهید تا در مدت مشخصی به سفر علمی بروند و در مورد چیزی تحقیق کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج