روش هایی ساده برای مدیریت زمان
روشهای ساده ای وجود دارد که افراد میتوانند با به کار گرفتن آنها، حداکثر استفاده از زمان کاری خود را داشته باشند و در پایان روز تمامی وظایف کاری خود را به انجام برسانند.
روزنامه آرمان امروز: روشهای ساده ای وجود دارد که افراد میتوانند با به کار گرفتن آنها، حداکثر استفاده از زمان کاری خود را داشته باشند و در پایان روز تمامی وظایف کاری خود را به انجام برسانند. روشهای ساده و کوتاهی را برای مدیریت زمان به شما نشان میدهیم:
زمانهای کوتاه برای استراحت
سعی کنید زمانهای کوتاهی را در طول روز مشخص کنید و از پشت میز کارتان و فضای کاری کمی دور شوید. در این زمان به استراحت جزئی و تلاش برای کسب تمرکز دوباره بپردازید.
جلسههای غیر ضروری را حذف کنید
همه افراد میدانند که زمان زیادی از طول یک جلسه کاری، هدر میرود. بهتر است تنها در جلساتی شرکت کنید که حتما به آنها نیاز دارید یا مدیر شما به شما دستور شرکت در جلسه را داده است. اگر به عنوان یک مدیر فعالیت میکنید، بهتر است زمان بندی مناسبی برای برگزاری جلسات داشته باشید.
همه کارها را با هم انجام ندهید
سعی نکنید همه کارها را با هم انجام دهید. برای افزایش تمرکز باید زمان خاصی را برای هر وظیفه یا پروژه اختصاص دهید. مهارتها و علایق خود را کشف کنید و تنها کارهایی را انجام دهید که با آنها همخوانی دارند.
آیا میتوان زمان را متوقف کرد؟
شاید لازم است برای پیاده سازی آنچه که به مدیریت زمان تان کمک میکند، به چند نکته کلی توجه کرده و آنها را در زندگی تان لحاظ کنید.
کارهایتان را فهرست کنید
کارهای فردایتان را روی یک کاغذ به ترتیب اهمیت و زمانی که باید به انجام برسند، فهرست کنید. دور کارهایی که میتوانید در آن روز انجام ندهید یا اینکه به پایان رساندنشان را به عهده فرد دیگری بگذارید خط قرمز بکشید. یادتان نرود که شما مسئول انجام همه کارها نیستید و همین که در هر روز سه کار مهم را انجام دهید، عالی است.
خواب ناکافی ممنوع
خواب ناکافی، نه تنها در درازمدت میتواند سلامت جسم و روانتان را با مشکلات بسیار مواجه کند، بلکه حتی در همان روز هم قدرت مغزتان برای پردازش اطلاعات و تمرکز کردن را پایین میآورد و شمارا کند و کم دقت میکند. اگر میخواهید به همه کارهایتان برسید، شبها هفت ساعت بخوابید و در میانه روز هم خود را به یک چرت 20 دقیقه ای مهمان کنید تا مغزتان با آمادگی بیشتری برنامههایتان را اجرا کند.
عادت دیگران را کپی نکنید
به جای کپی کردن عادتهای دیگران، راهی مخصوص به خودتان را برای حل مساله پیدا کنید. نمیگوییم از شکستها و پیروزیهای دیگران درس نگیرید، قرار نیست شما همه چیز را از روی نقطه صفر شروع کنید، اما نباید به خاطر توجه کردن به تجربههای دیگران، نوآوری را کنار بگذارید و از کشف کردن دست بردارید.
لقمه را دور سرتان نچرخانید
برای کوتاه کردن مسیر انجام کارها، باید کارهای مشابه را همزمان با هم انجام دهید. برای مثال اگر هم باید غذا درست کنید و هم کابینتها را مرتب کنید، در فاصله سرخ شدن پیاز میتوانید یکی از کابینتها را مرتب کنید و وقتی غذا مشغول دم کشیدن است هم سراغ دیگری بروید. این الگو را میتوانید به همه کارهایی که در طول روز موظف به انجامشان هستید، تعمیم دهید.
زمانهای آزاد
همیشه زمانهای آزادی وجود دارند که موفقها میتوانند از آن سود ببرند. حتی زمان صرف شده در ترافیک هم میتواند با گوش کردن به یک سی دی آموزشی سپری شود.
ارسال نظر